Gå til innhold

Classified 780 vs Classified 780TI


€tt@n

Anbefalte innlegg

Cinebench er fint for CPU, og XTU kan nok godt hende er enda bedre.

Beste jeg har for stabilitetstesting av skjermkort er firestrike extreme/Ultra (mulig vanlig FS er like hard for kortet). 3Dmark 11 var jo også ganske hard.

BF4 funker, men som nevnt så må man jo selvsagt spille en del. Absolutt maks frekvens i 3Dmark, og trekker så fra kanskje 20-30 MHz, så er den stabil i alle spill jeg hittil har testet. Kanskje under veldig lange testperioder at jeg vurderer 50 MHz ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strato:

Furmark belaster kortet på en helt annen måte enn bf4. Det gjør kortet jævlig varmt, men ikke nødvendigvis så god for å finne en stabil overklokk. Det at det funker stabilt på stock er jo en god indikasjon på at det ikke er spillet sin skyld. Furmark er uansett ikke å anbefale. :)

 

Høres ut som du har et ustabilt kort ja, matta1985.

 

Du hadde helt rett Andrull, kortet var defekt.

 

Dro ned å hentet nytt kort hos Digital Impuls i dag. Da de ikke hadde flere 780TI Classy igjen fikk jeg et KingPin i stedet. Ingen dårlig deal :)

 

Blir spennende å se hva dette kortet klarer. Bare litt synd at jeg ikke har vankjøling slik at jeg virkelig kunne sett hva kortet er godt for.

 

Er det slik at KingPin er enda bedre binned enn Classy'ene?

Lenke til kommentar

Fett fett, gleder meg som en liten unge å se hva denne rakker'n er god for :)

 

Kjapt spørsmål:

 

Må kortet ha strøm igjennom 6 pin i tillegg til de 2 x 8 pin kontaktene?

 

 

Du bruker begge kontaktene på grafikkortet. Dersom du mener om det trenger ekstra strøm fra hovedkortet så er svaret nei. Denne kontakten trenger du ved 3sli og opp

Han snakker om en ekstra 6-pins som er på KPE-kortet. Den må nok kobles til, ja.

Lenke til kommentar

 

Fett fett, gleder meg som en liten unge å se hva denne rakker'n er god for :)

 

Kjapt spørsmål:

 

Må kortet ha strøm igjennom 6 pin i tillegg til de 2 x 8 pin kontaktene?

 

 

Du bruker begge kontaktene på grafikkortet. Dersom du mener om det trenger ekstra strøm fra hovedkortet så er svaret nei. Denne kontakten trenger du ved 3sli og opp

Han snakker om en ekstra 6-pins som er på KPE-kortet. Den må nok kobles til, ja.

 

 

Hehe ble litt klønete skrevet. Jepp tenkte på den ekstra 6pin som er på KP men ikke på TI Classy.

Takk Duran da får jeg gjøre det.

 

Ang. dip bryterene på kortet, er det noen som har en link til meg så jeg kan lese meg opp på hva de forskjellige gjør?

Lenke til kommentar

De legger til +25mV per switch. Er bare å la de stå på off på luft, for å si det sånn :p

 

Takker for svar DuraN.

 

Ang. overklokking på luft. I precision-x 16 så får jeg statisk spenning hvis jeg øker den, er det ikke bedre da og benytte seg av dip bryterene på kortet og la spenningen i px stå urørt slik at det klokker ned ved idle?

 

Spørsmål 2: Ang. flashing av kortet,kan jeg gjøre som jeg alltid har gjort med nvflash på classy? Altså --protectoff så nvflash -4 -5 -6 bios.rom? Ser at de skriver på ocn om å flashe i dos med minnepenn, er det nødvendig? Også må/bør jeg skru av dip switchene før flashing?

 

Ønsker dere en riktig god helg allesammen :D

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

 

De legger til +25mV per switch. Er bare å la de stå på off på luft, for å si det sånn :p

 

Takker for svar DuraN.

 

Ang. overklokking på luft. I precision-x 16 så får jeg statisk spenning hvis jeg øker den, er det ikke bedre da og benytte seg av dip bryterene på kortet og la spenningen i px stå urørt slik at det klokker ned ved idle?

 

Spørsmål 2: Ang. flashing av kortet,kan jeg gjøre som jeg alltid har gjort med nvflash på classy? Altså --protectoff så nvflash -4 -5 -6 bios.rom? Ser at de skriver på ocn om å flashe i dos med minnepenn, er det nødvendig? Også må/bør jeg skru av dip switchene før flashing?

 

Ønsker dere en riktig god helg allesammen :D

 

Er annerledes på KPE. Følg instruksjonene på OCN du. Om du trenger et program for å lage en MSDOS-stick kan du bruke Rufus, det er gratis. Du trenger ikke røre dip-switchene før du flasher heller. Anbefaler deg å bruke XOC KPE-BIOS, da den andre er ustabil i spill.

 

Du kan fint bruke switchene hvis du ikke skal stille noe i PX ja. Da får du +50mv ekstra ved load :)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

 

 

De legger til +25mV per switch. Er bare å la de stå på off på luft, for å si det sånn :p

 

Takker for svar DuraN.

 

Ang. overklokking på luft. I precision-x 16 så får jeg statisk spenning hvis jeg øker den, er det ikke bedre da og benytte seg av dip bryterene på kortet og la spenningen i px stå urørt slik at det klokker ned ved idle?

 

Spørsmål 2: Ang. flashing av kortet,kan jeg gjøre som jeg alltid har gjort med nvflash på classy? Altså --protectoff så nvflash -4 -5 -6 bios.rom? Ser at de skriver på ocn om å flashe i dos med minnepenn, er det nødvendig? Også må/bør jeg skru av dip switchene før flashing?

 

Ønsker dere en riktig god helg allesammen :D

 

Er annerledes på KPE. Følg instruksjonene på OCN du. Om du trenger et program for å lage en MSDOS-stick kan du bruke Rufus, det er gratis. Du trenger ikke røre dip-switchene før du flasher heller. Anbefaler deg å bruke XOC KPE-BIOS, da den andre er ustabil i spill.

 

Du kan fint bruke switchene hvis du ikke skal stille noe i PX ja. Da får du +50mv ekstra ved load :)

 

 

Takker for for tipsene om Rufus og XOC KPE-BIOS. Skal helt klart prøve ut det når jeg får tid :)

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...