RBW Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Gigabyte frir til deg som skal bygge kompakt spillmaskin.Her er den første mini- versjonen av GTX 970 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) De fleste kompakte kabinetter egnt for maskinvare i dette ytelsessjiktet støtter grafikkort med full lengde. Det er en fordel med av en god blåser i det ITX-bygg, defor er slike mini-kort mer gimmick enn nyttig. Endret 23. oktober 2014 av BadCat 2 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 @BadCat: det er jo dette folk vil ha, de vil ha de små kabinettene som ikke er egnet for spilling/kraftig maskinvare da disse ofte er mindre. Setter stor pris på slike kort, blir nokk noe slikt i neste minirigg 4 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 I Node304 vil jeg tro det blir knapt med plass til full lengde pcb med strømforsyningen liggende rett bak. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Ja kan være enig, men hvorfor ikke komme med Low profile? Blir det for dyrt og gir for dårlig ytelse? Selv kunne jeg vurdert det til en maskin jeg har. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Glimrende, rette veien å gå. Små maskiner som blir mer diskre i stua, men likevel har kraft nok til at ungene kan ha noe å spille på. 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 De fleste kompakte kabinetter egnt for maskinvare i dette ytelsessjiktet støtter grafikkort med full lengde. Det er en fordel med av en god blåser i det ITX-bygg, defor er slike mini-kort mer gimmick enn nyttig. Uenig, de fleste kompate kabinetter egnet for spillmaskiner støtter lange grafikkort nettopp fordi grafikkortene er lange, med kortere kort vil man også få kabinetter som er mer fleksible mtp størrelse. AtW 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Men med GTX 970 (Maxwell) arkitektur har ikke dette blitt bygget med 28 nm? Hvis man skulle få samme skjermkort mindre, uten å redusere arkitekturen, betyr vel det at at ytelsen også faller, selv med overklokking blir vel det neppe det samme. Så spørs om det ikke blir mere riktig å kalle dette GTX 950 eller noe slik? Endret 23. oktober 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Men med GTX 970 (Maxwell) arkitektur har ikke dette blitt bygget med 28 nm? Hvis man skulle få samme skjermkort mindre, uten å redusere arkitekturen, betyr vel det at at ytelsen også faller, selv med overklokking blir vel det neppe det samme. Så spørs om det ikke blir mere riktig å kalle dette GTX 950 eller noe slik? er jo en 970 brikke på det. med tilhørende minne og minnebuss. så blir jo selfølgelig samme ytelse da. men er jo mulig at overklokkings potensialet blir mindre pga dårligerem VRMs og dårligere kjøling. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) I Node304 vil jeg tro det blir knapt med plass til full lengde pcb med strømforsyningen liggende rett bak. I Node304 er det meningen at man skal bruke en kort PSU, men det er også for stor til å kalifisere til skikklig itx, litt som Bitfenix prodigy Ja kan være enig, men hvorfor ikke komme med Low profile? Da må det være dualslot og det finnes få om ingen kabinetter som har low profile og dualsot, ser ikke helt poenget med low profile hvis man har kabinett med plass til full høyde. Endret 23. oktober 2014 av leifeinar Lenke til kommentar
Holmgren Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 De fleste kompakte kabinetter egnt for maskinvare i dette ytelsessjiktet støtter grafikkort med full lengde. Det er en fordel med av en god blåser i det ITX-bygg, defor er slike mini-kort mer gimmick enn nyttig. "De fleste kompakte kabinetter" er hele poenget her. Det finnes nemlig untak fra regelen, og det er nisjen til disse kortene. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 I Node304 vil jeg tro det blir knapt med plass til full lengde pcb med strømforsyningen liggende rett bak. I Node304 er det meningen at man skal bruke en kort PSU, men det er også for stor til å kalifisere til skikklig itx, litt som Bitfenix prodigy Synes det er trangt nok ivertfall, selv om jeg ikke bruker annet enn HD4600 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Finnes f.eks: Silverstone SST-ML04B USB 3.0 HTPC Sort Vifter: Side 4x 80mm optional, DTX, mITX, mATX, 2x USB 3.0, Audio Eller den eldre Silverstone ML04B I de kabinettene der, blir det vanskelig å få plass til skjermkort, med mindre man borer hull, og bruker utvidelsekabel for å få plass til skjermkortene. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Finnes f.eks: Silverstone SST-ML04B USB 3.0 HTPC Sort Vifter: Side 4x 80mm optional, DTX, mITX, mATX, 2x USB 3.0, Audio Eller den eldre Silverstone ML04B I de kabinettene der, blir det vanskelig å få plass til skjermkort, med mindre man borer hull, og bruker utvidelsekabel for å få plass til skjermkortene. Haha Tenkte umiddelbart på noe slikt. Ser tøft ut, men ufattelig upraktisk Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Finnes f.eks: Så meg litt blid på ITX formatet Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Cooler master 110 må være ypperlig til det grafikkortet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Ja kan være enig, men hvorfor ikke komme med Low profile? Blir det for dyrt og gir for dårlig ytelse? Selv kunne jeg vurdert det til en maskin jeg har. Kretskortet er for komplekst til å kunne lage det så smått. Pluss at man selvfølgelig også må ta kjøling med i beregningen. Lenke til kommentar
larsy1995 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 I Node304 vil jeg tro det blir knapt med plass til full lengde pcb med strømforsyningen liggende rett bak. Jeg kjørte for en stund siden ett build med node304 og gtx780ti og det var mer enn nok plass. Trenger ikke å bruke den største PSUen I ett så lite kabinett vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå