enga1913 Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hei Trenger fargesynattest så fort som mulig på grunn av en jobb. Problemet er at fargesynet mitt er elendig og ikke har vi noe bruk for det i jobben heller. Men dem vill ha det. Hvordan er det å spørre en optiker om dem kan lage en "snill"attest? Vet det er umoralsk av meg å spørre om det, men trenger virkelig denne jobben og da er det kjedelig å ikke få den på grunn av fargesyn som ikke betyr noe i denne jobben. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hva slags jobb har krav om fargesyn som du ikke har bruk for ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Tja, uten at jeg har peiling, og svarer av ren nyssgjerrighet, så skulle jeg tro at det er en ganske så standardisert test og attest. Enten så klarer du å se tallene eller hva det måtte være, og oppbår nødvendig score, eller så gjør man det ikke. Tviler på at optiker gidder å sette sitt gode ry og rykte, samt eventuelle straffer og bøter på linjen, ved å forfalske attester (gitt at du ikke klarer det). Uansett hvor trivielt det måtte være i jobb. Ja, det er jo ikke helt som på vanlig synstest hvor man kanskje kan bøye seg litt frem eller prøve seg litt frem for å se hvilke bokstaver og tall som står. Du kan sikkert nistirre i vei og vende på den, men kan du ikke se tallet, så klarer du vel ikke det? Ja gitt at de fortsatt tester slik de gjorde i militæret. Endret 20. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Øv deg på denne? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Kan man innøve fargesynet sitt da? Kan ikke si det går noe bedre (eller verre) enn sist jeg prøvde for noen år siden. ^^ Endret 22. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 kul test. Gjorde den kjapt og fikk en TES score på 8 Sykt bra fargesyn med andre ord kunne sikkert fått bedre Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Hvor mange feil par hadde du da? To? (går ut fra at de ikke gikk ble forskjøvet mer enn en boks) Selv gjorde jeg fire feil, som da med sine ettervirkninger forskjøv fire farger hver ett hakk (slik jeg forstod grafen). 3/4 av disse på blå-grønn: Jeg velger å skylde 50 % på dårlig monitorer på jobb. Endret 22. oktober 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå