Gå til innhold

FIFA 15 - Karrieretråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i 2022 i en spiller-karriere og merker ikke særlig store forskjeller, annet enn at Wolfsburg er blitt litt bedre enn tidligere. Annet enn det er Juventus, Inter og Milan på topp i Italia, PSG, Marseilles og Lyon i Frankrike, osv. 

Det meste ekstreme er England hvor det er null forandring fra sesong til sesong. 

I samtlige sesonger har topp 5 og topp 7 bestått av Man Utd, Man City, Arsenal, Chelsea, Liverpool eller Tottenham. Kun to(!) ganger har topp 6 kun inkludert 5 av disse seks lagene. 

Lenke til kommentar

Jeg har spilt karriere med Liverpool fram til 2021, men de siste par månedene har det blitt veldig lite spilling grunnet en bug jeg kommer tilbake til senere. Det har vært en morsom save med stort sett fremgang i hver sesong. Jeg spiller på legendarisk. Hensikten min med denne saven er å bygge opp et lag utelukkende av akademispillere, og selge unna alle andre etter hvert som ungguttene utvikler seg.

Det startet med liga-, CL- og Capital One Cup-seier og semifinale i FA-Cupen i 14/15. Slet noe voldsomt bakover og jeg slapp inn altfor mange mål. Mignolet ble solgt for 16,5m til Newcastle og ter Stegen ble hentet for 27m. Fulgte opp neste sesong med ligagull, kvartfinale i CL, 3. runde av FA-Cupen og 4. runde av CoC. Coutinho ble dessverre tvangssolgt til Bayern for 32,5m og jeg hentet inn Laporte for 23,5m. Slapp inn hele 20 mål mindre denne sesongen (50).

I 16/17 vant jeg CL, FA, CoC  og ligaen. Kurzawa inn for 17 og Sturridge ut for 45m. Balo var klar til å ta over. Slapp inn 41 mål totalt. Laporte ble også tvangssolgt til Spurs.

I 17/18 ble det CL-seier, 4. runde av FA-Cupen (vinner jo aldri her), CoC-seier og ligagull igjen. Henderson ble solgt til Spurs for 15,5m. Ingen inn. Slapp inn 44 mål.

I 18/19 og 19/20 gjorde jeg rent bord og vant CL, FA, CoC og ligaen. Varane inn for 24. Balo ut for 61,5m. Lacazette klar til å ta over. Slapp inn 45 mål denne sesongen.

Som sagt rent bord også i 19/20. Depay inn for å erstatte salget av Lacazette (som altså ble solgt) og som backup/makker til Anthony Martial som, etter flere år som rotasjon for Sterling og spissplas, var klar til å ta opp hansken og ta over for fullt. Fullførte første hele sesong som spiss med 37 mål i ligaen. Brukte han kun her bortsett fra semifinale og finale i CL, samt Community Shield hvor han for øvrig også scorte. Lacazette ble solgt for 54,5m. I 18/19 tapte jeg én kamp hjemme i gruppespillet mot Roma etter et billig straffespark. Denne sesongen gikk jeg ubeseiret for første gang.

Denne sesongen (som er underveis) har jeg solgt flere, men ter Stegen er solgt for 67m (også til Newcastle) og Depay til Spurs for 65m. Stats så langt er 41 seire, 5 uavgjort, 0 tap og 125-32 i målforskjell.

Jeg ønsker å selge Paul Pogba (og Youri Tielemans som har hatt en forferdelig utvikling) for å gi Carlos Meirelles, Jack Freeman, Håkon Lorentzen og Eduard Madeira mer spilletid, men har ikke fått inn noen akseptable bud så langt.

Skulle gjerne skrevet mer utfyllende, men jeg orker ikke.

Bilder i spoilertags.

CAwHyzO.jpg

1Duv2ij.jpg

wCT2eBp.jpg

9Rm6Iig.jpg

o1ze9oo.jpg

ubYCKKv.jpg

SNTCMz5.jpg

FKiEYPN.jpg

mhVJpSY.jpg

KpbYGzc.jpg

XBt5NbK.jpg

jeNa0OH.jpg

OP3lZT0.jpg

rjiLdoQ.jpg

XTgCn0o.jpg

jaILcDR.jpg

pfik7IB.jpg

g85PAXZ.jpg

HbreW7V.jpg

JlOaxkY.jpg

nVOFIV1.jpg

6FM0IoO.jpg

Når det gjelder bug-en: Hadde fullt førstelag. Fristilte én spiller og hentet opp to. Da gikk jeg over grensa, og hver gang jeg prøver å trykke på juniorakademiet blir jeg logget ut av spillet. Har søkt litt på nettet, og eneste løsning er å vente til kontrakten til en av juniorakademispillerne går ut. Må antagelig spille halvannen sesong uten mulighet til å hente opp noen flere. Det ødelegger mye mtp. talentsatsingen min. Forferdelig av EA og jeg har mistet en del motivasjon pga. det.

Endret av Schaadenfreude
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det andre som opplever en slags "kickoff-bug" fra avspark? Motstanderen tar avspark (dette må være når kampen starter), det er umulig å vinne ballen, og de går hen og scorer. Etter det går kampen som normalt. Jeg har kun opplevd det med LSK og Burnley. Med bedre lag klarer ikke computeren å gjøre dette. Det som er rart er at jeg gjennom resten av kampen fint klarer å stagge vekk ethvert angrep, men ikke på denne kickoff-bugen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei, interessant situasjon. Spiller med United i overgangsvinduet august 2019. Formasjonen er 4-4-2 med Rooney (33 år, 91avg) som hengende spiss og Reus (30 år, 91avg) som går på løp. Reservene er Welbeck (28 år, 85avg.), en akademispiller (20 år, 80avg)og Wilson (23 år, 78avg). 

Welbeck har bedt om å dra og styret godkjente det, og ser ut til å overkjøre meg i denne overgangen. Poenget med denne karrieren har vært å skape et lag med så mange britiske akademispillere som mulig. Det har jeg funnet ut at blir svært vanskelig, så nå er det kun akademispillere som gjelder, uansett hvor de er fra. I akademiet har jeg to spisser, men ingen av dem har potensiale nok til at det er noe poeng i å hente dem. 

Datoen er 23. august, så jeg trenger en spiss kjapt. Jge har £115mill. og et lønnsbudsjett på £512.700, så penger er ikke noe problem. 

Her er det jeg trenger hjelp til; Ronaldo er nå 34 med 94avg, og inne i sitt siste kontraktsår. Jeg kan dermed signere han for £30mill! Tenk, Ronaldo tilbake til Old Trafford for å avslutte karrieren! Problemet er at dersom jeg bruker hans som spiss ville han da kunne gått inn og tatt rollen til Reus, som gjennombruddshissig spiller. På vingene har jeg Zaha (88) og Di Maria (90). Zaha har mast litt om å gå, også...

Jeg trenger jo helst en ordentlig spiss, og da en som kan ta Reus sin rolle (akademispilleren er Rooneys erstatter). Reus er jo spiss nr. 1, men jeg har jo rotert meget godt. Blir det dumt av meg å hente Ronaldo? 

Eventuelt så kan jeg jo hente både Ronaldo og en kanonspiss! Icardi er 26 år og 84avg. Et bedre alternativ er kanskje Connor Wickham; engelsk, 26 år og 79 med potensiale til å ende rundt midten av 80-tallet. Da beholder jeg jo den engelske profilen også. Men Ronaldo er ennå attraktiv...

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg har han i spillet, jeg startet karrieren da spillet kom ut. Jeg klarer å beholde Zaha, men han er en av de spillerne som maser veldig om lønn, rolle og at han vil bort. 

Vingene mine i prioritert rekkefølge er; 

Venstre

Zaha

Januzaj

Niemeyer (akademi, pot. 85-91)

Dæhli (vokser latterlig sakte, men jeg vil så gjerne ha en god norsk spiller i spillet :p )

Høyre

Di Maria

Curtis (akademi, pot. 87-93)

Zaha

Jeg tror kanskje jeg satser på Wickham. Ellers er det som sagt fristende å "splash the cash" for Ronaldo siden han mest sannsynlig legger opp om to sesonger (i VP-karrieren min la han opp ca. 2021, tror jeg). 

Lenke til kommentar

Wickham, en glitch? Nei, jeg tror ikke det. Mikael Mandron er den eneste glitchen jeg vet om. 

Januzaj har 83. Han utviklet seg veldig fort de første sesongene, men så stagnerte han helt. 

De Gea er fastlåst på 83. Jeg skulle ønske keeperne utviklet seg ordentlig fordi jeg skulle gjerne hentet Jack Butland, men han har ennå 75, tror jeg. 

Lenke til kommentar

Nei, jeg mente Rowe, han har vel egentlig 68pot eller noe slikt.

Okei, det er noe dritt når spillere stagnerer! Las et sted at en kan sende de ut på short loan, for så å hente de tilbake, for å stoppe det. Men jeg vet ikke om det fungerer, har ikke testet.

Det er noe dritt at keepere utvikler seg lite eller ikke før de er gamle! Jarstein for eks er 86rated, og spiller fast på Arsenal her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...