RBW Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Den foreslåtte 500-kronersgrensen skaper trøbbel.Komplett truer med å flytte delvis ut av Norge Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 En av de mange som "drar" om dette blir vedtatt, tragisk! 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg spurv Skrevet 21. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober 2014 Norske priser på elartikler er jo latterlig billige ifra før da. Så Komplett skal ikke behøve å være redd for noe der egentlig. Den nye grensa gir bare muligheter for å importere mer kina ræl som egentlig er noe skrot som oftest uansett. Ved kjøp i norge får vi jo også 5års "reklamasjon"!!!! 25 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Norske priser på elartikler er jo latterlig billige ifra før da. Så Komplett skal ikke behøve å være redd for noe der egentlig. Den nye grensa gir bare muligheter for å importere mer kina ræl som egentlig er noe skrot som oftest uansett. Ved kjøp i norge får vi jo også 5års "reklamasjon"!!!! De kan bli billigere om de flytter 200 lønninger ut av landet.. Og ja da mister vi reklamasjonsretten også pga dette om ikke bedriftene er "greie" og opprettholder dette som før. Så ja, det er ikke mye å vinne på disse reglene.. 1 Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 "500 kroner" er tatt ut av sammenheng, med mindre Komplett også vil levere gratis frakt fra Sverige. Rundt 350 kroner er mer realistisk, med en fraktkostnad i underkant av 150 kroner. Samt et par dagers lengre ventetid. Da går jeg heller to hundre meter for å komme til Elkjøp, som har de få tingene jeg kjøper i <500kronersklassen. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 21. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Norske priser på elartikler er jo latterlig billige ifra før da. Så Komplett skal ikke behøve å være redd for noe der egentlig. Den nye grensa gir bare muligheter for å importere mer kina ræl som egentlig er noe skrot som oftest uansett. Ved kjøp i norge får vi jo også 5års "reklamasjon"!!!! For å ikke snakke om at man i mange tilfeller ikke kan kjøpe varer til 500kr, da frakten er inkludert i 500 krones grensen. Så med frakt inkludert, så er ikke økningen så veldig stor i forhold til dagens 200 kroners grense. Det finnes selvsagt unntak, det hele kommer an på fraktprisen. For min egen del, så handler er jeg kun fra utlandet når varen ikke er å oppdrive i Norge, det er ingen her i Norge som taper min "bissniss". Artikler som Komplett selger kjøper jeg her i Norge, pris er ikke alltid det viktigste for meg. Jeg sitter igjen med inntrykket at Kompletts syting handler om å bruke denne saken som en unnskyldning for å flagge ut, forundrer meg ikke om de har planlagt en flytting i lang tid. Endret 21. oktober 2014 av Uderzo 15 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 "500 kroner" er tatt ut av sammenheng, med mindre Komplett også vil levere gratis frakt fra Sverige. Rundt 350 kroner er mer realistisk, med en fraktkostnad i underkant av 150 kroner. Samt et par dagers lengre ventetid. Da går jeg heller to hundre meter for å komme til Elkjøp, som har de få tingene jeg kjøper i <500kronersklassen. 200kr (foreslått 500) regnes vel ut av produktets verdi, ikke inkl frakt.. 3 Lenke til kommentar
fiz Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Vil du ha kvalitet, kjøp fra Komplett. Vil du ha billigst mulig, kjøp fra Kina. " Laugh once, cry everyday- Chinese products " Lenke til kommentar
runela Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Det de er redde for er vell at de vil tape mye av salg av det de virkelig tjente penger på, nemlig tilbehør. En HDMI kabel eller et filter til en Kjøkkenventilator koster 40-50kr fra utenlandske nettbutikker eller ebay, samtidig koster dette 2-300kr hos norske forhandlere. 4 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Norske priser på elartikler er jo latterlig billige ifra før da. Så Komplett skal ikke behøve å være redd for noe der egentlig. Den nye grensa gir bare muligheter for å importere mer kina ræl som egentlig er noe skrot som oftest uansett. Ved kjøp i norge får vi jo også 5års "reklamasjon"!!!! De kan bli billigere om de flytter 200 lønninger ut av landet.. Og ja da mister vi reklamasjonsretten også pga dette om ikke bedriftene er "greie" og opprettholder dette som før. Så ja, det er ikke mye å vinne på disse reglene.. Vi mister vel ikke reklamasjonsretten, når det er en norsk butikk som sikter seg inn mot norske kunder. Ellers er vel dette forventet, de måtte ellers ha satt ned prisene omlag 20%, eller tjent tilsvarende mye mindre. AtW 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nessuno Skrevet 21. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober 2014 Tror Komplett får gå fra ord til handling her. De er ett av de dyreste nettbutikker til å begynne med, og krokodilletårene de kommer med her renner forgjeves. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg SCHIIT Skrevet 21. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober 2014 "200kr (foreslått 500) regnes vel ut av produktets verdi, ikke inkl frakt.." Dagens grense Kr.200,- + frakt. Foreslått grense Kr.500,- inkl. frakt. 10 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Norske priser på elartikler er jo latterlig billige ifra før da. Så Komplett skal ikke behøve å være redd for noe der egentlig. Den nye grensa gir bare muligheter for å importere mer kina ræl som egentlig er noe skrot som oftest uansett. Ved kjøp i norge får vi jo også 5års "reklamasjon"!!!! De kan bli billigere om de flytter 200 lønninger ut av landet.. Og ja da mister vi reklamasjonsretten også pga dette om ikke bedriftene er "greie" og opprettholder dette som før. Så ja, det er ikke mye å vinne på disse reglene.. Vi mister vel ikke reklamasjonsretten, når det er en norsk butikk som sikter seg inn mot norske kunder. Ellers er vel dette forventet, de måtte ellers ha satt ned prisene omlag 20%, eller tjent tilsvarende mye mindre. AtW Det er kanskje mulig, sitter dessverre ikke på slik kunnskap. Men ja, de må nesten gjøre dette for å konkurrere nå. Trist er det, forhåpentligvis går det ikke særlig ut over "oss" som selger lagerløsninger til de. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) "500 kroner" er tatt ut av sammenheng, med mindre Komplett også vil levere gratis frakt fra Sverige. Rundt 350 kroner er mer realistisk, med en fraktkostnad i underkant av 150 kroner. Samt et par dagers lengre ventetid. Da går jeg heller to hundre meter for å komme til Elkjøp, som har de få tingene jeg kjøper i <500kronersklassen. 200kr (foreslått 500) regnes vel ut av produktets verdi, ikke inkl frakt.. Dagens grense ja, ikke 500 kroners grensa, der er frakt inkludert. Så økningen er ikke så stor i praksis. Endret 21. oktober 2014 av Uderzo 4 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 "500 kroner" er tatt ut av sammenheng, med mindre Komplett også vil levere gratis frakt fra Sverige. Rundt 350 kroner er mer realistisk, med en fraktkostnad i underkant av 150 kroner. Samt et par dagers lengre ventetid. Da går jeg heller to hundre meter for å komme til Elkjøp, som har de få tingene jeg kjøper i <500kronersklassen. 200kr (foreslått 500) regnes vel ut av produktets verdi, ikke inkl frakt.. Jo. Den nye regelen (om det blir vedtatt) er inkl frakt. Så koster tingen 1kr med 500kr i frakt, så må du betale 25% ekstra på hele beløpet inkl frakt. (+ gebyr osv). 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg nekter å tro at det er noe å tjene på dette for komplett sin del. Ikke bare bestiller de fleste varer for over 500 til sammen, men portoen fra Sverige blir høyere, og leveringstiden lenger. Pluss at å flytte lager, ansette nye og bygge nye bygninger blir svindyrt. Dette er bare et rop om ulv. 7 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg nekter å tro at det er noe å tjene på dette for komplett sin del. Ikke bare bestiller de fleste varer for over 500 til sammen, men portoen fra Sverige blir høyere, og leveringstiden lenger. Pluss at å flytte lager, ansette nye og bygge nye bygninger blir svindyrt. Dette er bare et rop om ulv. Blir portoen så mye høyere? Det er allerede mange stor leverandører som sender fra sverige i dag såvidt jeg kan bedømme, elkjøp og dustin feks. AtW 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ja, men de subsidierer vel portoen for å ligge på lik linje med norske leverandører. Det er i hvert fall det jeg ble fortalt da jeg spurte. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ja, men de subsidierer vel portoen for å ligge på lik linje med norske leverandører. Det er i hvert fall det jeg ble fortalt da jeg spurte. Noen subsidierer portoen fordi de ligger lavt på porto, det er nok sant, men er det vesentlig billigere å sende pakker i bulk innad i norge enn fra sverige? Altså den faktiske kostnaden for bedriften. Jeg ville tro prisene er nesten like. AtW 2 Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Komplett er svindyrt fra før av, og jeg kjøper heller fra CDON og Dustin. Telefoner og datamaskiner er hvertfall billigere hos dem. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå