Gå til innhold

Kan en vite hvem Gud er?

Anbefalte innlegg

Mange ganger så har jeg opplevd at mange sier de ikke kan "se" hvem Gud er. Men det kan vi.

Vi lever tilfeldigvis midt inni ei humle-kube. Humle kuba er jordkloden, og den skal tilsynelatende være guds eget skaperverk.

Når du studerer samfunnet du lever i eller studerer jorda og omgivelsene, så har du en unik sjanse til å studere Guds egne tanker.

Så jeg vil si imot de som sier at de ikke kan vite hvem Gud er, alt du behøver å gjøre er å se på hva han har skapt, så har du en unik sjanse til å nid-stirre rett inn under hjernebarken på Gud.

Se på hva som er rundt deg, så ser du hva som er inni guds hjerne. :yes:

Endret av +orc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer mer så øynene kan fatte. Bak kulissene skjer det sikkert mer grusomme ting. Jeg velter magen min når jeg ser på de metodene som ble brukt under inkvisisjonen.

Bare jeg forestiller meg den saga her så velter magen min seg: :D

torture-devices-the-saw.jpg

De stakkars damene som blir saget i to biter, kunne vært deres egne mødre.

Endret av +orc
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange ganger så har jeg opplevd at mange sier de ikke kan "se" hvem Gud er. Men det kan vi.

Vi lever tilfeldigvis midt inni ei humle-kube. Humle kuba er jordkloden, og den skal tilsynelatende være guds eget skaperverk.

Når du studerer samfunnet du lever i eller studerer jorda og omgivelsene, så har du en unik sjanse til å studere Guds egne tanker.

Så jeg vil si imot de som sier at de ikke kan vite hvem Gud er, alt du behøver å gjøre er å se på hva han har skapt, så har du en unik sjanse til å nid-stirre rett inn under hjernebarken på Gud.

Se på hva som er rundt deg, så ser du hva som er inni guds hjerne. :yes:

Nei, Gud skapte paradiset, den verden du nå er i er utenfor paradiset.

Lenke til kommentar

Det skjer mer så øynene kan fatte. Bak kulissene skjer det sikkert mer grusomme ting. Jeg velter magen min når jeg ser på de metodene som ble brukt under inkvisisjonen.

Bare jeg forestiller meg den saga her så velter magen min seg: :D

torture-devices-the-saw.jpg

De stakkars damene som blir saget i to biter, kunne vært deres egne mødre.

AU!!! :omg:

Lenke til kommentar

Bibelens lære kristendommen

Men kristenhetens holdning til bibelen ? Det er sant at bibelen har fått sin største utbredelse i landene i kristenheten. De fleste medlemmer av kristenhetens kirkesamfunn har et eksemplar av den. Men er det at en person har en bok, ensbetydende med at han har lest den. Og hvis han virkelig har lest, betyr så det at han tror på den. Og selv om han kanskje hevder at han tror på den, betyr så det at han handler i samvar med dens lære. Det kan tvert imot vise seg at boken fordømmer den handlemåte han følger.

I mange menneskers øyne er Bibelen uatskillelig knyttet til kristenheten.. Ordet kristenheten sikter til de land hvor de trossamfunn som gjør krav på å være kristne er framherskende. Hvis du bor i et av disse landene, vil du kanskje bli overrasket over å høre at det i stor utstrekning er på grunn av kristenhetens historie millioner av mennesker i andre land ikke er interessert i Bibelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...