maXini Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hei. Studiene nærmer seg slutten, og jeg har aldri tenkt på hvor jeg kunne tenkt meg å jobbe etter endt utdanning. Endte med at jeg sendte ut søknader overalt da jeg ønsker en jobb etter studier (studeter informatikk btw). Jeg har alltid tenkt på å starte karrieren min i et større selskap da jeg har tenkt på mulighetene de større kan tilby (Eksempel: Accenture, Capgemini, Visma). Men et godt arbeidsmiljø er jo også viktig for meg. Jeg har jo lyst til å glede meg til en arbeidsdag. Føler at de mindre selskapene er bedre på det (Eksmepel: Avanade, Ciber, Computas, Knowit. Kanskje ikke så små). Har fått et inntrykk av at de mindre kanskje har et bedre miljø, tettere oppfølging, bra kultur osv. Mange sier det er bedre å starte karrieren i et mindre selskap pga dette. Når jeg tenker større/mindre, tenker jeg egentlig på X antall ansatte. De større jeg har oppgitt har f.eks 1000 ansatte i Norge. Lurer derfor på om noen av dere har vært i en lignende situasjon, og om dere kunne fortalt meg litt om valgene dere tok etter studier, og resultatene av det. Ikke bare om du har vært i en lignende situasjon, men generelt. Har du kanskje jobbet for/jobber hos et av de nevnte selskapene ovenfor? Jobbet andre steder enn de nevnt over? Send meg gjerne en PM om du ønsker å dele noe, men mer privat! Mine mål: Starte som utvikler. Kanksje drive med arkitekt senere, kanskje en større posisjon om et par år (prosjektleder f.eks). Har lyst til å bli flink i det jeg driver med! Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Helt riktig, hvor du skal forsøke å få jobb er helt avhengig av dine ambisjoner. For din del er det viktigste å få jobb ett sted hvor de har prosjektledere og arkitekter siden dette er din karrierevei. Det har aldri vært på min plan å bytte fagfelt fra utvikling, og spør du meg så er det mye byråkrati og hirarki i miljøer med egne prosjekt og arkitekt-team som suger energien ut av en. Med unntak selvsagt, man treffer også prosjektledere og arkitekter som er flinke og motiverende å jobbe med. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg vil definitivt anbefalt å starte hos en av de store, de er meget dyktige på å få nyutdannet ut i arbeid raskt og du lærer mye på kort tid. Etter 2-3 år, så kan du da lett gå til en mindre organisasjon hvis du finner ut at det passer deg bedre. Min erfaring er at det vanskeligere å gå andre veien, da folk som bare har jobbet små steder mangler en del erfaring som bare store organisasjoner kan gi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå