Lfosha Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Heisann!=) Tenkte vi skulle kjøpe ny billig bærbar i julegave til svigermor. Noen som vet ka som er bra? Hun bruker den hovedsakelig til internett og til å lagre bilder på. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Hadde vært bra å vite ca pris du er villig å gi, og generielt hva skjermstørrelse som foretrekkes? Er vel ikke vanskelig å komme med forslag, men de meste innenfor Asus, lenovo burde vel duge. ASUS UX32LA-R3088H LAPTOP ser vel bra ut, men prisen er kanskje litt stiv, da blir det nesten like dyrt som en Mac air. Man kan veldig enkelt koble på USB3 harddisk hvis man trenger mere lagringsplass, men er enig at 250 GB SSD burde være mulig i denne prisklassen. Endret 22. oktober 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Ja - blir veldig vanskelig å komme med noen anbefaling når du ikke sier noe om pris, størrelse, ønsket ytelse osv. Hvis jeg skal komme med en relativt kalkulert gjetning så vil jeg si at følgende specs mest sansynlig er nok for (sviger)mor eller andre i samme kategori (tatt etter erfaringer fra de familiemedlemmene jeg har fikset laptop for): - 15,6 tommer 1366*768 - 2 kjernet CPU med 4 GB minne - Vanlig spinnedisk Kravet er altså enormt lavt, typisk noe slikt: https://www.dustinhome.no/product/5010788934/f551ca?ssel=true?utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare Det jeg vil påstå er at denne type brukere er mer interessert i at "det fungerer når det skal brukes" og bryr seg katta om ting som antivirus, antimalware, register/crap rensing og generelle oppdateringer. Backup er også er fremmedord for mange, så når du sier "lagring av bilder" så må man tenke seg om .. Jeg vil kanskje påstå at følgende "oppsett" er bra for denne gruppe PC-brukere: - Enkel og billig laptop uten de kraftige spesifikasjonene - Re-install av windows for å bli kvitt bloatware - og installasjon av viktig software - før du gir den vekk - Legge inn google remote desktop slik at DU kan fjernstyre maskinen og ta deg av all vedlikehold - NAS med redundans! Slik at når laptopen går i filler så mister hun ingen av de viktige bildene. Dette er iallfall lista jeg har lagt meg på ifm far/mor osv. Endret 22. oktober 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå