Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er 18år og har angst for pene jenter

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 18år gammel gutt og går 3.året. Jeg har i hele min ungdomstid slitt med selvitillit. I min tidligere ungdom har jeg heller holdt på guttas side, også har jeg blitt mobbet litt(9-10.kl). Det førte til at jeg fikk noen sosiale problemer, som jeg føler jeg så og si har kontroll over idag. Istedenfor å la meg presse i jorda, har jeg heller jobbet med å nå ut til folk, snakke, og være "fri" uten at du føler at alle har rett til å bedømme deg. Jeg vil si at jeg idag har kommet langt i angstprossesen at jeg er nokså normal om ikke mer, med det å snakke med gutter.

Men det er en ting jeg aldri har forstått. Det er jenter. Ene dagen kan jeg ose av selvtillit(men aldri komplett, fortsatt nervøsitet), andre dagen snakker jeg slik at setningene blir veldig "gebrokkent". Jeg har lest at en skal utsette seg for det man er redd for, og det har jeg gjort, men selv hvor mange ganger, er det alltid varierende resultater, som oftest du som"driter" deg ut. Du er redd for at de skal dømme deg, selvom du vet at de ikke har noen rett. Dette har også sikkert med at jeg blir "forelsket" i 95% av alle jeg ser, og er du ikke de 95% ene? Ikke fortvil, for noen ganger så revurderer jeg etter personlighet og ikke utseende, hehe. Forelskelsen kan deles opp i tre deler; svak, middels, intens. Oftest ender de fleste på Middels, og en del på svak, men felles for alle nivåene er at de er veldig merkbare. Intenst da er jeg nærmest betatt, og det er en veldig utrivelig og intens følelse, skjedd 3 ganger. Samtdig fyller munnen seg med masse spytt når jeg snakket med jenter, helt ukontrollerbart. Hjelp?

Anonymous poster hash: 9b418...968
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske vanlig å bli nervøs. Det eneste som hjelper er trening, jo oftere du gjør du snakker med jenter jo bedre. Det du må gjøre er å rett og slett gi mer faen. Hvis du tenker det hver gang vil du slutt også gi faen. Det er faktisk de som ikke bryr seg om hvordan det går som sjekker opp mest jenter, fordi de gir faen om de feiler, og det gjør dem også mer avslappet. Tenk at det er nok fisk i havet, eller avslag har null betydning for deg. Det kan ta lang tid, men bruk tid på å ikke bry deg - så vil du etterhvert omstille deg etter det.

Anonymous poster hash: ac3c5...2b2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...