Gå til innhold

Bush vs. Bondevik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener heller ikke det er rett at vår sittende statsministers oppslutning snart må måles i promille, men EN viktig ting skiller ham fra Bush:

Han sitter der som et resultat av en koalisjon mellom partier som uten tvil til sammen var størst på Tinget.

Al Gore hadde (muligens) flere stemmer enn Bush - altså er det teknisk feil at Bush sitter med makten. Her i Norge er det "bare" et etisk spørsmål.

Lenke til kommentar
Synes du vår kjære storingspresidetn er noe bedre da?

 

Veldig mye av folket bak seg tror jeg... Carl I Hagen burde blitt stortingsoresident ja!

Tja, stortingspresident har jo omtrent ingen ting han skulle si. Kun en gallionsfigur. Bare se hvor usynlig Kosmo har blitt. Det er vel han som Stortingspresident (?), har ikke hørt navnet hans på lenge og det er enda lengre siden har sagt noe politisk.

 

Er faktisk enig i at Carl I. Hagen skulle fått lov til å bli stortingspresident, selv om jeg aldri vil stemme Frp.

 

Grunnen er såre enkel, da måtte Carl I. Hagen ha holdt munnen. Samt at Frp, hadde mistet sin fremste velgermagnet. :woot:

Lenke til kommentar

Noen som vil forklare at vi har en statsminister i Norge med under  10 % oppsluttning?

 

Så kan dere også fortelle hvorfor dette norske systemet er så meget bedre enn det amerikansk.

 

 

Som UH medlem må jeg si at du skuffer dypt i kjennskap av politiske systemer og dets apparat.

Men egentlig hadde jeg vel ikke forventet noe annet.

Lenke til kommentar

 

Noen som vil forklare at vi har en statsminister i Norge med under 10 % oppsluttning?

 

*grin* :lol:

 

Så kan dere også fortelle hvorfor dette norske systemet er så meget bedre enn det amerikansk.

Nei, ikke skjønner jeg hvorfor han sitter i stolen. Burde jo heller hatt to tupp i rævva og ut på huet, etter min mening. Ikke holdbart!!

 

Jeg tror ikke det Norske systemet, er noe berde enn det Amerikanske! Av den enkle grunn at vi har så mange tullinger i styre og stell som absolutt skal herme etter Amerika.

Lenke til kommentar

Demokratene har en mer "sosialdemokratisk" politikk. De ønsker en mer aktiv stat med et større ansvar og et større skattetrykk. Dessuten har demokratene tradisjonelt sett hatt sine kjerneområder i sør. Republikanerne ligner mer på Høyre/Innslag av FrP/markedsliberalisme. Når dette er sagt har USA 2 store partier, og det vil si at det er veldig stort spenn innad i disse. Her er flere fløyer, og partier innen partiet.

Lenke til kommentar
Synes du vår kjære storingspresidetn er noe bedre da?

 

Veldig mye av folket bak seg tror jeg... Carl I Hagen burde blitt stortingsoresident ja!

Hvem sier at Kosmo ikke har mye av folket bak seg? Nå har det seg at en stortingspresident ikke skal velges på grunnlag av hvor mye folk man har bak seg, så det argumentet med at Carl I skulle blitt stortingspresident, det skjønner jeg ærlig talt ikke helt!

 

Care to explain hvorfor absolut han burde fått den posisjonen fremfor Kosmo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...