eirberen Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Heisan! Jeg laster ned mye med Bittorrent. Og da ser jeg at upload hastigheten min er dobbelt så mye som download hastigheten. Dette tar opp hele linja mi og gjør at download hastigheten min er dårlig. Så det jeg lurte på er: Hvordan begrenser jeg upload hastigheten med min NGT linje? Har lyst at den maks skal uploade i 10-15kbits/sec f.eks!! Håper none kan hjelpe meg med dette. Mvh Eirik Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hvilken klient bruker du? Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Prøv netlimiter. Du finner det på google.com eller download.com. Lenke til kommentar
john76 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Du kan bare bruke NetLimiter som du finner på net. Der kan du begrense både upload og download til alle programmene. :nice: Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Dersom du bruker PTC-klienten kan du lett begrense uploaden per fil. Det er noen default settings på den, men du kan legge til flere. Bruker gjerne maks 20KB/up selv... Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Dersom du bruker PTC-klienten kan du lett begrense uploaden per fil. Det er noen default settings på den, men du kan legge til flere. Bruker gjerne maks 20KB/up selv... Hva mener du med klient? Bittorrent eller noe? I så fall, hvor går jeg for å endre dette? Lenke til kommentar
Digger Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 En grei regel er altid del ut like mye som du vil ha ned.... Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Med klient mener jeg: Hvilket program bruker du for å laste ned? Shareaza er ikke noe tess, det finnes langt bedre programmer der ute. Som sagt er PTC et fint alternativ. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 john76 Skrevet 29/10/2003 : 14:42 Du kan bare bruke NetLimiter som du finner på net. Der kan du begrense både upload og download til alle programmene. Sikker på at du kan begrense download hastighet også? Hvis du har 1 mbit linje og 3 pcer kan du dele 200-500-300 kbit? Har vært mange spørsmål om dette før, men ingen gode svar... Det går ann og bruke linux til og dele linje kapasiteten på flere pcer har jeg lest.. trodde ikke det fantes noen gode windows progg til dette..? Lenke til kommentar
Dr.Stranger Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Her finner du Theshadow's experimental bittorrent client. Med den kan du blant annet justere hastigheten opp. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei Eirik, gjør någe med signaturen din! Ser jævligt ut Lenke til kommentar
Valandil Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 10-15kbits/sec synes jeg virker sparsomt når du har linje fra NGT. Da jeg var på 56K dialup brukte jeg å dele mer en det der. Du mener kanskje bytes istedenfor bits? I utgangspunktet bør man dele minst like mye som man laster ned. Ellers faller hele poenget med P2P bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå