Gå til innhold

[Løst] Forferdelige temperaturer med 3 radiatorer, 5820K

kalleklovn12

Anbefalte innlegg

Heisann.

Per nå har jeg cpublokk, 2*gpublokk, 280rad, 240rad, 360rad. D5 Res/pumpe kombo. Jeg har ganske hissige temps etter 5 min med Aida stresstest.

Noen som kan si hva som er galt. Dette stemmer dårlig.

Jeg dro på med litt ekstra termisk pasta med tanke på at cpuen er en del større enn min forrige 3770k.

Forslag?

post-269632-0-23640200-1413832109_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så tynt at du nærmest skrapet av alt? Eller slang du på en golfball i sentrum og skrudde den på?

Jeg er fan av å "gni ut" da alle nedskrudde ender opp med tykkere på 80% av flaten og 0 på 20%

Jeg slang på en kladd i midten. Kanskje jeg skal forsøke å ta av og spre det isteden. ?!

Lenke til kommentar

Du klarer ikke få ned vcore litt da? Og hva kjører du pumpa på, og hva slags radiatorer/vifter har du? Har du målt flowen i systemet ditt? D5 burde vel klare over 200L i timen med 3/8" ID.

Burde klare noe lavere temps i aida (som tilsvarer BF ca) enn dette ja, med såpass areal.

Lenke til kommentar

Jeg har jo en veldig stor kjøleflate. Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor temps er så høye. Kunne jo kjøre 3770k rimelig mye høyere. På det høyeste kjørte jeg benching på 1,55v for 1.50ghz på samme arealet. Har til og med kortet ned loopen for å få bedre kjøling og kaldt vann raskere gjennom cpu.

Lenke til kommentar

Kaldt og kaldt ... Delta T over radiator er kanskje 2 grader :p Du kan forsøke å leke med rekkefølge på komponentene dine for å se om dette hjelper noe. 0.5 grader høyere delta mellom kald og varm side vil hjelpe en del. Ellers er du ikke kjempevarm syntes jeg på gitt vcore/freq.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hadde også sjekket litt hvordan slangene er festet i systemet sånn at det blir minimum med motstand når vannet strømmer gjennom. Mange oppsett som er høyt kjølepotensiale men ødelegges av en alt for lav flow.

Med tanke på mye slange, eller lite slange totalt? For litt siden gjorde jeg litt om på det, så jeg fikk av en drøye 30cm med slange. Tenkte det var lurt.

Lenke til kommentar

Jeg slang på en kladd i midten. Kanskje jeg skal forsøke å ta av og spre det isteden. ?!

Nei ikke gjør det. Hvis du smører pastaen utover ender du opp med små luftlommer. Det er en feil mange gjør. Start med en passe liten ball i midten og press pastaen utover.

Jeg har aldri brukt kjølepasta selv men jeg har lest artikler så jeg kjenner til rett påføringsmetode. Og det er logisk nok, for prinsippet gjelder på mange andre områder hvor ting skal limes eller klistres. Men jeg kan ikke si noe om hvor mye pasta man bør bruke.

Lenke til kommentar

Jeg har spredd det godt utover. Mistenker kanskje en bøy på den ene slangen som jeg tipper ikke er 100% heldig. Lagt ved noen bilder her. De to nederste bildene "henger sammen".

Oppsettet mitt er slik:

pumpe/res - CPU - GPU*2 - 280rad - 240rad - 360rad - pumpe/res

post-269632-0-89146500-1416436548_thumb.jpg

post-269632-0-48573600-1416436554_thumb.jpg

post-269632-0-67868900-1416436556_thumb.jpg

post-269632-0-67312300-1416436558_thumb.jpg

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Nei ikke gjør det. Hvis du smører pastaen utover ender du opp med små luftlommer. Det er en feil mange gjør. Start med en passe liten ball i midten og press pastaen utover.

Jeg har aldri brukt kjølepasta selv men jeg har lest artikler så jeg kjenner til rett påføringsmetode. Og det er logisk nok, for prinsippet gjelder på mange andre områder hvor ting skal limes eller klistres. Men jeg kan ikke si noe om hvor mye pasta man bør bruke.

Snodig det der, for det er slik jeg får best temp.

For å ikke snakke om en ny tråd her hvor en sluttet med ertelegging og vips tråden løst, cpu kaldere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...