Boil In Bag Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hei! Er ute etter et mekanisk gaming tastatur til LOL og CSGO. Utover det skal det brukes til skriving og koding. Numpad er ikke et must, men helt greit. Insert, home, delete og end er derimot et must. Noen som har forslag til gode mekaniske tastaturer til en overkommelig pris? Litt usikker på hvilke brytere jeg skal gå for. Skal teste litt i morgen. Rop ut eventuelle forslag du har! Lenke til kommentar
War Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Blue er ikke så ille hybrid mellom spill og skrive, men kona hater det som pesten. Høres ut som skrivemaskin fra 40-tallet. https://www.komplett.no/roccat-ryos-mk-pro-mx-blue/805220 Endret 20. oktober 2014 av War Lenke til kommentar
jonny Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Hvis du ikke har behov for ekstra makrotaster kan jeg anbefale CM Storm QuickFire TK (jeg har dette selv, med Cherry MX Brown brytere). Det har kombinert numpad og piltast-del, så Ins/Home/Del/End osv. er plassert en rad nedenfor det som er normalt. Jeg synes det fungerer helt greit. Her er noen billige og bra tastaturer: - CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) - har hvit belysning - CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Blue) - har blå belysning - Corsair Vengeance K65 (Cherry MX Red) - ingen belysning, normalt TKL tastatur, ekstra knapper for lydvolum, lett å rengjøre, bedre utseende enn andre tastaturer(?) - CM Sorm QuickFire XT (Cherry MX Brown) - full tastatur uten belysning - CM Sorm QuickFire XT (Cherry MX Blue) - full tastatur uten belysning Jeg har som sagt Cherry MX Brown brytere og synes det fungerer veldig greit til både skriving og spilling. Hadde røde brytere før (Corsair K65), men det ble fort en del skrivefeil med de bryterne. Til skriving vil jeg si hvilken som helst Cherry MX bryter bortsett fra Red og Black er gode (dette er individuelt, noen synes Red/Black er veldig bra til skriving også). Blue og Green bråker mest (Green krever litt mer kraft enn Blue for å trykkes ned), Brown og Clear er uten klikkelyd (Clear krever litt mer kraft enn Brown). Endret 21. oktober 2014 av jonny Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Hvis du ikke har behov for ekstra makrotaster kan jeg anbefale CM Storm QuickFire TK (jeg har dette selv, med Cherry MX Brown brytere). Det har kombinert numpad og piltast-del, så Ins/Home/Del/End osv. er plassert en rad nedenfor det som er normalt. Jeg synes det fungerer helt greit. Her er noen billige og bra tastaturer: - CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) - har hvit belysning - CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Blue) - har blå belysning - Corsair Vengeance K65 (Cherry MX Red) - ingen belysning, normalt TKL tastatur, ekstra knapper for lydvolum, lett å rengjøre, bedre utseende enn andre tastaturer(?) - CM Sorm QuickFire XT (Cherry MX Brown) - full tastatur uten belysning - CM Sorm QuickFire XT (Cherry MX Blue) - full tastatur uten belysning Jeg har som sagt Cherry MX Brown brytere og synes det fungerer veldig greit til både skriving og spilling. Hadde røde brytere før (Corsair K65), men det ble fort en del skrivefeil med de bryterne. Til skriving vil jeg si hvilken som helst Cherry MX bryter bortsett fra Red og Black er gode (dette er individuelt, noen synes Red/Black er veldig bra til skriving også). Blue og Green bråker mest (Green krever litt mer kraft enn Blue for å trykkes ned), Brown og Clear er uten klikkelyd (Clear krever litt mer kraft enn Brown). Har det nordic layout? Eller ser det ut som det gjør på bildene? Lenke til kommentar
jonny Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 (endret) Alle tastaturene har nordisk layout (med bl.a. større Enter-tast og æøå-taster). Nettbutikkene gidder bare ikke bruke tid på å vise riktige bilder. Edit: vedlagt ligger et (dårlig mobil-) bilde av mitt CM Storm QuickFire TK. Endret 21. oktober 2014 av jonny Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Alle tastaturene har nordisk layout (med bl.a. større Enter-tast og æøå-taster). Nettbutikkene gidder bare ikke bruke tid på å vise riktige bilder. Edit: vedlagt ligger et (dårlig mobil-) bilde av mitt CM Storm QuickFire TK. Takk! Det så helt ypperlig ut! Tenker jeg bestiller en av de med brune taster, så får jeg teste det Lenke til kommentar
War Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Kona klager hver time på mitt, jeg er jo enig, det høres ut som jeg skriver så hardt jeg kan med en meter armbevegelser bare jeg trykker lett på. Kan jo hende roccat er no kinaopplegg Lenke til kommentar
jonny Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Det blir bråk når tastaturet har Cherry MX brytere, slik er det nok bare. Jeg har prøvd Cherry MX Red og Brown, begge bråker en god del. Det hjelper å ikke trykke tastene helt ned, men uansett høres det godt at tastaturet brukes. Her er et annet bilde (fortsatt dårlig mobilbilde) av tastaturet mitt, med tastehetter (rett norsk ord?) fra WASD Keyboards (veldig bra service fra dem, jeg fikk tilpasset tastene 4-9 på numpad'en med symboler for Ins/Del/Home/End/PgUp/PgDn uten tillegg i prisen). Endret 22. oktober 2014 av jonny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå