Gå til innhold

Leseranmeldelse: Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra anmeldelse. Men er det fremdeles slik at man har begrenset tid på seg til å nå slutt-målet? I Atelier Ayesha var det vel 3 år, altfor lite tid til å utforske og eksperimentere med craftingen.

Hei, takk for det. :)

Var en kompis som spurt meg om serien, men hvor ingen riktig visste hva dette Atelier greiene var for noe, men hvor flere hadde hørt om det. I forbindelse med det tenkte jeg å fjerne litt av mystikken rundt det hele.

Ja, jeg la merke til at jeg følte meg langt mer stressa i de eldre spillene. I dette spillet så blir du øyeblikkelig ansatt som Marion Quinns (hvis du husker henne fra Ayesha) medarbeidere som kommunale alchemister. I forbindelse med dette har du et "main mission" som må fullføres innen kvartalet på 3 mnder. Etter dette går du over i "free time" hvor du kan utforske og generelt gjøre som du vil og hjelpe innbyggerne slik du ønsker.

Main missionet pleier å ta noe mellom 2 til 5 uker, så med 2 mnders free time oppfordres du i langt større grad å utforske enn i Ayesha. Hvis du bare ønsker å cruise gjennom kan du legge deg på sengen og la tiden gå til kvartalet er over etter hvert fullført main mission (langt mer aktuelt for new game +).

Det er også events som går ut over storyen at jeg ikke kan gå i detaljer, men hvis du ønsker å explore hvert hjørne vil faktisk belønninger for å explore være tilgang til gjenstander som gir deg enda mer tid til nettopp det. Personlig vendte jeg hver eneste stein gjennom førstegangsgjennomgangen og når jeg var ferdig så følte jeg meg virkelig ferdig.

Jeg fullført jeg dette spillet to ganger, først som Logy, og så som Escha (fordi det var slik du får "good/canon ending" og tilgang til hardcore bossene og det beste utstyret (andre runden går skikkelig fort også av grunner jeg ikke bør gå inn på av spoiler relaterte fenomen)). Men jeg kan bare slenge det ut med en gang at crafting systemet er helrenovert, og jeg vil definitivt si til det bedre. Det var bra før også, men de har fjernet ting som at en må "stocke opp" og kjøpe items du bruker hele tiden fra butikken, osv. osv. De har altså kuttet ned på "grind" og er LANGT mindre repetitivt.

Generelt hvis jeg skulle anmeldt Ayesha så ville den nok havnet 2-3 karakterer lavere når Eshca & Logy generelt ser ut til å ta med alt som var bra med det, og finpusset det og gjort det enda bedre. Hadde de tatt med seg town/country development fra Meruru kunne vi snakket om snusing på nitallet, men det får bli en hypotese.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...