Lazzie68 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Hei, Jeg kjøpte nylig en brukt G3 og en av de første tingene jeg sjekket var om den var rootet - noe den ikke var - ei heller har jeg forsøkt å roote. I dag kom det en ny softwareoppdatering, men jeg får ikke tillatelse til å installere denne (OTA - har ikke forsøkt via LG MOBILE SUPPORT TOOL). Noen som har vært borte i dette tidligere? Endret 22. oktober 2014 av Lazzie68 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Den kan ha vært rootet selv om du ikke får det opp i root checkeren. Hvis tidligere eier har rootet telefonen kan han bare ha installert stock rom igjen og da forsvinner rooten. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Eller teste om du kan oppdatere den via LG sitt pc-program. Da mister du rooten. Lenke til kommentar
Lazzie68 Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Hei og takk for svar. Har ikke fått testet om det går greit med LG MOBILE SUPPORT TOOL. hvis det ikke funker, er alternativet noe a'la http://www.androidrootz.com/2014/07/how-to-unroot-lg-g3-all-variants.html eller er det mulig med en enkel fiks? Lenke til kommentar
Lazzie68 Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Kan bekrefte at det ikke funket med LG support tool, men etter å ha vært gjenne prosessen nevnt ovenfor så oppdaterer tlf seg OTA igjen. Den skal nå være 100% tilbake til stock. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Kan være den var rootet, men tilbake til stock, men for hver gang den rootes vil det bli "telt". Du kan gjøre et eller annet når du starter tlf slik at du ser meny, der kan du se antall ganger den har vært rootet. Du kan bruke https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.triangleaway til å fjerne dette, du trenger å roote for å bruke denn først. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Har den også stock recovery? Lenke til kommentar
Lazzie68 Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Har den også stock recovery? Ja, skulle mene det. Så fra et annet forum at den siste oppdateringen (OTA) kun fungerte hvis tlf hadde stock recovery. Jeg fikk som nevnt ikke lov å oppdatere firmware før jeg resatte den ved hjelp av metoden ovenfor, mens etterpå gikk dette greit (LG sendte faktisk tre oppdateringer etter at den var resatt, så det var en eldre stock jeg lastet ned). Lenke til kommentar
sevs Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Kan være den var rootet, men tilbake til stock, men for hver gang den rootes vil det bli "telt". Du kan gjøre et eller annet når du starter tlf slik at du ser meny, der kan du se antall ganger den har vært rootet. Du kan bruke https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.triangleaway til å fjerne dette, du trenger å roote for å bruke denn først. Det er til Samsung Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå