Gå til innhold

Typisk skrekkfilm

Rettleder

Anbefalte innlegg

Hei!
Skal lage en kort trailer til en skrekkfilm. Skal bare lage trailere og ikke hele skrekkfilmen. Det er ikke min favorittsjanger, derfor har jeg sett veldig lite skrekkfilm. Kan noen hjelpe meg med typiske hendelser i en skrekkfilm? F.eks. flying objects eller gjennferd i speil og lignende. Skal være klar til haloween, så jeg ligger allered litt bak skjem.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tits i dusjen er en klassiker.

Normalt sett starter du med at alt er normalt.

Voiceover: "Him: a successful civil rights lawyer. Her: a swell dental hygienist."

Så litt "but not everything is perfect."

hun griner i genseren hans på et sykehus "im sorry, I know you wanted to have kids." ham; "dont worry baby, we will work it out. I love you."

"Maybe they just need a fresh start" - bilde av et nytt hus de flytter inn i. "its beautiful!" "we can fix it up!"

Voiceover "And some light in their lives"

De er på adopsjonskontoret, damen bak disken sier "Congratulations! Youre eligible for adoption!"

Cut to en søt liten jente "are you my new mommy? youre so pretty!"

så litt foreshadowing, type "hm thats weird, I think the tree in the yard is bleeding" "probably just the wind, honey, dont worry about it. Lets go pick up our new child from the adoption agency, Im sure shes gonna be super swell!".

voiceover: "but sometimes... the brightest light... can be... too... hot"

rask montage med flammer, moren som skriker i mørket, en død hund (i forgot about the dog, sleng han med i de tidligere montagene), faren roper "WHAT IS GOING ON HERE!?" og avsluttes med closeup av de onde øynene til ungen

Tittelen fader inn over sort mens spenningsmusikken roes...

Musikken ender, og du hører knirking... cut fra sort til kilden for knirkingen; en huske i hagen svinger uten andre folk i nærheten...

end trailer.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hei!

Skal lage en kort trailer til en skrekkfilm. Skal bare lage trailere og ikke hele skrekkfilmen. Det er ikke min favorittsjanger, derfor har jeg sett veldig lite skrekkfilm. Kan noen hjelpe meg med typiske hendelser i en skrekkfilm? F.eks. flying objects eller gjennferd i speil og lignende. Skal være klar til haloween, så jeg ligger allered litt bak skjem.

På forhånd takk :)

Dessverre følger de fleste skrekkfilmer den samme oppskriften til en viss grad. For å ta en del typiske ting:

1. Har du sex før du er gift? Da er du død (gjelder spesielt amerikanske slashere.)

2. Bruker du dop? Død. (igjen, mest i slashere.)

3. En person vet hva som foregår, men ingen hører etter før det er for sent. Dette gjelder også for katastrofefilmer. Dette kan være en av hovedpersonene (I got a bad feeling about this...), eller som FrankZito sier, en gammel tulling ingen hører på. Det gjelder som sagt også for katastrofefilmer. Kanskje ikke så rart, siden en hel folk som blir drept er en katastrofe i seg selv.

4. Om noen står med ryggen til og musikken går over til å bli "nifs", kan du forvente en av to ting:

a. Er det tidlig i filmen, er alt normalt likevel.

b. Er det sent i filmen, vil ansiktet være vansiret, ødelagt, borte osv.

5. Er du en mann i en slasher? Da er du så godt som død. Er du en litt nerdete dame er du som regel siste overlevende.

6. Hører noen en rar lyd og går for å undersøke på egenhånd, bør du ikke forvente at han/hun komme tilbake igjen i live.

7. Folk som blir drept forsvinner ut av filmen, men alle blir funnet igjen på slutten på en gang når den eller de siste overlevende trenger å få panikk. Unntaket er hvis et drap driver historien videre, som i f.eks Friday 13th Part 5. Der skjedde første drap i fullt dagslys foran en drøss andre folk, men det drev historien videre.

8. Hvis du tror du endelig har situasjonen under kontroll, kan du være trygg på at den egentlige faren ikke har dukket opp ennå.

9. Det samme gjelder hvis du har drept monsteret første gang. Det kommer garantert tilbake for runde to om noen minutter, og gjerne runde tre.

10. Sist, men ikke minst:

"He's dead. Jason Voorhees is finally dead."

"How many times has he been dead so far?"

"Eight? Nine?"

"So what makes you so sure he's dead for good this time?"

Moral: Det er alltid rom for en oppfølger. Nevnte Jason Voorhees (fra Friday 13th) dro til New York, ble redusert til en liten unge, ble sprengt i filler og sjelen hans ble dratt ned til helvete (to ganger), men han kom tilbake igjen likevel. Vil fans ha mer er det alltid en måte å få monsteret tilbake.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...