Rankiz Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Så hvor stor er stillingsprosenten? Endret 23. oktober 2014 av Rankiz Lenke til kommentar
Zork Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 utadvendt George Stephanopoulos - ikke ønsket som journalist i tek.no. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kravet for alder er nok fremdeles like gyldig for de som søker selv om det ikke opplyses i annonsen. Det er ikke værre for tek.no enn å bare si "nei takk" om de ser en 16-åring slenge inn en søknad Lenke til kommentar
hrvojek Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Kansje ansettte en av disse som komenterte her? 1 Lenke til kommentar
CKYSKY Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Drømmejobb til meg jo:) Ser dere etter en sjenert jente på 35 år, som nå sitter med en Z2 og skriver dette.Jeg er på Fb max 15 min pr dag, om det da ikke kreves å være der i jobbsammenheng. Har en samboer som studerer hjemme, og han er utrolig lei min PS3., så blir nok ikke PS 4 til jul. Men fortviler ikke, FIFA 15 fungerer godt på 3 er også hehe sier jeg som ikke orker å se fotball ellers, Det blir noe annet å gruse andre, spes den stakkars kjæresten. Savner de mobilene uten touchskjerm eller skreen da, er ikke så mange igjen desverre. Det ser sikkert ut som jeg ikke kan skrive Norsk, men er litt trett og skulle se på siste nytt, da måtte jo dette kommentetes:) Vil jo ikke gå glipp av en mulig jobb lol ? Bare si ifra om dere trenger hjelp, er ikke journalist men kan egentlig skrive B-) Lenke til kommentar
eirikdh Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Drømmejobb til meg jo:) Ser dere etter en sjenert jente på 35 år, som nå sitter med en Z2 og skriver dette.Jeg er på Fb max 15 min pr dag, om det da ikke kreves å være der i jobbsammenheng. Har en samboer som studerer hjemme, og han er utrolig lei min PS3., så blir nok ikke PS 4 til jul. Men fortviler ikke, FIFA 15 fungerer godt på 3 er også hehe sier jeg som ikke orker å se fotball ellers, Det blir noe annet å gruse andre, spes den stakkars kjæresten. Savner de mobilene uten touchskjerm eller skreen da, er ikke så mange igjen desverre. Det ser sikkert ut som jeg ikke kan skrive Norsk, men er litt trett og skulle se på siste nytt, da måtte jo dette kommentetes:) Vil jo ikke gå glipp av en mulig jobb lol ? Bare si ifra om dere trenger hjelp, er ikke journalist men kan egentlig skrive B-) Nydelig! Du får helt sikkert jobben 6 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 "Vi søker en kunnskapsrik og engasjert nyhetsjournalist." DAGENS! hahaha 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. november 2014 Del Skrevet 9. november 2014 utadvendt George Stephanopoulos - ikke ønsket som journalist i tek.no. Tror det er fordelaktig med en journalist som kan Norsk da det tross alt er nordmenn som er målgruppen. Dessutten har han vel ikke noe særlig kunnskap eller interesse for teknologi? Lenke til kommentar
mikke83 Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Hvis dere trenger en person som kan kaste lys på de negative sidene ved teknologiens utvikling, så si ifra. Lenke til kommentar
Tekky Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Hvis dere trenger en person som kan kaste lys på de positive sidene ved teknologiens utvikling, så si ifra. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 "Vi søker en kunnskapsrik og engasjert nyhetsjournalist." DAGENS! hahaha For et elendig barnslig innlegg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Hvis dere trenger en fyr som kan overklokke de innlånte komponentene til de brenner opp, si fra Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Vi ønsker å komme kontakt med deg som: Er over 20 år http://www.ldo.no/no/ombudet/Nyheter/Arkiv/Nyheter-i-2013/Bryter-loven-i-stillingsannonser/ Aldersdiskriminering - Overraskende mange arbeidsgivere tror de kan stille krav om at søkeren skal ha en bestmt alder, men det skal veldig mye til for at det skal være lov, sier Åsulv Solstad, som er leder for veiledningsavdelingen. I tillegg til alderskrav, stiller mange arbeidsgivere usaklige krav til språk, krav som fremstår helt løsrevet fra arbeidsoppgavene som skal utføres. - Det vi gjør er å ta kontakt med arbeidsgiver når vi får kjennskap til ulovlige stillingsannonser. I de aller fleste tilfeller kjenner ikke arbeidsgiveren lovverket, sier Solstad. Alderskravet er fjernet fra stillingsannonsen. Vi er først og fremst opptatt av å finne den rette personen, uavhengig av alder. Men frilanseren vi ansetter vil jobbe tett med vår nyhetsredaktør og øvrige journalister, så det er et krav at man har mulighet til å jobbe på dagtid (studier på dagtid bør altså være avsluttet). Det kan for eksempel være snakk om å reise ut på reportasjer, ringe rundt til kilder, delta på ulike arrangementer, og så videre. Journalistutdannelse er en fordel, men ikke noe krav ? relevant erfaring kan være vel så viktig. I dette tilfellet vil jo en aldersgrense være høyst relevant for stillingen. Hva er poenget med en journalist som ikke kommer inn på et arrangement fordi han eller hun er for ung? Hvis en produsent velger å ha et launch-party på 2 døgns-Kielferga til Colorline, så vil den 19-årige journalisten til tek.no bli stoppet på kaia, fordi Colorline har en 20 årsgrense på Oslo-Kiel. Eller hva om tek.no vil sende journalisten til en event i USA, i en bar? I USA har disse stedene en aldersgrense på 21 år. Jeg har blitt nekta både på Kielferga og andre av helt andre grunner enn å være under tjue år. Nå syns jeg at det tek.no og andre lignende nettsteder skal se etter er vel folk som har litt greie på det de skriver om, i forhold til det vi blir presentert med pr. i dag. Du vet, journalister? Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Vi ønsker å komme kontakt med deg som: Er over 20 år http://www.ldo.no/no/ombudet/Nyheter/Arkiv/Nyheter-i-2013/Bryter-loven-i-stillingsannonser/ Aldersdiskriminering - Overraskende mange arbeidsgivere tror de kan stille krav om at søkeren skal ha en bestmt alder, men det skal veldig mye til for at det skal være lov, sier Åsulv Solstad, som er leder for veiledningsavdelingen. I tillegg til alderskrav, stiller mange arbeidsgivere usaklige krav til språk, krav som fremstår helt løsrevet fra arbeidsoppgavene som skal utføres. - Det vi gjør er å ta kontakt med arbeidsgiver når vi får kjennskap til ulovlige stillingsannonser. I de aller fleste tilfeller kjenner ikke arbeidsgiveren lovverket, sier Solstad. Alderskravet er fjernet fra stillingsannonsen. Vi er først og fremst opptatt av å finne den rette personen, uavhengig av alder. Men frilanseren vi ansetter vil jobbe tett med vår nyhetsredaktør og øvrige journalister, så det er et krav at man har mulighet til å jobbe på dagtid (studier på dagtid bør altså være avsluttet). Det kan for eksempel være snakk om å reise ut på reportasjer, ringe rundt til kilder, delta på ulike arrangementer, og så videre. Journalistutdannelse er en fordel, men ikke noe krav ? relevant erfaring kan være vel så viktig. I dette tilfellet vil jo en aldersgrense være høyst relevant for stillingen. Hva er poenget med en journalist som ikke kommer inn på et arrangement fordi han eller hun er for ung? Hvis en produsent velger å ha et launch-party på 2 døgns-Kielferga til Colorline, så vil den 19-årige journalisten til tek.no bli stoppet på kaia, fordi Colorline har en 20 årsgrense på Oslo-Kiel. Eller hva om tek.no vil sende journalisten til en event i USA, i en bar? I USA har disse stedene en aldersgrense på 21 år. Jeg har blitt nekta både på Kielferga og andre av helt andre grunner enn å være under tjue år. Nå syns jeg at det tek.no og andre lignende nettsteder skal se etter er vel folk som har litt greie på det de skriver om, i forhold til det vi blir presentert med pr. i dag. Du vet, journalister? Hallo, hallo det var på ingen måte meningen å sitere noe som helst her, og jeg ser det skjer igjen med denne posten. Jeg skylder personlig på dårlige journalister, men seff kan det være noe annet i spill her! Hehe, veitaf. hva som skjer her egentlig.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Hvis dere trenger en fyr som kan overklokke de innlånte komponentene til de brenner opp, si fra Du må slenge inn AMD i den setningen der Endret 11. november 2014 av 007CD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå