Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Hei, jeg kjøpte en caddy igår kveld. Jeg stoppet og startet den flerne ganger før jeg kjøpte den siden jeg er redd at en bil ikke skal starte om morningen når jeg skal dra. Dagen etter jeg kjøpte bilen startet jeg den når jeg våknet, men da fikk jeg ikke start på min caddy 2006 modell 160.000km 2.0 SDI. Kan dere hjelpe meg med det, noen som har noe tips? noen som har hatt det samme problemet før ? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Hva skjer når du vrir om nøkkelen? Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Fikk start på den nå. Men når den er kaldt om morningen første forsøk når den er kald får jeg ikke start på den må vente 30 sek så starter den. Men etter den starte skrudde eg den av da det hadde gått 1 min å skrudde den på så startet den med engang. Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Det så skjer når jeg vrir nøkkelen at den holder på å starte men får ikke start føler det ikke er krefter nokk til å få motoren i gang? Men den mister ikke krefter når den holder på Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Kan det være slik at du ikke vet at du må la en dieselmotor få tid til å "gløde" før du starter den? Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Joda jeg gir den litt tid det gjør eg.. Til lysene som kommer på å sånt går av Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Kan det være så dumt at glødelampen slår seg av på TID (og ikke termisk switch), så hvis glødepluggen ikke blir varmet opp så tror du allikevel at alt er OK? Vet du at gløderen fungerer? Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Gamle eieren sier jeg må vente på at glødelanpen skal slukke? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Gamle eieren sier jeg må vente på at glødelanpen skal slukke? Øm OK? Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg forsto ikke helt hva du mente ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Ok. Hvis gløderen ikke fungerer skikkelig så vil ikke temperaturen på pluggen bli høy nok til å antenne dieselen. Men det har jo vært mildt forløpig da(?) Hvor kaldt var det hos deg i natt/morges? Du kan jo lade opp batteriet i bilen og bytte drivstoffilteret også kanskje? Endret 22. oktober 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Har vert litt kaldere en vanlig inatt, men prøvde å starte den i 11 tiden. Skjønner. Nå fikk jeg melding ifra gamle eieren at eg ikke burde parkere den på bakke? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Har vert litt kaldere en vanlig inatt, men prøvde å starte den i 11 tiden. Skjønner. Nå fikk jeg melding ifra gamle eieren at eg ikke burde parkere den på bakke? Woot? Fikk du med garasje da? Kan ikke parkeres ute, er det det selger mener? Eller mente han i en bakke Endret 22. oktober 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Stavoku Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Han mener at jeg ikke burde parkere det i en bakke ?? .. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ok. Kanskje redd for at håndbrekket(bakbremsene) skal henge seg opp da? Kan vel ikke ha noe med startvanskene å gjøre. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Hørtes veldig ut som en gammel 2.0SDI motor det der ja. Skuddsikker når du først får start på de, men et helvette å starte når det er kaldt ute. Vi hadde et par caddyer med den motoren som nærmet seg 300' når de ble solgt. Og de var et mareritt å starte, var på verksted flere ganger for å bli undersøkt men ingen fant ut av det. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Det høres ut som det er like greit å droppe gløding og bruke startgass. Endret 22. oktober 2014 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Startgass er jo det beste dieselbiler får......... 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Er overrasket over at ingen har foreslått batteriet enda. Hva er spenningen på batteriet når den slite med å starte? Lenke til kommentar
TKB98 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Hei, jeg kjøpte en caddy igår kveld. Jeg stoppet og startet den flerne ganger før jeg kjøpte den siden jeg er redd at en bil ikke skal starte om morningen når jeg skal dra. Dagen etter jeg kjøpte bilen startet jeg den når jeg våknet, men da fikk jeg ikke start på min caddy 2006 modell 160.000km 2.0 SDI. Kan dere hjelpe meg med det, noen som har noe tips? noen som har hatt det samme problemet før ? har hatt en bil med samme problemet. glødepæra hadde sloknet vrei om nøkkelen ingenting skjedde. og det viste seg at 3 av 4 glødepærer hadde gått. så det er sannsynlig at du har noen glødepærer som er ødelagte 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå