Tunky Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Nå har jeg prøvd min Lenovo N20p noen timer. Er veldig fornøyd. Tastaturet er bra, og den oppleves som rask selv med mange faner. Batteritiden har jeg ikke fått testet ordentlig, men nå har jeg ca. 5,5 time i følge batteriinfo, og det er etter 1,5 times bruk. Det er innafor. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Kult konsept. Jeg sliter litt med å plassere den som et behov. Da den skal passe mellom ultrabook og nettbrett. Jeg synes allerede at jeg ikke har behov for nettbrett da det blir en rar mellomting av phablet og ultrabook. Men dette er gjerne mer et verktøy for dem som ikke trenger en fullverdig ultrabook. Jeg liker det. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Den passer perfekt for meg, som student. Har en større og kraftigere laptop som ikke funker så bra på skolen. Det er ikke lagt opp stikkontakter i forelesningssalene, og batteriet på PCen varer i en time-halvannen. Chromebooken skal brukes til å ta notater i timen, og det er stort sett det. Trenger ikke ekstra programvare og slikt heller, i studiet mitt. Siden den er såpass liten, er basert på opensource software og har "svak" hardware, blir den billig. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Kan jeg få se et bilde av tastaturet på den? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Selvsagt. Det ble visst litt uskarpt. Men det får så være. Endret 17. oktober 2014 av Knewt Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Nå har jeg prøvd min Lenovo N20p noen timer. Er veldig fornøyd. Tastaturet er bra, og den oppleves som rask selv med mange faner. Batteritiden har jeg ikke fått testet ordentlig, men nå har jeg ca. 5,5 time i følge batteriinfo, og det er etter 1,5 times bruk. Det er innafor. Hvordan er Chrome os å bruke? Har vært Windows bruker siden Win 95, så når jeg skulle låne en Mac en gang på et bibliotek for å skrive ut noen dokumenter, så satt jeg der som et stort spørsmålstegn. Jeg kommer meg på nett med en Mac, men det er omtrent alt Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Å bruke Chrome OS er som å bruke Chrome (nettleser). Det er stort sett bare det du KAN bruke. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Okey. Trenger forsåvidt ikke noe annet. så de hadde på Komplett en Asus modell med 13,3" skjerm, så tror jeg går for den. 11" tror jeg blir litt i minste laget for min del. Endret 17. oktober 2014 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Okey. Trenger forsåvidt ikke noe annet. så de hadde på Komplett en Asus modell med 13,3" skjerm, så tror jeg går for den. 11" tror jeg blir litt i minste laget for min del. Hvis du først skal opp i størrelse, så ville jeg ha valgt HP sin 14" https://www.komplett.no/hp-chromebook-14-q075-14-hd/817939 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Selvsagt. Det ble visst litt uskarpt. Men det får så være. Takker. Jeg skjønner de skal spare penger og gjøre det så billig som mulig, men det der pokkers "nordic" tastaturet er verre enn ebola. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Plager ikke meg i alle fall. Ser jo ikke på tastaturet uansett. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Tenkte jeg kunne bruke denne tråden videre til å komme med mine synspunkter på Lenovo N20p. Har brukt den i skolesammenheng nå, og det er fantastisk. I alle fall om man er fortrolig med Google Docs. I dag for eksempel, har jeg hatt den påskrudd i to timer, med en 5-6 faner åpne. Skjermen er (for min del) god nok til at jeg kan ha den på laveste lysstyrke i forelesningssalen. Nå har den stått på i 2 timer, og den har brukt 17% av batteriet. Den sier selv at den har 6-7 timer igjen. Det er fantastisk. Nå har jeg også blitt mer vandt til tastaturet, og jeg skriver i samme flyt som jeg gjør på tastaturet jeg har brukt nå i et par år, på den andre PCen min. Det er fin motstand i tastene, og jeg trykker sjelden feil. Touchskjermen liker jeg også. Kjekt å sitte i sofaen og surfe på VG og slikt. Når jeg bare skal lese, så pleier jeg å "brette" tastaturet rundt, og bare bruke skjermen, som et nettbrett med "støtte". Ellers bruker jeg touch-funksjonen av og til når den står oppslått som en vanlig laptop. Jeg opplever den ikke som treg, selv med mange faner. Jeg leste litt på nett før jeg kjøpte, og mange skrev at Lenovoen blir treg hvis du åpner mange faner, og/eller programmer, samtidig. Men de fleste testene er på versjonen som har 2GB ram, men ellers er lik. Jeg har 4GB ram, og det funker bra. Ting jeg funnet ut at jeg savner er ganske pirkete, og i grunn ganske banale. Savner capslock. Har funnet ut at du kan gjøre om Søk-tasten til capslock, men jeg liker søk-tasten. Det er, når det er sagt, sjeldent jeg bruker capslock, så det er ikke et stort problem. Syns også at laderpluggen er ganske tåpelig. Kunne med fordel brukt standard USB, eller en rund plugg. Så langt er jeg kjempefornøyd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå