Snabel@ Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Hei, Har en Hyper-v maskin med nå 14 nic', etter jeg satt i det siste nic'et med 4 porter så sliter flere av mine virituell maskiner med å komme på nett... er 14 nic interface for mye ? Snabelen Endret 22. oktober 2014 av Snabel@ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Vanskelig å se for seg oppsettet ditt, men det er vel en fordel å redusere antall kort til fordel for serverkort med mange porter. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 jeg har 3 4 ports kort + 2 onboard... Snabelen Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Ok, vanskelig å gjøre det mer optimalt enn det. Er det noe i/o du ikke bruker i bios du kan slå av for å frigjøre ressursjer til kortene ? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Med fare for å spørre dumt: MÅ hver virtuelle maskin ha sitt eget fysiske interface? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Nei så absolutt ikke. Eneste fordel jeg kan se med å ha mange NIC's er å kjøre mange i parring for å få større hastighet, eventuelt failsafe NIC Endret 23. oktober 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 alle interface er oppdaget, glemte å si det, men 2 stykk har ikke internet forbindelse...skjønner ikke helt det..har swappa porter på switchen og... no use Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Fant akkurat ut at når jeg setter et av interfacene opp som en nettverkswitch i Hyper-v så blir det ikke assignet dynamiske MAC til den.... weird, da det er 255 tilgjengelig macadresser i hyper-v pr default... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå