V.I.C Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har en Ford focus 2006 Tdci, 109 hk som har gått ca 130 000 km. I februar(på 1200000 km) byttet jeg luftfilter, kupefilter og drivstoffilter. Like etter dette fikk jeg en ujevnhet på tomgang. Bare når bilen er varm vel og merke. Det kommer med jevne mellomrom, et par sekunder imellom. En svak skjelving i motoren. Turtallsmåleren beveger seg ikke. Dette har vedvart, uten å bli værre. Hadde bilen på verksted igjen i august(for noe annet), og de anbefalte at jeg skulle bytte drivstoffilteret igjen for de mente at det var synderen. Dette har ikke hatt noen effekt. Er det noen som har noen tanker om hva dette kan være? Bilen oppfører seg ellers helt normalt. Det er også en svak pipelyd fra motorrommet fra passasjersiden, uvisst for meg om dette har noe å si eller om det alltid har vært det.. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Mnai, det er ikke så godt å si. Det er lett å mistenke Dieselfilteret. Siden det har vært noen å fiklet der og fusken kom først etter dette. Jeg mistenker litt at det trekker falskluft en plass, men det gir ingen mening med varm motor. Diesel er uansett noe herk. Sikkert noe EGR/injektor plunder. Kanskje du kjører rundt med Ebay chip også? Hvis f.eks Dieselvarmeren eller Aircondition står på så kan dette også oppleves som fusk. Skru av alt sånt. Er denne pipelyden der hele tiden, selv når bilen står stille? Det skal jo ikke pipe sånn. Jeg ble litt nysjerrig på den lyden. Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Skal prøve å skru av ac og se. Pipelyden er veldig lav , må stå foran bilen for å høre den. Vet ikke om dynamo kan lage lyd? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Reimer kan lage svak hvinelyd. Sterk hvinelyd også btw. Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Ac av har ikke noe effekt på skjelvingen.. Når det kommer til lyden så fortsetter den noen sekunder etter at jeg har slått av tenningen før det kommer en klikkelyd og det stopper.. Men merker forsåvidt ingenting når jeg kjører bilen, ikke noe varsellamper eller noe.. Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Når jeg tar viften på null skjelver den ikke. Mn etter å ha stått på tomgang noen minutter kom det litt igjen.. Mn mye bedre altså.. Noen tanker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå