Lackadaisical Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Heihei. Kunne noen fortelle meg hvordan man skal kunne frakte en stasjonær pc fra Bergen til Oslo? Må man sende via posten, og i så fall hvordan? Eller kan man ta den med på fly/tog. takker takker Endret 22. oktober 2014 av Lackadaisical Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ja, med posten koster det 150,- uansett (helt opp til 20kg). Fly og tog er vel også mulige valg. Pris og transporttid kan nok variere litt etter lokale forhold. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Ja, med posten koster det 150,- uansett (helt opp til 20kg). Fly og tog er vel også mulige valg. Pris og transporttid kan nok variere litt etter lokale forhold. Men jeg tenkte på at jeg reiser fra Bergen til Oslo og tar den med Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Da er det vel gratis med fly. En koffert på inntil 20 (23) kg. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Men er det ikke risiko for at den blir ødelagt? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Trur SAS har en egen ordning for spesialbagasje men det koster fort 3-400,- ekstra. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Trur SAS har en egen ordning for spesialbagasje men det koster fort 3-400,- ekstra. var og så på SAS sine nettsider nå, men det sto ikke noe om PC eller elektronisk utstyr under spesialbagasje. Hjelp plz Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 Folkens, jeg har googlet og unhdersøk til ingen nytte. Finner virkelig ingen svar på nettsidene til nsb, sas eller norwegian. Er det noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Viss du tar toget so har du full kontroll over bagasjen heile vegen, so då er du trygg på at den blir behandla bra. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Ja, eller du kan emballere den godt og sende den som en vanlig Norgespakke. Om du er redd for å miste dataene dine, så kan du jo ta harddisken i håndbagasjen. Det samme med for eksempel en kostbar prosessor, minnekort eller skjermkort. Har PC'en ekstra stor verdi for deg så kan du sende den som registrert pakke eller sågar forsikre forsendelsen. Stort sett ALLE PC'er i Norge har blitt befraktet på trailer og/eller med fly. Hva er så spessielt med din? Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Ja, eller du kan emballere den godt og sende den som en vanlig Norgespakke. Om du er redd for å miste dataene dine, så kan du jo ta harddisken i håndbagasjen. Det samme med for eksempel en kostbar prosessor, minnekort eller skjermkort. Har PC'en ekstra stor verdi for deg så kan du sende den som registrert pakke eller sågar forsikre forsendelsen. Stort sett ALLE PC'er i Norge har blitt befraktet på trailer og/eller med fly. Hva er så spessielt med din? top secret militærhemmeligheter. Neida, ingenting spesielt i det hele tatt, men har ikke kunnskap til å åpne pcen og ta ut ting, og så vil jeg bare ikke at den blir ødelagt/skadet på veien. Vil for forsåvidt helst frakte den med meg i stedet for å måtte poste den. Endret 24. oktober 2014 av Lackadaisical Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. oktober 2014 Del Skrevet 24. oktober 2014 Det går sikkert fint, mem demonter komponenter som ikke tåler så mye bevegelse. CPU-kjølere og skjermkort for eksempel. Jeg ville nok ha tatt den med på tog for å være helt sikker da en PC gjerne har stor verdi, både i midler og personlig. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Husk å kjør en backup før du drar. God reise :-) Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2014 Takker for både svar og hjelp folkens! Får vel satse på at det går bra med tog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå