erikseen Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Hei har plutselig begynt å få litt problemer med min HP skolepc som jeg har hatt i 3 1/2 år. på torsdagen fikk jeg fjernet en del virus som jeg har hatt lenge på pc-en, startside kalt v9.com og nationzoom.com, og annet av programmer. har ikke brukt maskinen noe mye etter dette, og igår begynte problemene, skjermen ble rotete av striper horisontalt. har prøvd å funnet ut av dette. og da leste jeg om cpu som kanskje var varm, men vifta går da. men gjorde det som sto anbefalt, og så lastet jeg ned cpuid hw monitor, temperaturer og vet ikke om dette er normalt(vedlegg). etter at disse stripene kommer opp må jeg restarte pc-en, men jeg må vente til at den kjøler seg ned? hvis jeg starter rett etter shutdown vil ikke skjermen gå på og ei vifte går på fullt.hva er det som feiler pc-en min? Endret 21. oktober 2014 av erikseen Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg ville tatt en skikkelig backup av alt du har på maskinen. Ser ut som skjermkortet muligens holder på å dø. Kan også være noe feil med selve Windows-installasjonen. Jeg ville uansett tatt en skikkelig backup. Vær forsiktig så du ikke sprer eventuelle virus til backup-systemet. Har du hatt antivirusprogram kjørende på maskinen? Lenke til kommentar
erikseen Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg ville tatt en skikkelig backup av alt du har på maskinen. Ser ut som skjermkortet muligens holder på å dø. Kan også være noe feil med selve Windows-installasjonen. Jeg ville uansett tatt en skikkelig backup. Vær forsiktig så du ikke sprer eventuelle virus til backup-systemet. Har du hatt antivirusprogram kjørende på maskinen? Ikke så flink på maskiner, mener du en full gjenoppretting av pc-en da? Jeg har AVG, hvorav avg pc tune up, malwarebytes anti-malware og avg 1-click-maintenance har blitt brukt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ser ut for meg som gpu blir for varme eller er defekt. En annen ting, fjernet støv fra kjøleribbene? Lenke til kommentar
erikseen Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Ser ut for meg som gpu blir for varme eller er defekt. En annen ting, fjernet støv fra kjøleribbene? Har brukt støvsuger på lavt nivå og gått godt rundt vifta og ellers under dekselet, merket ikke forskjell kanskje litt. Kan holde maskinen på en stund(lite aktivitet), men med en gang jeg kjører en film på youtube ol. eller pc-en får mye oppgaver å gjøre, går det ikke lang tid før skjermen streiker. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Har du åpnet opp og sett? Støvsuger bruker jeg aldri, bruker trykkluft på box Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå