kjli Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Hei! Jeg lurer på om noen her har opplevd samme problem som meg. Jeg har en Zyxel P8702N multimodem fra Telenor, og det kan virke som den nekter meg å logge meg inn på WoW. Ifølge trace route så kommer ingenting igjennom til ruteren, men det gir jo ikke noe mening da jeg kan chatte, streame filmer og gjøre omtrent hva som helst - bortsett fra å logge meg på battle.net appen og spille WoW. Noen tech savvy her som kan hjelpe? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ingen blizzard spill funker as we speak, er ikke det maintenance nå? Selve battle.net client skal da starte fint mener jeg, er det du mener med "app"? Lenke til kommentar
kjli Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Ja, er klar over at det er maintenance. Dette har jeg hatt siden jeg begynte å spille WoW igjen, eller forsøkte å begynne igjen forrige uke. Det har med andre ord aldri fungert her med denne ruteren, og den gamle ruteren min ble starstruck av lyn og kom seg aldri etter det. Battle.net client får ikke tilgang til serveren til blizzard (dette har vært sånn fra get-go, ingen sammenheng med maintenance). Jepp, var det jeg mente med app forresten. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/7178928625 http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/3729833529 Nokså lik problem, kanskje det hjelper? regner med at du har adgang til routeren din? Endret 22. oktober 2014 av nagina Lenke til kommentar
kjli Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Takk for infoen! Har dessverre gjort alt det der, har tilogmed skrudd av firewallen inne i ruteren for å se om det hjalp, men nooope. Har åpnet ALT av nødvendige porter, laget alle reglene i software firewall og hardware firewall. Den ruteren er fortsatt like vrang. Telenor er clueless, hvertfall på kundesupport. Men: vet du om jeg skal bruke MIN ip-adresse på portforwarding, eller serveren til blizzard? Må jeg i tillegg restarte ruteren for hver endring jeg gjør inne der før den tar effekt? Endret 22. oktober 2014 av kjli Lenke til kommentar
nagina Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) din PC ip ja, prøv det og restarte routeren skal ikke være nødvendig men gjør det likevel for å være på den sikre siden. Har ikke du ekstra router som du kan teste? Endret 22. oktober 2014 av nagina Lenke til kommentar
kjli Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Nei dessverre, den ble litt for intim med lynnedslag for en liten stund siden - derfor den nye ruteren fra telenor kom til "unnsetning". Fungerer hittil ikke. Det som er merkelig er at trace route inne i ruteren fungerer helt fint, pakkedata kommer gjennom. Men, dersom jeg kjører trace route via ledetekst (CMD), så får den timeout. Lenke til kommentar
kjli Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Da er dette endelig løst, ifølge Telenor. Det lå en sperre på selve linja mi, som ble opprettet 2012. Morsomt at ikke kundeservice kunne si det der, da jeg spurte de om de kunne sjekke om det lå noe underliggende på linja mi, eller noen feil. Neida, jeg fikk gleden av å ringe Telenoreksperten, som kunne opplyse om denne sperren. Det svaret, og samtalen som tok 3min 46 kostet meg ca 100kr. Deilig at det kunne løses, suger at jeg har brukt èn uke på det her og 100kr.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå