MegLonsern Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hei! Er det noen her inne som har greie på rfid? Mvh Lonsern Lenke til kommentar
Faller Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Kanskje greit å spesifisere hva du lurer på? Det er helt sikkert mange som har god greie på RFID. Mvh Faller Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Bare lurer på om det finnes en motager enhet som kun går på batteri? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Bare lurer på om det finnes en motager enhet som kun går på batteri? De fleste mobiler idag. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler. Mvh Faller Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler. Mvh Faller NFC er RFID man kan gjøre mer, du kan benytte NFC i mobilen din som både RFID leser og som RFID enhet. Du kan også skrive med den å (OBS! muligens ikke alle type sikkerhetskort, men det er en software begrensning) Lenke til kommentar
Faller Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Åja, takker for informasjonen Da har jeg lært noe nytt i dag. Mvh Faller Lenke til kommentar
MegLonsern Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler. Mvh Faller NFC er RFID man kan gjøre mer, du kan benytte NFC i mobilen din som både RFID leser og som RFID enhet. Du kan også skrive med den å (OBS! muligens ikke alle type sikkerhetskort, men det er en software begrensning) Det som jeg trenger er at enhetene snakker sammen minst 10 cm fra hverandre, ser at NFC kun snakker sammen under 2cm Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler. Mvh Faller NFC er RFID man kan gjøre mer, du kan benytte NFC i mobilen din som både RFID leser og som RFID enhet. Du kan også skrive med den å (OBS! muligens ikke alle type sikkerhetskort, men det er en software begrensning) Det som jeg trenger er at enhetene snakker sammen minst 10 cm fra hverandre, ser at NFC kun snakker sammen under 2cm Det spesifiserte du ikke. Men vet de snakker om det i denne talken Tror de får lest opptil 3 meter eller 3 foot eller noe slik på low-range RFID. 1 Lenke til kommentar
Megern Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 (endret) Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler. Mvh Faller NFC er RFID man kan gjøre mer, du kan benytte NFC i mobilen din som både RFID leser og som RFID enhet. Du kan også skrive med den å (OBS! muligens ikke alle type sikkerhetskort, men det er en software begrensning) Det som jeg trenger er at enhetene snakker sammen minst 10 cm fra hverandre, ser at NFC kun snakker sammen under 2cm Vel, du kan snakke med NFC på mye lenger avstander enn 2 cm. NFC fungerer ved å sende ut et magnetiskfelt som induserer en strøm i NFC-brikken. Denne strømmen brukes så til å drive brikken. Ved å trykke ut mer effekt enn hva som er standard kan du øke rekkevidden ganske betraktelig. Mener å ha hørt om at de nye passene med NFC kan klare å leses av på 3-4 meter med skikkelig utstyr og litt effekt. Dette er jo selvfølgelig ikke helt bra og kan jo missbrukes. Jeg kan gjerne prøve å hjelpe deg litt, men trenger mer info om hva du vil med det. Edit: Burde spesifisere at det finnes både aktive og passive nfc-brikker. Over er det nevnt passive nfc-brikker da disse ikke trenger separate energikilder som batteri eller lignende. Endret 10. november 2014 av Megern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå