Narna74 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Hei Jeg har blåst støv fra min Xbox 360. Den har ingen HDMI utgang, kun A/V. På tven, en Panasonic TX-P50GT50y er det ingen A/V innganger, så da sliter jeg litt. Jeg har også en forsterker Pioneer VSX-923. Hva skal til for at jeg kan få lyd/bilde fra Xbox til tven ? -N- Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Da trenger du en slik en: http://www.ebay.com/bhp/hdmi-to-component-adapter Lenke til kommentar
Narna74 Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 ahhh najs.... takk skal du ha og ha ei god helg. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Det står da at TVen har komponent-inngang, så vell som den vesentlig dårligere kompositt-inngangen. Spesielt førstnevnte tar opp en del plass, og har da ofte en liten overgang som samler alle kablene. Dette skal følge med TVen. Eller som Microsoft kaller det på Xbox. HD-AV, og Kompositt-AV: http://support.xbox.com/nb-NO/xbox-360/system/connect-xbox-360-console-tv her er inngangen: Merket component In. Jeg tipper TVen er noe bedre på konverteringsprosessen fra analog til digitale signaler (ADC), enn en billig boks. For ikke minst billigere. Endret 24. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Den tv`n har komponentinngang, så du trenger ingen overgang Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Sikker på det? Bildene jeg klarte å finne, har ingen direkte komponentinngang, men samler det via en spesiell kontakt, som det sannsynligvis er et medfølgende dongel på. I spesifikasjonene vil det da stå den har komponentinnganger, for det har den, men tar mange ganger opp for mye plass, slik at de sitter på en dongle/adapter. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Det følger med en egen kabel fra TV til skart(analoge signal) så du trenger en overgang fra Xbox til skart Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Det følger med en egen kabel fra TV til skart(analoge signal) så du trenger en overgang fra Xbox til skart Hehe, han skal være bra dum hvis han bruker scart, når tv`n har komponentinngang. Er det slik at det står at den har komponentinngang, så har den det, med eller uten et "adapter" Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Nei. Du har sett bildet ikke sant? Hvor de faktisk har tegnet hvordan de har samlet det. Det er heller ikke en fast standard for hvordan en komponent-kabel skal se ut. Ofte er det tre RCA-kontakter, men kommer i andre former og fasonger også. Om man ønsker å fordype seg: http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video Ps: Scart kan også fungere som en komponentkabel, men da kombinert med lyd og bilde i en og samme kabel. Og ofte så er det snakk om den billige varianten som bare har forferdelige kompositt som så mange har brukt i lang tid. Endret 1. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Ja, og på bildet så ser jeg den "grønne" kontakten rett under bildet av component-tilkoblingen, der kan man få tak i en overgang Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Ja, det er jo nettopp det jeg mener. Mulig jeg bare ikke forstår setningen din, men noe missforsteålse må det være. ^^ Dog ser det ut som om TS har forsvunnet, kanskje han fant adapteret. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå