Gå til innhold

Anbefalinger av PC til videoredigering - ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe mitt første digitale videokamera og skal også ha en ny Pc som jeg kan redigere filmene på. Er usikker på hvor stor PC jeg trenger ? Selvfølgelig jo større og kraftigere, jo bedre - men hva er en OK PC til en OK pris som jeg kan bruke til videoredigering?

Hvor stor prosessor bør jeg ha ?

Hvor mye RAM ?

Harddiskplass ? (Feks. er 80 GB nok - eller bør jeg kanskje ha 120 GB ?)

Er det spesielle hensyn jeg må ta for å få en PC til videoredigering - feks. skjermkort (noen har sagt noe om DirectX støtte....?)

Håper jeg kunne få en bra PC til rundt 7-8000 kr (uten skjerm) som kan gi bra utbytte til videoredigering.

Håper noen kan komme med anbefalinger på hva jeg bør skaffe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisan!

Takk for svar. Etter at jeg anskaffer meg kamera og begynner på redigeringsjobbingen så kommer jeg nok innom forumet her igjen... ;)

Har sett litt på denne på Komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=99&s=pl

Det burde vel holde. Tror du det er et bra valg ?

Tenkte det var kjekt å ha DVD brenner på PCen også - for det er vel en smal sak å gjøre filmen om til DVD (har ikke så mye erfaring med DVD formatet enda) ?

Lenke til kommentar

ser bra ut det. merkelig at det ikke stod merke på hardisken men, den er sikkert ok. du kan jo kjøpe programmet...sonic foundery vegas tror jeg det hette. husker ikke nettsiden eller prisen men du kan ialefall med det programmet lage surround. med nero6 kan du og brenne dvd med menyer som det er enkelt oppsett for i wizard greia der.

jeg ville uansett bygd pc-en selv da. er ikke vanskelig og da lærer du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...