Jonhoo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det virker som om de fleste her mener at det ikke er mulig å lage prosessorer som er raskere og bedre enn de vi har nå. Bare se på utviklingen fra for to år siden, da var 1 Ghz knall, men nå er ikke det noe å skryte av. Skulle ikke forundre meg om at det etterhvert kommer prosessorer på 10 Ghz og 20Ghz og 30...... Jeg tviler sterkt på at de prosessorene vi bruker i dag blir de som vil vare til evig tid, det kommer alltid noe nyere og bedre. Lenke til kommentar
Scix Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er det noen som har lest noe nytt om denne saken? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er det noen som har lest noe nytt om denne saken? Jeg synes å huske jeg leste noe om dette ja. Det var visst snakk om en helst spesiell type DSP-operasjoner kalt matrise-multiplikasjon som kunne gjøres ekstremt raskt med optikk i forhold til med dagens elektronikk. Bare for å ha det avmystifisert: Det har aldri blitt hintet noe om at de kan bygge en CPU med denne teknologien. Noe jeg også betvilte tidlig i tråden. Det er kun matrise-multiplikasjon som kan gjøres raskt på denne måten. Det blir nok neppe hverken billig eller smått i nærmeste framtid så sansynligheten for at dette kan bli en ekstra "feature" i den nærmeste fremtidens CPU'er er nok forsvinnende liten. PS. Navnet på tråden er nok totalt missvisende i forhold til hva denne optiske teknologien er for noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå