ktbd Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei folkens! Jeg har nylig fått ruteren Zyxel p8702n fra Telenor, og nettopp fått ny laptop, asus ux32ln. Har et spørsmål til denne ruteren. Nettet fungerer helt fint, jeg får kommet meg inn på alt av nettsteder, streamet serier/filmer osv. Men ikke pokker om jeg får tilgang til apper som Blizzard sin battle.net app (skal spille World of Warcraft). Får hele tiden timeout, der det står at den ikke kan koble seg til serveren. Dette er feilmeldinga: BLZBNTBGS80000021 (3003 Link til topic fra battle.net sitt forum, hittil ikke funnet noen løsning: http://us.battle.net/en/forum/topic/12646064568?page=1#14 Sååå..i håp om at noen her har løsningen så krysser jeg fingrene. Jeg har forsøkt alle offisielle tips og triks, og ingen fungerer. - DNS flush, Secondary logon-something, sjekket noe som het hostfile (den var fin), skrudd av antivirus (skrudd på igjen nå, da Windows Defender er kompatibel), lagt til nødvendige porter i windows sin firewall, lagt til nødvendige porter i selve ruteren, forsøkt å skru av firewallen i ruteren. - Hvilken ip-adresse skal jeg legge inn i portene som det skal åpnes for i ruteren; da jeg kjører ipconfig får jeg opp èn type ip-adresse, mens dersom jeg finner ip-adressen min via en nettside så står det en helt annen adresse. - Vil legge til at jeg begynte å spille på fredag 17. oktober i år, så dette er noe som har vært der fra get-go. Det artige er jo at hos en kompis kom jeg rett inn, appen fikk tilgang til serveren og bare kjørte på som Kipketer i sine glorydays. Så, da jeg kom hjem igjen, så var det samme gamle regla - feilmelding på feilmelding. Det får meg til å tro at det er noen innstillinger med selve ruteren fra Telenor. Er det forresten forskjell på å åpne opp porter fra laptopen i firewallen, kontra å gå inn på selve ruteren og åpne opp portene på selve ruteren? Altså, kan appen ha fri gjennomgang via firewallen, men bli kontant stoppa av Jon Rønningen i ruteren? Håper virkelig på svar og hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå