Gå til innhold

Undervannshus sony/casio

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er fersk på digital kameraer. Jeg har surfet en del og tror jeg skal gå for enten casio`s Exilim z-3 eller z4 eller sony`s dscp72 eller dscp92. Vet dere om det er å få tak i undervannshus til disse? Jeg har sjekket ut en del, men finner ingen som har. Hvilket kamera vil dere velge av disse 4? Hva gir mest for pengene? hvordan fungerer digital kameraene under vann. Blir det bedre enn med de engangskameraene som er å få?

Håper på mange og gode svar!!

Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsenter som har undervannshus er primært Canon, Olympus og Pentax. Er ikke sikker hva angår Minolta og Nikon.

Pentax Optio S og Optio S4 er samme kamera som Casio Exilim z3 og z4, og disse kamera får du undervannshus til. Men på grunn av at layout'en på kamera er litt annerledes, tror jeg ikke du kan bruke samme undervannshus til Casio kameraene.

Eneste forskjellen er at Optio kameraene har mindre skjerm (= lengre batterilevetid), og er noe fysisk mindre.

Hvor bra kvalitet du får med undervannshus, kommer veldig ann på lysforholdene der du dykker, men det skal uansett bli bedre enn engangskamera. Du kommer også vanligvis lenger ned med undervannshus (30-40 meter) enn du gjør med engangskamera for dykking (ca. 4-5 meter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...