akseln Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Snakket med Telenor. I følge de som finnes ikke Nokia 6600 Hurra! Han måtte ringe Nokia for å sjekke...... Ny melding: MMS oppsettet er ikke klart, men vil bli det i løpet av uke 44 eller 45. Får spille spill så lenge :-) Lenke til kommentar
Mobilfreak Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Her er hva Telenor Mobil skriver om 6600 og 6220: "Telenor Mobil jobber for tiden med å teste dataoverføring over TCP/IP, som er en forutsetning for å kunne bruke bl.a. WAP og MMS på Nokia 6600 og 6220. Dessverre har vi ikke denne funksjonaliteten fullstendig på plass i dag. I praksis betyr det at de nye mobiltelefonene kan benytte alle tjenester unntatt MMS. I løpet november vil derimot MMS-bruk også være mulig, og i beste fall vil det fungere allerede fra midten av måneden. Vi kommer tilbake med mer informasjon når vi tilbyr fullstendig støtte for TCP/IP. I mellomtiden kan kundene dessverre ikke sende eller motta MMS på disse to modellene. Kundene kan uansett føle seg sikre på at vi vil tilby dette så snart som overhodet mulig." Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Lurer på hva Netcom har å si jeg. Håper at Netcom er kjappere enn Telenor. Lenke til kommentar
Nilz1 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Netcom har samme problemet, og min kollega som kjøpte 6600 i går fikk beskjed fra NC om at de skulle ha det klart i løpet av 1 eller 2 uker. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg vil foreslå en "liten" mail-aksjon mot kundeservice både hos Telenor og Netcom. Hvis alle sender en mail,ikke noe ufint, men en vennlig hendvendelse slik at de skjønner at det haster. De må jo ha vist at telefonen har vært på vei ut på markedet. Jeg mener at de burde ha vært bedre forbredt. Netcom viste i hvertfall at telefonen eksiterte. Heia Telenor Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg sendte mail til netcom igår og spurte om oppsett. Har ikke fått svar. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Netcom har nå manuelt mms oppsett for 6600. Noen som har prøvd om det virker?? Lenke til kommentar
Olaff Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Får min 6600 om noen få dager. Bestilten på Onsdag kveld. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Er jo faktisk latterlig dårlig av operatørene at dette kommer som en overaskelse på dem. De burde i aller høyeste grad være klar over hva som kommer - FØR det kommer. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ja, men Netcom har jo fått lagt ut oppsettet nå. Er ikke så dårlig det. Er verre med Telenor. Men så gjenstår det å se også om oppsettet til Netcom virker. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Ja, men Netcom har jo fått lagt ut oppsettet nå. Er ikke så dårlig det. Er verre med Telenor. Men så gjenstår det å se også om oppsettet til Netcom virker. jeg finner det ikke jeg? kan du gi meg no link? jeg leter på der hvor man kan motta automatisk mms, gprs osv oppsett fra netcom.no... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Er riktig det. Men du må velge manuelt oppsett da. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvis du ser øverst på siden for å betille auto. oppsett er det en link til "manuelle innstillinger" trykk der og velg 6600. Virker som en drøm sendte meg selv akkurat en 10 sek lang video snutt. Thank U Netcom... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Takk meg folkens, jeg som sa ifra til dere. : Kan man sende videosnutter til andre mobiler, f.eks T610? Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Ok thank u2 :-) Hvis det er støtte for video på telefonen din skulle det vel ikke være noe i veien for det. Prøvde akkurat å sende til en kompis med 7650 uten video men det gikk ikke. Noen som vet om/hvordan jeg kan sende han min Real1player som jeg har på min tlf Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 weee... det gikk hehe.. takk for hjelpen... forresten.. jeg synes joysticken funker veldig greit... jeg har ikke prøvd så mange andre joysticker (bare T610) men synes denne sticken funger bedre enn 3650s 5-veiknapp... Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Snakket med Telenor. I følge de som finnes ikke Nokia 6600 Hurra! Han måtte ringe Nokia for å sjekke...... Ny melding: MMS oppsettet er ikke klart, men vil bli det i løpet av uke 44 eller 45. Får spille spill så lenge :-) Går det ikke ann å sende etter mms instillinger til Nokia direkte ved å sende en vanlig sms lydende:NOKIA GPRS eller NOKIA WAP eller NOKIA MMS og send det til nr.1999? Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Snakket med Telenor. I følge de som finnes ikke Nokia 6600 Hurra! Han måtte ringe Nokia for å sjekke...... Ny melding: MMS oppsettet er ikke klart, men vil bli det i løpet av uke 44 eller 45. Får spille spill så lenge :-) Går det ikke ann å sende etter mms instillinger til Nokia direkte ved å sende en vanlig sms lydende:NOKIA GPRS eller NOKIA WAP eller NOKIA MMS og send det til nr.1999? nope nytt system som brukes i 6600... Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det med automatisk tastelås er jo ikke et problem i det hele tatt. Programmet "Extended Profiles" må dere jo nesten ha uansett, og det har en automatisk Tastelås funksjon... Hvor finner jeg "Extended profiles" programmet??? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 TELENOR KUNDER: WAP-oppsett av Nokia 6600 med GPRS Trykk Meny - Verktøy - Innstillinger - Tilkobling - Tilgangspunkter Trykk Valg og Nytt tilgangspunkt - Bruk std.innstillinger: Tilkoblingsnavn: Wap gprs Databærer: GPRS Tilgangspunktnavn: wap Brukernavn: n6600 Bekreft passord: nei Passord: 1111 Godkjenning: Normal Startside: http://wap.telenormobil.no Trykk Valg - Avanserte inst.: Ip-adresse telefon: Automatisk Primær navneserver: 0.0.0.0 Sekundær navneserver: 0.0.0.0 Proxy-serveradr: 10.10.10.10 Proxy-portnummer: 8080 Trykk Tilbake og gå til hovedmenyen Velg Tjenester og trykk Valg - Innstillinger Std tilgangspunkt: Wap gprs Trykk Tilbake Nå er mobilen din klargjort for WAP via GPRS. OG: MMS-oppsett av Nokia 6600 LES: NB! MMS-oppsettet vil ikke fungere før midten av november 2003. Trykk Meny - Verktøy - Innstillinger - Tilkobling - Tilgangspunkter Trykk Valg og Nytt tilgangspunkt - Bruk std.innstillinger: Tilkoblingsnavn: mms Databærer: GPRS Tilgangspunktsnavn: mms Brukernavn: std Bekreft passord: nei Passord: 1234 Godkjenning: normal Startside: http://mmsc/ Trykk Valg - Avanserte innst. : Ip-adresse telefon: Automatisk Primær navneserver: 0.0.0.0 Sekundær navneserver: 0.0.0.0 Proxy-serveradr: 10.10.10.11 Proxy-portnummer: 8080 Lagre oppsettet og gå ut av menyen Trykk Meny - Meldinger - Valg - Innstillinger - Multimediemelding: Tilgangspunkt i bruk: mms Multimediemottak: Bare hj.nettverk Ved meldingsmottak: Hent straks Tillat anon. meldinger: Ja Motta reklame: Ja Motta rapport: Ja Ikke send rapport: Nei Gyldighet for melding: 24 timer Bildestørrelse: Stor Standardhøyttaler: Høyttaler Trykk Tilbake Nå er mobilen din klargjort for MMS. AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå