MiRaCL Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei For 3 uker siden så florhåndskjøpte jeg Driveclub på playstation store. Kostet 339.- Nå 2 uker etter spillet ble sluppet så virker det fortsatt ikke. Får spilt lokalt på maskinen her, men multiplayer over nett virker ikke. Utvikler poster på facebook støtt og stadig at det nå skal virke uten at det gjør det for noen. Tålmodigheten min begynner å bli tynn. I henhold til retningslinjer for PSN så er "all sales final", men hvordan stiller dette seg opp mot norsk lov? Jeg har helt klart betalt 339.- for et uferdig og defekt produkt som ikke virker som reklamert på forhånd. Driter i pengene, men er prinsippet som gjelder. Begynner å bli lei alle disse spill utvikleren som leverer uferdige spill til full pris. Kan ikke skjønne at man som forbruker ikke skal ha noen reklamasjonsrett rundt dette. Noen som har noen innspill? 2 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Er selgeren et Norsk selskap? Fikk du levert "angrefristskjema" i lag med varen eller i lag med ordrebekreftelsen? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Selv om PSN skriver "all sales final", så vil ikke det si at du ikke kan reklamere om spillet ikke virker. Det som menes er at du ikke kan angre på kjøpet. (Hvorvidt dette er lovlig sett opp mot norsk lov, og om de i det hele tatt må forholde seg til norsk lov, har jeg ikke tatt hensyn til her.) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. oktober 2014 Del Skrevet 25. oktober 2014 Steam har også en "all sales are final"-policy som innebærer at man i utgangspunktet ikke kan reklamere/få refundert på et spill/kjøp som ikke virker. Jeg gjorde det en gang, da begrunnet jeg det med at spillet ikke virket på W7 (det framkom ikke av informasjonen om at spillet ikke støttet W7, det sto kun at W8 ikke var støttet). Da fikk jeg som en "one-time deal" pengene refundert til wallet og spillet fjernet fra kontoen. Du kan kanskje prøve å sende en mail til support først og finne ut om det faktisk er noe du kan gjøre for å få det til å virke, der etter kan du eventuelt fremme et krav om refusjon siden spillet ikke virker slik som annonsert. Lenke til kommentar
koljerud Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg ville sendt de en e-post, de fleste er greie sånn. Bortsett fra en stor norsk elektronikkbutikk med oransj logo. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Lol. Expert gir jo til og med 30 dagers åpent kjøp på brukte produkter med manglende embalasje. Dette er jo laaaaaaangt over hva forbrukerkjøpsloven pålegger dem. Det samme gjelder lefdal og elkjøp. Jeg vet ikke hva du farer med her, men det høres ut som en individuell erfaring som nødvendigvis ikke er i tråd med praksisen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Tror det blir vanskelig. Angrerettsloven gjelder heller ikke avtaler om levering av programvare dersom leveringen ikke skjer på et fysisk medium. Dessuten er du over fristen for angrerett. Uansett gjelder dette alle som har kjøpt spillet. Om du har krav på pengene tilbake, så er det millioner av andre mennesker som også har det. Endret 2. november 2014 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Lol. Expert gir jo til og med 30 dagers åpent kjøp på brukte produkter med manglende embalasje. Dette er jo laaaaaaangt over hva forbrukerkjøpsloven pålegger dem. Det samme gjelder lefdal og elkjøp. Jeg vet ikke hva du farer med her, men det høres ut som en individuell erfaring som nødvendigvis ikke er i tråd med praksisen. Jeg har jobbet både i butikk og på kundesenter på 2 av kjedene du har nevnt, veldig uvanlig å ta i mot på åpent kjøp med manglende emballasje, men noen butikker gjør det, og da ble det ansett som rutinesvikt pga cd nøkler og slikt. Endret 2. november 2014 av JanTerjeRiisOttoJohansen Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg jobber for øyeblikket på en av disse. Det er helt utrolig hva som blir godtatt. Det har blitt mye snillere nå enn det var for noen få år siden. Alt for å vinne/beholde kunder. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Spør butikksjefen din om rutinene, også spør du regionsjefen om det samme. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 I alle dager da. Så mye får du ikke kompis;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå