C0bra Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Kan noen sette opp et bra oppsett som vil takle peltier på cpu og skjermkort?, tenker på 226watts til cpu og 116watts til skjermkort.. skal ikke ha skjermkort blokk nå, men må takle det (senere oppgraderinger..) skal først bare ha vannkjøling på cpu og nb.. ikke peltier med en gang, men det kommer.. kan dere skrive hva slags slanger og slangeklemmer og ting jeg trenger også? skal helst ikke koste mer enn 2500kr, men koster det 3000kr og er mye bedre så bare foreslå det.. og helst allt fra en butikk(skal bestille psu fra 3dfxcool) men om det er fra 2forskjellige så skal jeg nok kunne takle det.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Magnumblokken er meget bra, problemet er at denne ikke er tilpasset pelt derfor valgte jeg å bruke Maze 4 blokker i mitt system sammen med eheim pumpe og en BIE radistor med plass til 2 x 120 mm vifter og tygon slanger, maze blokken leveres med coldplate for pelt, er svert godt fornøyd med systemet og du finner det hos netconection.no. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Er dette bra? og ikke minst passer slangene?! Danger Den Maze 4 PIV 478 Pris: NOK 465.00 25*Tygon R-3603 slange. Pris: NOK 11.00 per 10cm = 275.00 AC vannblokk, chipset (P4), "twinplex" Pris: NOK 395.00 Hydor Seltz L20 II Pris: NOK 195.00 AC radiator, "airplex EVO 240" Pris: NOK 485.00 AC radiatorgrill, for "airplex EVO 240" Pris: NOK 185.00 2 stk Titan vifte, 134m³/time, 32 dB(A) Pris: NOK 95.00( har en fra før) Arctic Silver 5 Thermal Compound Pris: NOK 79.00 Dette kommer på 2122kr.. Bør jeg bytte ut radiatoren til en: HW-Labs Black Ice Extreme 2 til 795kr? prisen for hele greia blir da 2247.. Ser dette bra ut? og hvilken av radiatorene bør jeg ta? grunnen til at jeg velger den nb blokka er at det ikke er skruhull rundt nb på mitt hk.. EDIT: bør jeg heller gå for den blokka som det følger med coldplate på? Danger Den Maze 4-1 PIV 478? den koster 695.00... er ganske mye med 200kr for en coldplate spør du meg..? Hva slags slangeklemmer trenger jeg? Merker man forskjell fra vanlig springvann til Water Cooling Water til 45kr? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det systemet der er bra, tror ikke du vil merke noe om du skifter ut radiatorn, den nb blokka er bra , men ønsker du samme serien som til cpu så har netconection en blokk med de festene. Coldplaten kan virke noe dyr, men husk den er ferdig maskinert i samme stilen som blokken og den er ferdig borret for skruene + at det følger med syrefaste rkruer til den. Vann, kjøp batterivann på nermeste bensinstasjon og ha i en liten desj med frostveske. Husk neopren til isolering, netconectione har også ferdige utskårete sett, disse står ikke på siden deres men sender du en mail fixer de det. Slangeklemmer, kjøp dem i plast som du klemmer sammen , kan tas av og brukes om igjen dessuten skader de ikke slangene. Lykke til Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Høres bra ut! går nok for den med coldplate da.. men kan jeg kjøre den uten peltier og coldplate? skal ikke ha peltier enda.. Så var det dilemmaet med radiatoren da.. noen andre som har formeninger om dette? hvis det ikke er forskjell tar jeg bare ac240.. Men hvor store slanger trenger jeg? kan jeg bruke like slanger i hele systemet? Trenger jeg noe rele eller brytere for å få vannkjølinga til å starte sammen med resten av pc'en? eller følger allt med? Er det Danger Den Z-Chip chipset blokk som har slike fester som jeg trenger? står ikke så mye om den, men ser ut som det på bildet.. er det den så tar jeg den.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Koldplaten kommer med løs denne skal skrus fast med 6 skruer som følger med, det er ferdig borret og gjenget i kjøleblokken , så du legger bare coldplaten og skruene bort til du får bruk for dem dermed fungerer den som en vanlig blokk. bruk 10 mm tygon slanger disse er lettest å forme og er så fleksible at de passer på både 10 og 12 mm nipler, skulle de bli trege å få på tar du litt salo på en vattpinne og smører på niplen. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 skulle de bli trege å få på tar du litt salo på en vattpinne og smører på niplen. Eller holder de under varmt vann i springen et minutt eller to Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Koldplaten kommer med løs denne skal skrus fast med 6 skruer som følger med, det er ferdig borret og gjenget i kjøleblokken , så du legger bare coldplaten og skruene bort til du får bruk for dem dermed fungerer den som en vanlig blokk. bruk 10 mm tygon slanger disse er lettest å forme og er så fleksible at de passer på både 10 og 12 mm nipler, skulle de bli trege å få på tar du litt salo på en vattpinne og smører på niplen. Ok! takk for hjelpen! men er det Danger Den Z-Chip Intel chipset blokk eller Danger Den Z-Chip chipset blokk som har slike fester som jeg trenger? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 det er den førstnevnte Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Så nettopp hos dangerden.. tror ikke den chipsett blokka passer allikevell.. der viser det bilder når hk har 4fester.. men jeg har bare 2som står på skrå ovenfor hverandre.. men vil den passe for det? Vil helst ikke bruke termisklim på den.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Vanskelig å si,men ta den AC blokka den er meget bra og har jo nesten samme utseende Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Vanskelig å si,men ta den AC blokka den er meget bra og har jo nesten samme utseende litt billigere er den også.. ikke det at 30kr har noe å si da men.. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Er helt enig med Snekker`n her. Men du må gjerne ha ennå større radiator med tanke på kommende peltier. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Ok får ta Black ice extreme 2 da.. Da ser oppsettet mitt slik ut: Er dette bra? og ikke minst passer slangene?! Danger Den Maze 4-1 PIV 478 Pris: NOK 695.00 25*Tygon R-3603 slange. Pris: NOK 11.00 per 10cm = 275.00 AC vannblokk, chipset (P4), "twinplex" Pris: NOK 395.00 Hydor Seltz L20 II Pris: NOK 195.00 2 stk Titan vifte, 134m³/time, 32 dB(A) Pris: NOK 95.00( har en fra før) Arctic Silver 5 Thermal Compound Pris: NOK 79.00 HW-Labs Black Ice Extreme 2 Pris: NOK 795.00 10*Slangeklemmer i plast for silikon 3/8" Pris: NOK 15.00*10=150kr prisen for hele greia er 2397kr + frakt.. Ser dette bra ut? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 som sagt slangene er ikke noe prob, 10 mm tygon passer på både 10 og 12 mm nipler Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Fine greier.. da bestiller jeg det.. skal bare lage kabinett tegninger først.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Er ikke 500w varme (tenker på de peltierene) litt mye å fjerne for en dual-radiator? Tror ikke vanntempen blir så hyggelig da. Og særlig for nb kan det vel bli litt varmt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Er ikke 500w varme (tenker på de peltierene) litt mye å fjerne for en dual-radiator? Tror ikke vanntempen blir så hyggelig da. Og særlig for nb kan det vel bli litt varmt. Fra netconnection: Selv om radiatoren kan kjøres uten vifter på noen CPU'r er det gjort plass for opptil 4 vifter for å kunne håndtere inntil 1700W så tror det skal holde Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Men på hvilken temp er det? Kan være ved 50 grader. Skal ikke være pesimist. Du kan jo bare kjøpe en til hvis det skulle bli for lite (hvis du har pengene da) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Men på hvilken temp er det? Kan være ved 50 grader. Skal ikke være pesimist. Du kan jo bare kjøpe en til hvis det skulle bli for lite (hvis du har pengene da) Finner alltid på noe hvis temps blir for høye.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå