Mopi Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Beste ideen noensinne. Hvem vil oppmuntre folk til å ikke arbeide liksom? Er så bra at de gjør dette. Dette skal nok få de oppblåste snillistiske køddene, med de kyniske demotiverendes metoden av "Slapp av metoden" til å tenke seg om. Om de bare kunne lagt ned NAV (Norges Artigste Vits). Så har det vært noe! Men det betyr ikke at de som faktisk er syke ikke skal få hjelp, den vil de få. På lik linje med syke pasienter som blir frisk etterhvert, og er dermed i fullstand til å jobbe. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/det-blir-feil-naar-det-er-mer-loennsomt-aa-motta-trygd-enn-aa-ta-en-jobb-paa-rema/a/23320446/ Endret 22. oktober 2014 av Mopi 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 De syke bør også jobbe om de kan. Tenk på alle som tilbringer store deler av døgnet i seng på sykehusene. Skal vedde på at mange av dem fint er i stand til å gjøre en liten innsats, for eksempel vaske rommet sitt selv. Det samme gjelder gamlisene på syke- og aldershjem. Sosiale aktiviteter som vask av trapper og fellesarealer gjør underverker for helse og trivsel. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Emancipate Skrevet 22. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. oktober 2014 Syke blir ikke friskere av å bli kastet ut av leiligheten sin, eller sulte. Det blir ikke flere jobber av å øke antall arbeidstakere på arbeidsmarkedet. Vi har allerede friske folk som søker jobb. Syke som går ut i jobb tar jobber fra friske som kunne utført jobben bedre. Vi har allerede FRISKE sosialhjelpsmottakere hvorav mange godt kunne tenkt seg å jobbe. Så hvorfor skal folk som er dokumentert uføre tvinges ut i jobb ved å sultes når friske som mottar penger fra nav og ønsker jobb ikke skal det? De uføre skal tvinges til å ta jobbene som friske sosialhjelpsmottakere burde hatt. Dette skitet henger ikke på greip i det hele tatt, og er bare en heksejakt på uføre og syke. Vi har FRISKE sosialhjelpsmottakere og vanlige arbeidsløse som kan ta disse jobbene som liksom uføre skal presses til å ta nå. Dette er bisarrt. Dokumentasjonen som skal vise at "man blir friskere av å jobbe" er tall som bare viser at de som er friskest jobber mest eller har mest sjanse for å komme tilbake til arbeid (no shit, sherlock). Tolkningen av disse tallene som at man blir friskere av å jobbe er en forveksling av korrelasjon og kausalitet - altså en feil. 12 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) av ti trygdemottagere vil faktisk komme likt eller bedre ut av det med de nye skattereglene. ** To av ti vil komme noe dårligere ut. De som rammes hardest får overgangsstøtte, men kun fram til 2018. Syke blir ikke friskere av å bli kastet ut av leiligheten sin, eller sulte.Hvem har sagt det da? Det blir ikke flere jobber av å øke antall arbeidstakere på arbeidsmarkedet.Hvem har sagt det da? Endret 22. oktober 2014 av тurbonєℓℓo Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 En tråd av en ny selvoppnevnt spesialist i psykiatri og somatiske lidelser ser jeg. 3 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Det blir ikke flere jobber av å øke antall arbeidstakere på arbeidsmarkedet.Hvem har sagt det da? Ganske logisk egentlig, er vansklig nok å få jobb uten mye kompetanse og erfaring. Veldig få som i det heletatt vil ansette noen som bare kan jobbe en viss prosent og med fare for en del sykefravær. Samme med eldre arbeidssøkere. Faren min fikk arbeidsskade, og be omskolert til regnskapsgiver, men fikk aldri noe jobb før han gikk av med pensjon. Endret 22. oktober 2014 av multisync 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Relevant for trådens tema: Lump of labour fallacy Jo, det blir flere jobber av å øke antall arbeidstakere på arbeidsmarkedet. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 av ti trygdemottagere vil faktisk komme likt eller bedre ut av det med de nye skattereglene. ** To av ti vil komme noe dårligere ut. De som rammes hardest får overgangsstøtte, men kun fram til 2018. Syke blir ikke friskere av å bli kastet ut av leiligheten sin, eller sulte.Hvem har sagt det da? Det blir ikke flere jobber av å øke antall arbeidstakere på arbeidsmarkedet.Hvem har sagt det da? Robert Eriksson, bare med andre ord. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Dersom staten betaler dette over skatteseddelen så ser jeg ikke noe negativt at folk kan være i jobb. Det gjelder da alle, og arbeidsledige og sosialmotakkere er sef prioritert først. Men ser ikke noe negativt i at Staten lager arbeidsfirmaer for syke som kan jobbe litt og gjøre nyttige ting over skatteseddelen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Dersom staten betaler dette over skatteseddelenBetaler hva? Det koster ikke noe å gi folk mindre trygd. Men ser ikke noe negativt i at Staten lager arbeidsfirmaer for syke som kan jobbe litt og gjøre nyttige ting over skatteseddelen.Dette kalles "varig tilrettelagt arbeid," og er noe som dessverre har blitt nedbygd igjennom lang, lang tid. Det er nemlig en prinsippsak at folk skal inn i det ordinære arbeidslivet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg kjenner folk som har sagt opp jobbene sine frivillig fordi NAV utbetaler dagpenger etter et kort opphold. Om man lever billig, eller tjener penger på noe utenom, så holder det i massevis for noen. Fjern heller slike ordninger. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) av ti trygdemottagere vil faktisk komme likt eller bedre ut av det med de nye skattereglene. ** To av ti vil komme noe dårligere ut. De som rammes hardest får overgangsstøtte, men kun fram til 2018. Syke blir ikke friskere av å bli kastet ut av leiligheten sin, eller sulte.Hvem har sagt det da? Det blir ikke flere jobber av å øke antall arbeidstakere på arbeidsmarkedet.Hvem har sagt det da? Robert Eriksson, bare med andre ord. Kan ikke se det? Dersom staten betaler dette over skatteseddelenBetaler hva? Det koster ikke noe å gi folk mindre trygd. Jeg som trygdet kommer ikke til å merke dette. Nå vil jo alt det jeg kjøper også være noe billigere. Jeg kjøper en del varer fra utlandet, og her har man hevet tollgrensen. Media derimot har mistet litt statsstøtte, og man ser jo resultatet i dag hvordan de velger å svare på det. De overdriver og blir helt hysteriske. Endret 22. oktober 2014 av тurbonєℓℓo Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Beklager. Dobbeltpost. Endret 22. oktober 2014 av тurbonєℓℓo Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Det var vel jeg som skrev det jeg skrev? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Det er faktisk ikke så fryktelig enkelt å få utbetalt uføretrygd i Norge som enkelte mennesker innbiller seg. Dette er en veldig langvarig og slitsom prosess. Det blir helt feil å sammenligne uføretrygd med en lavtlønnet inntekt, men denne regnemåten er sikkert utmerket å bruke for dem som tror at samtlige uføre er noen store snyltere. Mange som lever som uføre i dag er folk som tidligere arbeidet og betalte skatt, men som seinere må nøye seg med smuler etter å ha ødelagt helsen sin i arbeidslivet. At enkelte mennesker klarer å utnytte systemet i Norge, er ikke det samme som at alle som går på en eller annen form for trygd skal straffes fordi det finnes noen få uærlige sjeler blant de trygdede... Blant de mange idiotene som som mobber og hetser uføre i kommentarfelt på internett, så er det tydeligvis en generell oppfatning at en person kan gå inn på nærmeste NAV-kontor og si at "Jeg vil ha masse trygd nå med en eneste gang" og så får man automatisk utbetalt masse penger nærmest på dagen uten noen videre spørsmål. Ta f.eks. en uføretrygdet mor som sitter i rullestol. Barnetillegget skal tas fra henne og hun skal få utbetalt enda mindre i trygd, fordi noen inkompetente trehoder innbiller seg at denne kvinnen plutselig skal kunne reise seg fra rullestolen, tilpasse seg og bidra til samfunnet igjen... 4 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Det er svært frustrerende når man utnytter et system og finner ut at det hadde vært bedre om man ikke hadde gjort det. Spesielt når man opplever at man også stiller nesten bakerst i køen som arbeids søker. Ser bare en løsning. Stem SV. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 En annen sak er at det koster å være syk. "Helsevesenet er jo gratis i Norge, huba-buba-hahaa?!?", nei, så enkelt er det ikke. Man kan fint måtte ut med 2-3-4 tusen ekstra i måneden som syk, sammenlignet med en frisk person. Så når man har 14 000 utbetalt så blir det egentlig som 10 000. (PS. Minstesats ufør er mindre enn 14 000 utbetalt per måned.) Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Dersom staten betaler dette over skatteseddelenBetaler hva? Det koster ikke noe å gi folk mindre trygd. Men ser ikke noe negativt i at Staten lager arbeidsfirmaer for syke som kan jobbe litt og gjøre nyttige ting over skatteseddelen.Dette kalles "varig tilrettelagt arbeid," og er noe som dessverre har blitt nedbygd igjennom lang, lang tid. Det er nemlig en prinsippsak at folk skal inn i det ordinære arbeidslivet. Man må betale mer for at trygdede skal jobbe. Men det er samfunnsnyttig. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Gjør noe med sykelønnen først, det er for jævlig at det er 100% uten karensdag for folk som er forkjølet. Arbeidstakere må selv betale sin del for å være syk. Jeg snakker ikke da om de som er langtids-sykmeldte men sikter til egenmeldingene. Tror dere at trygdede snyter og utnytter systemet mest?? Nei vanlige arbeidstakere som tar en tredagers for å kulen gjør dette. Trygdede kan gjerne jobbe litt etter evne for en liten bonus. Men det vil ikke si at alle trygdede kan jobbe. En dame i rullestol kan få omskolering å jobbe på kontor. Koster dette? Nei!! Se på det som en investering som samfunnet får igjen på og kan spare penger på. Arbeidslivet bør bli mer inkluderende også for de som ikke er fast ansatte. Folk med funksjonshemming eller psykiske lidelser burde kvoteres inn på linje med kvinner og innvandrere.... Endret 22. oktober 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Det norske helsevesenet er jo så dårlig at folk blir syke av det. Da er det jo ikke rart at folk havner på trygd. FrP burde vel privatisere helsevesenet før de begynner å kutte i trygden til folk. Da vil flere bli friske, for da får vi et supereffektivt system på sikt, som er billigere og av høyre kvalitet enn dagens. Det er faktisk ikke så fryktelig enkelt å få utbetalt uføretrygd i Norge som enkelte mennesker innbiller seg. Dette er en veldig langvarig og slitsom prosess. Det blir helt feil å sammenligne uføretrygd med en lavtlønnet inntekt, men denne regnemåten er sikkert utmerket å bruke for dem som tror at samtlige uføre er noen store snyltere. Mange som lever som uføre i dag er folk som tidligere arbeidet og betalte skatt, men som seinere må nøye seg med smuler etter å ha ødelagt helsen sin i arbeidslivet. At enkelte mennesker klarer å utnytte systemet i Norge, er ikke det samme som at alle som går på en eller annen form for trygd skal straffes fordi det finnes noen få uærlige sjeler blant de trygdede... Blant de mange idiotene som som mobber og hetser uføre i kommentarfelt på internett, så er det tydeligvis en generell oppfatning at en person kan gå inn på nærmeste NAV-kontor og si at "Jeg vil ha masse trygd nå med en eneste gang" og så får man automatisk utbetalt masse penger nærmest på dagen uten noen videre spørsmål. Ta f.eks. en uføretrygdet mor som sitter i rullestol. Barnetillegget skal tas fra henne og hun skal få utbetalt enda mindre i trygd, fordi noen inkompetente trehoder innbiller seg at denne kvinnen plutselig skal kunne reise seg fra rullestolen, tilpasse seg og bidra til samfunnet igjen... Helt enig i dette. Man skal ikke mobbe og plage uføretrygdede. Man skal ikke jage dem ut i jobb. Men jeg som uføretrygdet, kan ikke si at FrP gjør det med de ordningene som AP, og SV vedtok i 2011, med hele stortingets velsignelse (også FrP). Den gjør det mulig for meg å jobbe litt, altså så mye som jeg kanskje kunne hatt mulighet, samtidig ikke fått den smellen som AP og SV la til grunn, nemmelig at jeg ville stått i fare for å miste hele trygda bare fordi jeg bidro bittelitt til noe arbeid, jeg taklet. osv. For min del opplever jeg FrP som et mindre onde enn AP, som da har skapt det elendige helsevesenet, som gjorde meg ufør som et direkte resultat av deres politikk. Endret 22. oktober 2014 av тurbonєℓℓo 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå