kjellst Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Høsttemning Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg driver litt med det samme - ICM - syns bildet blir noe mørkt - fokuser i det mørke feltet og beveg kameraet oppover. Jeg gjør som følger. Bruk polafilter - lukkertid fra 0,3 og oppover - beveger kameraet ganske rakt vertitkalt vertikalt en gang nedover og en gang oppover for å se hva som funker best. Prøv å avslutte bevegelsen med full stopp slik at kameraet kan få noe skarpt. Auto ISO som regel. Les på YouTube eller søk på nettet på Intentional Camera Movement. Der er det mye å lære. Jeg abonerer også på Outdoor Photography - et utmerket blad som gir mye tips. Lykke til - dette er spennende saker. Harald Gjerrholm Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Takk for tilbakemeldingen. Ja jeg får utforske videre Syns selv at v1 ikke ble så verst når jeg kuttet en del av toppen for å få bort det lyseste, men mulig det kan bli enda bedre med å justere exponeringen litt også ' Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Takk for tilbakemeldingen. Ja jeg får utforske videre Syns selv at v1 ikke ble så verst når jeg kuttet en del av toppen for å få bort det lyseste, men mulig det kan bli enda bedre med å justere exponeringen litt også ' Bruk lukker prioritering og auto ISO - da skal det bli ganske bra. Litt etterjustering kan være nødvendig. Det er jo her som på vanlige bilder - fokuserer du på himmelen blir forgrunnen mørk og visa vera - gradert gråfilter kan jo brukes. HG Lenke til kommentar
kjellst Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Eller helmanuelt som sikkert er det beste.. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Eller helmanuelt som sikkert er det beste.. Det tror ikke jeg men du kan jo prøve det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg