Lock-Aze Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Få deg utdanning ? Har ikke studiekompetanse eller noe så jeg vet ikke akkurat hva jeg er kvalifisert til.Gikk ut VG2 uten å gå ut i lære i en bedrift. Er godt oppe i 20åra, er det noen som søker på skoleplass som er så gamle? Litt flaut kankje Ja, mange som enten videreutdanner seg, tar omskolering eller skaffer seg generell studiekompetanse. Jeg var godt over 25 når jeg startet på bachelorutdanningen. (Har dog ett fagbrev fra før) kjenner flere som har tatt videregående som har vært sent i 20 årene og 30++. Synes ikke det høres flaut ut, hadde ei som var ~40 i klassen min når jeg startet. Sjekk om du har studieveiledere der du bor (de kan være utrolig greie med å hjelpe deg inn på skolen, eventuelt fortelle deg hva du kan/ikke kan søke på) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Det er jo ikke helt umulig at NAV kan hjelpe deg å finne arbeid. Derav navnet "Arbeids- og velferdsforvaltningen". Tviler jeg sterkt på, NAV virker helt frakoblet fra det ordinære næringslivet, tror ikke de formiddler jobber heller, har spurt for morro om man kunne ringe de og få med seg noen folk for noen dager men den gang ei, skulle man ha slike behov ble man henvist til vikarbyråene. NAV er inntektssikring og tilbyr div støtte til folk med behov for hjelp, er du frisk uten noen kartlagte behov er det din egen jobb og skaffe deg arbeide. Og er man uten rettigheter så får man ingen hjelp, ergo gjelder det for mange og skaffe seg legeattester som utløser hjelp. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 https://tjenester.nav.no/stillinger/ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Joda, du finner det samme der som du finner utlyst men er vel ca 70 - 80% av jobbene som aldri blir utlyst noe sted. Den gamle Arbeidsformidlingen hadde folk som reiste rundt og snakket med næringslivet og kunne fungere som ett nettverk for de som ikke hadde dette, NAV driver ikke med slikt. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Var nok ikke like utbredt med internett da. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 For min del klarte Manpower på to uker noe som NAV ikke klarte på over to år. Å finne en jobb. For min del hadde jeg gått glipp av 800k brutto i 2013 (var aldri arbeidsløs, men der tjente jeg kun 300k brutto) hvis det ikke hadde vært for at en kamerat tipset meg om en jobb som kun lå ute på nav.no (og det hadde aldri falt meg inn at visse supre arbeidsgiverre kun brukte nav.no til å annonnsere sånne drømmejobber). Elan IT (nå heter de vel Experis?) som var/er en del av Manpower var jeg også registrert hos, men de sendte en annen på intervju til denne jobben og holdt godt kjeft om jobben til meg. Takk og lov så fikk jeg tips om jobben fra en kamerat og fikk jobbtilbudet som Experiskaren kunne ha fått.. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg har gang på gang sagt at jeg ikke vil ha noe med NAV systemet å gjøre. Utifra at jeg har dårlig erfaring og liker ikke NAV generelt. Men nå har jeg ikke greid å funnet arbeid på måneder. Og det har fått folka hjemme til å miste tålmodigheten, så jeg blir maset på og til og med kjeftet på at jeg må til NAV. Sier til og med at jeg ikke vil gå på trygd, for det føles galt. Vil liksom jobbe på en måte. Hva ville dere ha gjort om dere var i min situasjon? Er i samme situasjon selv, hater å måtte gå ned på NAV, har da vært uten jobb siden slutten av mai i år, fremdeles ikke fått 1 krone derfra, men er vanskelig å finne jobb atm. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Virker som noen trur at staten skal betale for dem og gi de jobb? Har dere levert cv og snakket med sjefene på alle dagligvarebutikker og lagre i 1 mil omkrets? Dvs 100% av alle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå