Gå til innhold

Problem med CRT skjerm

andesam

Anbefalte innlegg

Jeg har en 21" Tandberg Display (egentlig panaconik tror jeg). I dag når jeg skurdde den på begynte den å knittre... Det kommer en knittre lyd også flimmrer det i bildet i full fart. Det er veldig forskjellige på hvor lang tid det tar mellom knittringene. Minner om den lyden man får når man setter to ledninger med 100volt mot hverandre.

Er det noen som har peiling?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har følgende skjerm.....(Tandberg Ergoscan 21C), så har jeg hadt det samme problem som deg.. :grine:

Det begynte som du forklarer i denne post, og det som kommer til å skje er at den dør helt ut etter en stund.

Hvis du har kjøpt denne skjermen "brukt" nylig,så bør du ta kontakt med det firmaet du kjøpte skjermen fra...skal ikke nevne hvilket det er. Jeg tror du vet det best selv.

Da kan det hende at di personene i det firmaet du kjøpte skjermen ifra er villige til å fikse dette for deg....og det tror jeg de er..... *grin*

Men uansett er det bare en utvei,og det er at du må få deg en ny skjerm....det er bare snakk om tid og stunder før bilde forsvinner helt......

Lykke til

Lenke til kommentar

Det er en ergoscan500

Jeg har ikke kjøpt skjermen. "arvet" den av pappas jobb *grin*

En gang ble bildet helt svart. Jeg skrudde av skjermen og skrudde den på igjen, og da var den helt fin. Jeg trodde skjermen var fin igjen da, men det var den ikke.

Har du peiling på om det er en enkel reparasjon som trengs? Har LITT peiling på loddign å sånn, så hvis det bare er å fikse noen ledninger så klarer jeg det.

Men jeg har jo ikke batelt for skjermen (som kostet 10 000 uten MVA. da den var ny :D ..og jeg FIKK den) Hvis jeg ryker så kan jeg jo bare kjøpe med 2 brukte 17 tommere....

Takka for svaret forresten!

Lenke til kommentar

Vis du har peilling på lodding så er det sikkert bare å sette i gang, men jeg tror heller at det er kanonen(bilderøret) som sliter litt, og vis det er problemmet så tror jeg nok det er billigere å kjøpe en ny.

Hvor gammel er denne skjermen??

Og håper du finner ut av det.

Atter en gang LYKKE til :nice:

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg hvordan min skjerm oppførte seg før den ble helt svart.

Det begynte med litt knitring,så begynte det med både knitring og at bildet blunket 1 tiendels sekund, etter en stund begynte det oftere og oftere, på slutten av denne skjerms liv var den umulig for å si det mildt.

Det knitra og blunka om hverandre,til slutt begynte den å gå i hvilemodus(måtte tvinge den tilbake til oprativ modus), på Fredag som hvar sa den takk for seg med å knitre og blunke hysterisk......skjermen.....vel skjermen starter,har strøm og greier, men bildet er som sagt helsvart.....

Jeg håper du slipper dette.....

Men atter en gang lykke til... *grin*

Lenke til kommentar
Jeg kan fortelle deg hvordan min skjerm oppførte seg før den ble helt svart.

Det begynte med litt knitring,så begynte det med både knitring og at bildet blunket 1 tiendels sekund, etter en stund begynte det oftere og oftere, på slutten av denne skjerms liv var den umulig for å si det mildt.

Det knitra og blunka om hverandre,til slutt begynte den å gå i hvilemodus(måtte tvinge den tilbake til oprativ modus), på Fredag som hvar sa den takk for seg med å knitre og blunke hysterisk......skjermen.....vel skjermen starter,har strøm og greier, men bildet er som sagt helsvart.....

Jeg håper du slipper dette.....

Men atter en gang lykke til... *grin*

det var omtrent akkurat det som skjedde.... :grine:

Nå har jeg kobla til en 17" skjerm, men så var jo den andre stilt inn på 100hz, og det takler ikke denne 17 tommeren. så jeg måtte koble til tven og ordne det derfra...

Skal sende skjermen på reparasjon, får håpe det går ann å fikse den!!!!

Det var lys inni skjermen da jeg skrudde av dekselet...

Takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...