Kimlorentz Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har startet å lage min egen hjemmeside ved bruk av HTML5. Jeg startet først med å skaffe meg ferdig oppsett for en hjemmeside som jeg igjen endret til mitt forhold. Men for å endre siden må jeg logge meg inn på one.com sin "Web File Manager" for å kunne gjøre endringer. Jeg har da sett etter en løsning der jeg kan gjøre justeringer direkte i webleseren med å ha en login system. En annen fordel er å kunne gi andre tilgang til endringer også. Mitt spørsmål da var kan jeg bruke HTML Templates til dette? Her er hvilken jeg tenkte å bruke http://themeforest.net/item/porto-admin-responsive-html5-template/8539472 Vil denne kunne gi meg muligheter å gjøre det jeg ønsker? Lenke til kommentar
lombriz Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Dette er kun en template, dvs, en look mer eller mindre. Om du vil ha mulighet til å endre data på en side, må du lage et loginsystem, som kjøres i backend (på server). PHP Sessions f.eks er perfekt for dette, da alle må logge inn med gyldig bruker/pass. Om du ønsker kun redigering av filene direkte, så må de ha en gyldig innlogging til din webserver, noe jeg ikke anbefaler, da alle med innlogging kan gjøre såpass stor skade som å slette alt du eier og har på webserveren. Templaten du ønsker å bruker er mer eller mindre en "summary" av all data du har på websiden. Om noe skal endres, så må du lage egne forms f.eks, for å kunne endre dette. Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Ahh, kansje det er best med wordpress løsning eller lignende da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå