Lethargus Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg har en AMD Duron 800Mhz Socket A Prossesor Aopen AK73-Pro Sokkel A Hovedkort ATA100 Asus v7100/t GeForce2 MX 32MB Har nylig oppdatert med Maxtor 80GB Hd og 512 MB RAM ( dvs naa har jeg 640MB RAM) Sliter med at maskina fryser, laaser seg, og eneste utvei er aa restarte. Det er ikke noe moenster for naar dette skjer, men det skjer alltid etter en viss tid ved spilling av spill eller dvd, eller videoredigering. Noen ganger kan jeg surfe nettet timesvis uten problemer, andre ganger fryser maskina seg etter 5 minutter bare ved enkel surfing. Hae sjekket om CPU tempen blir for hoy, har hatt pcn aapen uten at det hjelper noe saerlig, og har sjekket tempen paa pc health, den ligger paa 30-40... hva er normalt? Har lest at det kan vaere utallige ting som skapêr problemet, men haaper at noen der ute har en losning eller et tips. Takk for alle svar Thomas Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 første jeg ville gjort var å sjekket taskmanager neste gang pc'en fryser. Ofte er det en av prosessene som bruker hele cpu kapasiteten, på grunn av en feil eller en "kollisjon" med et annet program eller hardware. Se på "prosesser/processes" under taskmanager. Hvis det er en prosess som gjør at pc'en fryser kan du etterpå søke på google, og se om du finner ut hva det kan skyldes.. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 hvilket OS benytter du? som tidligere nevnt er det nok en appliksajon som har "låst seg" og okkuperer cpuen. ctrl+alt+del er det nyttige i w2k og xp.. men for all del det kan være ennet tull og som konflikter eller maskinvareproblemer.. eller harddisken som swapper data.. Lenke til kommentar
Dominium Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har du prøvd og tatt ut 128MB ram brikken? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Har akkurat samme problemet, har hatt det lenge nå! Men, etter mange søk, og mye slit(sjekket det meste); fant jeg ut at mitt problem kunne være enten at jeg hadde et for gammelt bios og måtte oppdatere denne eller en feil i wmi! Sjekk Even Wiever! Gjorde søk på google og det stod at det med bios'en var et velkjent problem med visse AMD-modeller! Nå er det ikke lenge siden jeg oppdaterte bios'en, men windows har ikke fryst seg ennå.... Wmi har jeg ennå ikke skjønt noe av, bare at det står for Windows Management Instrumentation og at det er en service! Håper dette kan hjelpe litt på vei.... ellers trenger jeg også hjelp med wmi, hvis noen kan dette? Lenke til kommentar
Lethargus Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei, ja provde aa ta ut 128 RAM brikken, og etter litt testing av spill, viker det som om dette kan vaere losningen, i saa fall tusen takk. Et annet sporsmaal, i den sammenheng, spiller det noe rolle hvilke slotter de to reserende 256 brikkene staar i, bruker de to hoyre naa, og det virker, men virker mest logisk aa breuke de to venstre... Takk Thomas Lenke til kommentar
Lethargus Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Da jeg testet spillene, hadde jeg kassa aapen, og ting virket, skrudde derfor alt sammen og gikk paa internet, bare for at pc igjen fryser.... kan det vaere en overoppheting av hva i safall? Har testet med aa ha pc open foer men krasjet etter en stund da ogsaa.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå