Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL linjelengden problem (nextgentel)

Anbefalte innlegg

Någon som har erfarenhet med ADSL när det är "linjelengd" problem. Avståndet från bopel til telefonsentral är i mitt fall 5700. Det är 700 meter för långt, då nextgentel leverar upp till 5000 meter. Någon som har samma problem, men använder sig av nextgentel idag? Fungerar det bra eller har ni stora problem med det på grund av avståndet? Grunden till att jag frågar, är om jag skall värdera att prova eller inte. Vill gärna ha input på detta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om de skulle gå med på å levere ADSL til deg kan du neppe få noe særlig høy hastighet. Dette vil i aller høyeste grad være avhengig av kobberkvaliteten som telefonlinjen din har. En grei tommelfingerregel (så vidt jeg har forstått det) er at linjer med kobber over 0,6 mm egner seg til høye hastigheter innenfor spesifisert avstand på under 3000 meter. Har du 0,4 mm kobber og er 3000 meter fra sentralen er vel maks hastighet å håpe på 1 Mbit. Du er nesten dobbelt så langt unna. Er du villig til å risikere å måtte betale prisen for en linje som kunne gitt deg 1 Mbit, men hvor du bare får halvparten eller mindre .... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har Nextgentel med altfor lang linjelengde. Maks hastighet er 351 kbps (opp og ned). Bortsett fra lavere hastighet virker alt fint. :)

Telenor nektet å levere ADSL (Jeg fikk bestilt, og tilsendt gjør det selv pakke, men den dagen jeg skulle koples til fikk jeg beskjed om å pakke alt sammen ned og sende det tilbake til Telenor.) :gretten:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...