Gå til innhold

Ville dette gått fint + hva er bra pris?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et par B&W 685 S2 og en SVS PB-2000 som jeg har koblet til en Denon AVR-X500, og jeg tenker på å kjøpe et par B&W DM603 S3 som jeg skal bruke til front og så ta mine 685 som side høyttalere.

Spørsmålene mine er da, hva er en bra pris for brukte B&W DM603 S3 og jeg har en Bic America FH-65B liggende som ikke brukes til noe, kan jeg bruke den som senterhøyttaler? Takk for svar!

-Ruben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det blir jo lyd i det. Men 685 s2 trenger i utgangspunktet en god del mer kraft enn avr-500 gir. Alene i tokanals. Så skal du ha dem som bakhøyttaler og plusse på et par fronter og en senter. Det blir underskudd som gjør at du ligger langt under høyttalernes potensiale.

DM603 kostet vel litt under 10 store i sin tid. Burde kunne få slike for et par tre tusen vil jeg tro. Men jeg har ikke sett slike på brukten på lenge. Og det har skjedd mye hos B&W siden dm603.

Senteren din kjenner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tja, det blir jo lyd i det. Men 685 s2 trenger i utgangspunktet en god del mer kraft enn avr-500 gir. Alene i tokanals. Så skal du ha dem som bakhøyttaler og plusse på et par fronter og en senter. Det blir underskudd som gjør at du ligger langt under høyttalernes potensiale.

DM603 kostet vel litt under 10 store i sin tid. Burde kunne få slike for et par tre tusen vil jeg tro. Men jeg har ikke sett slike på brukten på lenge. Og det har skjedd mye hos B&W siden dm603.

Senteren din kjenner jeg ikke.

Hvilken receiver ville du anbefalt brukt da? Vil helst ikke gå over 2000, men kan pushe det opp litt hvis nødvendig.

Har du noe erfaring med å kjøpe brukt? Hvordan tester man utstyret og forsikrer at det ikke er noe tullball?

Takk for svar!

-Ruben

Lenke til kommentar

Kjøpe brukt kan være en god inngang til langt dyrere komponenter enn du i utgangspunktet ser på. Men viktig å finne seriøse plasser, så jeg ville nok sjekket hifi-sentralen. Man får score av å handle, så du ser hvordan folks tidligere handler har gått.

Forsterkning til B&W er i utgangspunktet så strømsterkt som mulig. Må det være flerkanals, eller kan stereo holde?

Stereo: NAD D3020

Surround: Så dyr som mulig du kan få på tilbud. Se Ukens tilbud rundt om, og lignende. Vær mer obs når du kjøper dem brukt, mange er eldre og uten hdmi og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...