Skybert100 Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei Jeg skal få meg ny datamaskin for å kjøre Photoshop CS6, og kun det. Jeg vurderer en Mac Mini med spesifikasjonene: 2.3GHz Quad-core Intel Core i7 16 GB hukommelse2x1TB Serial ATA Drive @ 5400 rpmIntel HD-grafikk 4000 Laptop jeg vurderer er en MacBook Pro med 15" retina skjerm og har spesifikasjonene: 2,2 GHz quad-core Intel Core i7Turbo Boost på opptil 3,4 GHz16GB 1600MHz minne256GB PCIe-basert flash-lagring Jeg ser for øvrig at Minien har benevnelsen BTO. Hva er dette? Er det en forbedring ift laptopen? Laptopen har flash-minne. Vil det si at den er raskere enn minien? Her og nå lurer jeg først og fremst på spesifikasjonene, men i min videre vurdering av skjerm så har jeg følgende spm: Dama har en MacBook Air. Kan jeg koble denne trådløst til Minien, og kun bruke MacBook Air som skjerm? Det er tilnærmet dobbel pris på laptopen vs Minien. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg kan ikke noe om Photoshop, men det jeg kan si er at SSD (flash disk) er MYE raskere enn en vanlig snurredisk (harddisk). BTO betyr Built-To-Order, altså at man har endret på standardkonfigurasjonen. Man kan ikke uten videre bruke skjermen på en MacBook som en ekstern skjerm trådløst. Mulig det kan gjøres via programvare, men tipper forsinkelsen vil gjøre det umulig å bruke den til noe fornuftig. Det er mulig å bytte ut HDD på forrige Mac mini (den du nevner, det er akkurat kommet en ny). Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Jeg hadde villet investert i flashlagring på minien også. Lenke til kommentar
Fish Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Jeg har en 13" Macbook pro (mid 2012) (i5 2.5GHz). Har oppgradert denne til 16GB (står at 8GB er maks, men 16GB funker), og funker veldig greit til Photoshop, Indesign og Ilustrator:) Endret 21. oktober 2014 av Fish Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Det hele koker nok ned til om du trenger å være mobil. Om du ikke ser for deg å drasse rundt på maskinen kan du like greit kjøpe minien, og eventuelt sette inn en SSD selv til en rimelig penge. Du kan koble en skikkelig god skjerm som eventuelt kan kalibreres og ha langt høyere oppløsning på minien, noe du definitivt vil like om du skal sitte mange timer i strekk. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Er det mulig å skifte selv i de nye miniene? Har ikke de PCIx SSD? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå