Huner Aziz Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Høst på Sundvollen! Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Noget af et farve show her ...smukt ser det ud gode spejlinger i vandet vh Suss 1 Lenke til kommentar
raymojo2 Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Et flott bilde, fine farger 1 Lenke til kommentar
karoald Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Høst på Sundvollen glemmer eg aldri-var der mykje på 60--70 tallet-----så dette er fine greier--flott bilde 1 Lenke til kommentar
Huner Aziz Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Noget af et farve show her ...smukt ser det ud gode spejlinger i vandet vh Suss Takk for det Lenke til kommentar
Huner Aziz Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Et flott bilde, fine farger Takk skal du ha Lenke til kommentar
Huner Aziz Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Høst på Sundvollen glemmer eg aldri-var der mykje på 60--70 tallet-----så dette er fine greier--flott bilde Takk skal du ha Ja Sundvollen er et flott sted! Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Her var det mye farger og førsteinntrykket overrumplet av det som ser så fargerikt ut. I full størrelse dukker det op noen detaljer jeg syens det hadde vært verdt å ta tak i. Pga etterbehandling og valgt fargetemperatur så får husene en unaturlig blåtone. I tillegg heller husene og dette området i bildet så det ser ut som huset foran er på vei til å tippe i vannet. Begge disse er forholdvis enkle å rette opp via hvitbalanseverktøy og perspektivverktøy eller f.eks å benytte objektivkorrigering i Lightroom. Du har også noe smårusk på bildebrikken (eller objektivet) som tegner små linselus i himmelen. De vises ikke såååå godt på skjerm, men tro meg - de vil bli tre ganger så tydelig på f.eks en utskrift og disse er også enkle å fjerne med f.eks fløekkfjerningsverktøyet i Lightroom eller Kloneverktøyet eller spothealingbrush i PS. Etterbehandlingen har også dratt på litt ekstra støy her og der og buskene til venstre er langt fra så skarpe som det ser ut som i liten utgave. Jeg synes det trekker opp at du har fått med elementer i forgrunn som gresstustene og treet. Det bidrar til en mye mer balansert komposisjon og mye større dybde i bildet. Jeg ville hatt mer gress nede til høyre da det nå er i grenseland for at det ser ut som det har blitt med tilfeldig. (Det er småpirk ;-) ) 1 Lenke til kommentar
Huner Aziz Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Her var det mye farger og førsteinntrykket overrumplet av det som ser så fargerikt ut. I full størrelse dukker det op noen detaljer jeg syens det hadde vært verdt å ta tak i. Pga etterbehandling og valgt fargetemperatur så får husene en unaturlig blåtone. I tillegg heller husene og dette området i bildet så det ser ut som huset foran er på vei til å tippe i vannet. Begge disse er forholdvis enkle å rette opp via hvitbalanseverktøy og perspektivverktøy eller f.eks å benytte objektivkorrigering i Lightroom. Du har også noe smårusk på bildebrikken (eller objektivet) som tegner små linselus i himmelen. De vises ikke såååå godt på skjerm, men tro meg - de vil bli tre ganger så tydelig på f.eks en utskrift og disse er også enkle å fjerne med f.eks fløekkfjerningsverktøyet i Lightroom eller Kloneverktøyet eller spothealingbrush i PS. Etterbehandlingen har også dratt på litt ekstra støy her og der og buskene til venstre er langt fra så skarpe som det ser ut som i liten utgave. Jeg synes det trekker opp at du har fått med elementer i forgrunn som gresstustene og treet. Det bidrar til en mye mer balansert komposisjon og mye større dybde i bildet. Jeg ville hatt mer gress nede til høyre da det nå er i grenseland for at det ser ut som det har blitt med tilfeldig. (Det er småpirk ;-) ) Her er det litt å lese! Takk for tilbakemelding og jeg setter pris på det! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Herlig lys og farger. Dybden sitter også, men det er ikke til å komme forbi at blått over skyene stjeler litt dybdefølelse. Derfor anbefaler jeg at du scroller opp og dekker til så mye at øvre kanten kommer litt inn i den "brennende" skya for da vil du antagelig finne ut at dybdesuget øker ytterligere. Roar 2 Lenke til kommentar
Huner Aziz Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Herlig lys og farger. Dybden sitter også, men det er ikke til å komme forbi at blått over skyene stjeler litt dybdefølelse. Derfor anbefaler jeg at du scroller opp og dekker til så mye at øvre kanten kommer litt inn i den "brennende" skya for da vil du antagelig finne ut at dybdesuget øker ytterligere. Roar Takk for tilbakemelding, Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg