Gå til innhold

Ulyd i PS4

BigBadAde

Anbefalte innlegg

Hei! Mulig dette har kommet opp før, men fant ikke noe via søkefunksjon. Har en irriterende "buzz" lyd på PS4'n. Har hatt maskinen ca en måned nå, men lyden har vært der i 2-3 dager.

Lyden er der hele tiden, også når consolen er avslått og en stund etter jeg har trekt ut strømmen.

Minner veldig om denne lyden:

http://www.youtube.com/watch?v=QzEE-wm8cQQ

Noen som vet hva det er? å bør jeg evt levere inn PS4'n?

(redigerte inn linken som tydeligvis ikke ble med)

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Mulig dette har kommet opp før, men fant ikke noe via søkefunksjon. Har en irriterende "buzz" lyd på PS4'n. Har hatt maskinen ca en måned nå, men lyden har vært der i 2-3 dager.

Lyden er der hele tiden, også når consolen er avslått og en stund etter jeg har trekt ut strømmen.

Kanskje en dårlig kondensator?

Ville nok sendt den inn og fått en ny.

Lenke til kommentar

Hvis jeg leverer denne tilbake til elkjøp så får jeg en ny? Blir ikke forsøkt reparert først?

Lenke til kommentar

Hvis jeg leverer denne tilbake til elkjøp så får jeg en ny? Blir ikke forsøkt reparert først?

Er det mer enn 30 dager siden du kjøpte den? Er du innenfor 30 dager etter kjøpsdato, kan du kreve pengene tilbake da elkjøp har bytterett på 30 dager.

Lenke til kommentar

Er det mer enn 30 dager siden du kjøpte den? Er du innenfor 30 dager etter kjøpsdato, kan du kreve pengene tilbake da elkjøp har bytterett på 30 dager.

Ja, men har dessverre gått litt over 30 dager nå..

Lenke til kommentar

Ja, men har dessverre gått litt over 30 dager nå..

Da har du garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar

Bare sånn heads up om du leverer den inn. Det kan ta opp til 1mnd før du får den igjen. Hadde nylig en ganske utrivelig erfaring med å levere inn min ps4.

Min ps4 ville ikke synce kontrollere etter å ha stått av i ca 1 mnd og ingenting fungerte så måtte sende min inn til komplett. Komplett var nødt til å feilsøke, og nordisk film var nødt til å feilsøke. Tok 1 mnd før komplett greide å sende tilbake en pakke til meg som bare inneholdt en kontroller og noen kabler fordi de hadde klart å rote til retur ordren. Når jeg da fikk min swap inn enhet uken etterpå så hadde den noe hinsides controller latency der man tok stikken til venstre og etter 5 sekunder så ville den gå til venstre (testet på 3 forskjellige kontrollere) så måtte også sende den inn. Det var også nødt til å feilsøke dette problemet på begge plasser før de ville sende meg en ny. Først nå etter ca. 9 uker med venting har jeg fått en fungerende konsoll.

Dette tok sikkert litt ekstra tid pga den har blitt kjøpt på nettet og du vil sikkert på ingen måte ha samme uflaks som meg og min første swap in enhet. Men regn med i alle fall 2-4 uker uten ps4.

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Leverte inn på Elkjøp. Fikk ny console med en gang. Han på elkjøp mente at hvis denne har den samme lyden så skulle det være sånn. Den nye har den samme lyden, men mye svakere. Så ikke vet jeg..

Mulig lyden blir høyere etterhvert og at jeg derfor ikke har oppdaget den før.

Er det flere her som opplevere denne lyden?

Lenke til kommentar

Hvis det bare er litt jevn buzzing så er det kanskje bare den samme lyden man ofte hører i ladere. Den integrerte strømforsyningen i PS4 er vel en slags lader...får meg til å innse hvor idiotisk det faktisk er med integrert strømforsyning i en maskin hvor man ikke bare kan skifte den ut sånn uten videre. Da er det bedre med en ekstern "murstein" man enkelt kan skifte ut.

Selv har jeg en slags pipelyd i maskinen når den er skrudd av, slik som her http://www.youtube.com/watch?v=IlklygDxA-k

Aner ikke hva det kan være, og det vet tydeligvis ikke Sony heller. Hadde ikke peiling når jeg ringte, og se i kommentarfeltet til youtube-videoen jeg linket til, så fortelles det at Sony bare sendte maskinen med dette problemet tilbake.

Lenke til kommentar

Hvis det bare er litt jevn buzzing så er det kanskje bare den samme lyden man ofte hører i ladere. Den integrerte strømforsyningen i PS4 er vel en slags lader...får meg til å innse hvor idiotisk det faktisk er med integrert strømforsyning i en maskin hvor man ikke bare kan skifte den ut sånn uten videre. Da er det bedre med en ekstern "murstein" man enkelt kan skifte ut.

Selv har jeg en slags pipelyd i maskinen når den er skrudd av, slik som her http://www.youtube.com/watch?v=IlklygDxA-k

Aner ikke hva det kan være, og det vet tydeligvis ikke Sony heller. Hadde ikke peiling når jeg ringte, og se i kommentarfeltet til youtube-videoen jeg linket til, så fortelles det at Sony bare sendte maskinen med dette problemet tilbake.

Ja det der er samme lyden. Jeg hører lyden når jeg legger øret ned til den nye PS4'n også. Men på den jeg leverte inn hørte jeg lyden i stua hele tiden. TV-bordet ga også lyden en slags surround effekt så først fant jeg ikke ut hvor lyden kom fra. Som nevnt tidligere så hørte jeg ikke lyden til å begynne, men etter det va gått en måneds tid, så er vel mulig at det har blitt værre.

Elkjøp sa det var strømforsyningen ja. De visste ikke om det skulle være sånn, men ga meg en ny maskin. Hvis den va likens var det sikkert bare sånn sa de. Synes også det er merkelig at den gamle PS3'n min og xbox360 ikke laget denne lyden. Så det bør da være mulig å unngå den på PS4 også...

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Hos meg er den såpass høy at jeg begynner å høre den når jeg står en liten halvmeter unna (i et stille rom). Hvis jeg legger øre tett inntil bak maskinen hører jeg veldig godt at den piper, ser ut til å komme fra venstre side. Er vel sikkert strømforsyningen siden denne ligger langs hele baksiden av maskinen.

Den skal neppe være slik, spørsmålet er om det er en grunn til bekymring eller om lyden er det største problemet.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Noen ide om hva risikoen er, og hva som lager lyden?

Har kjøpt maskinen hos platekompaniet, og der får man ikke nye maskin på dagen, tar 3-4 uker, derfor må det nesten være noe mer enn en "litt irriterende lyd" for at jeg skal bry meg om å levere den inn. Hører det jo bare når det er helt tyst i rommet (innen en 1/2-1 meter radius ca.).

Jeg vil også påpeke at det er slags pulserende summing/piping-ish lyd. Det er ikke den mer jevne buzzingen som man gjerne får i strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Skjønner. Har snakket med andre som heller ikke hører noen lyd i sin, men på nettet er det en del historier om folk som opplever det, og det virker som om de fleste ikke bryr seg med å sende den inn.

Tror ikke jeg orker ikke å sende den. Med Norges 5 års reklamasjon på slike varer er det ikke noe poeng, med mindre det faktisk utgjør en reell brannfare eller noe slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...