Gå til innhold

Bytte vifte på PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha. :smile: Smart, men hva om de har annerledes spenning eller noe? *Fulgte ikke helt med da vi hadde elektronikk-kapitlet i N&M* :?:

Hva er best av GF3 og Radeon?

Er Daytona GF3 ti 200 bra?

Hva er best av Intel og AMD?

Beste laptop deal?

Er IBM harddisker dårlige?

Hva er raid?

Hva er retail? :lol:

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-02-20 21:36 ]

Lenke til kommentar

Går fint å bytte vifte, bare ikke fikle for mye med kondensatorer og sånn inni strømforsyningen. De holder strømmen ganske lenge etter at den er avslått...

Og bruk krympeslange rundt koblingene istedetfor tape. Det blir ganske varmt inni der (spesielt hvis du setter i ei svakere vifte) og da blir limet seigt og sitter dårlig. Du vil ikke ha uisolerte ledninger inni der....

Lenke til kommentar

Ja, man b0r passe seg man skrur i str0mforsyninger. Det er nemlig store kondensatorer der. Og de lagrer str0mmen. Saa hvis man skulle vaere uheldig aa utlade kondensatorene faar man skikkelig st0t! Det er rett og slett farlig. Kan vaere noen ampere akkurat der og da. Mener jeg da :smile: Saa bruk huet *litt* naar man fikler i str0mforsyninga.

Lenke til kommentar

..jeg kunne godt tenkte meg den lydløse pabst vifta, men det koster nesten mer i port enn det selva vifta koster....ihvertfall når det gjelder billige løsninger som den derre zalman vifte tuneren...

Er det noen som vet hvor mye det koster å sende en vifte fra Microplex til Kr.sand?

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 19:38, frank_jarle skrev:

..jeg kunne godt tenkte meg den lydløse pabst vifta, men det koster nesten mer i port enn det selva vifta koster....ihvertfall når det gjelder billige løsninger som den derre zalman vifte tuneren...

Er det noen som vet hvor mye det koster å sende en vifte fra Microplex til Kr.sand?

Frankey

Kr.sand

Kjøp noe annet også, så unngår du det problemet. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kan dessverre ikke svare for Microplex, men å sende en EKL Papst vifte med servicepakke til Kristiansand koster 63,50.

I tillegg hvis du bestiller fra Microplex må du betale oppkravsgebyr på 44,- og ekspedisjonsgebyr.

Bestiller du Papst viften fra oss skal vi alltids kunne sende viften din som brev (koster 22,-) mot at du betaler med VISA kort.

Send meg en mail, så fikser vi det.

Mvh

Thor

Netconnection ANS

http://www.netconnection.no

mailto:[email protected]

Lenke til kommentar

Folkens, dere glemmer en sak. Hva med en noisekiller? Jeg har et AOpen HX08 med 300W PSU. Bråker noe så inn i kosteskapet! Kjøpte en noisekiller fra geto.no (160,- fritt tilsendt), og støyen forsvant. Et ledd i Project SU...

Men en stille vifte er jo også greit, da. Jeg liker ikke tanken på å redusere luftgjennomstrømningen uten kontroll. Er redd for varme i kombinasjon med elektronikk, serru.

Lenke til kommentar

Et par spørsmål ->

Jeg har alltid brukt elektrotape selv. Men har erfart at limet blir dårligere med tiden p.g.a. av varmen ja. Hva er en krympeslange, og hvor får jeg tak i sånne?

Ellers.. hvor skummelt er det å drite i vifte i en PSU? En 300 W PSU produserer sikkert mer varme enn en 200 W vil jeg tro.

Hvordan utlader du disse kondensatorene? Bare ved å ta på dem? Er det bare kondensatorene som er farlige i en PSU? Det skal vel hvertfall aldri gå an å få seg en smekk hvis en tar på ribbene?

Hvordan vil det være å få støt av kondensatorene i en PSU kontra det å få 220 V gjennom fingrene?

Ellers skal det vel funke fett å ta ut strømledningen.. og så slå på PC'en. Da utlades vel kondensatorene instantly?

Hva er det som er skummelt å ta på i en TV? Billedrøret.. kondensatorene der?

M'kay.. det var det jeg lurte på!!! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 23:11, sosohal skrev:

Tenkte på å bytte til en Papst vifte, men hvilken? Skal jo helst ha en som ikke bråker så mye...

Hvordan fungerer denne Noise Control? :smile:

NGL8412 er den mest stillegående med kun 12dB. Denne bruker jeg selv i PSU og som kabinettvifter.. Godt fornøyd med støynivået.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...