Solaar Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Hvem spiller du med? Hvordan er laget ditt? Nei, keepere har alltid vokst veldig sakte på FIFA. De Gea er ennå på 83 hos meg og Chavez som kan ende opp nærmere 90 er jo et rent mareritt dersom han ikke vokser før han blir 27-28. Det er litt rart dette med keepere. Nå har ikke jeg spilt på noen uker men hvis jeg ikke husker feil så skjedde dette: Lloris ba om overgang i det første januarvinduet hos meg og forsvant til Bayern av alle plasser. Samme år, i sommervinduet er hans rating oppe i 90 (!). Nå, flere sesonger senere er han i City med en rating på 91. Jeg kjøpte det der keepertalentet fra Italia (Scuffet), har brukt han mye i nesten alle uviktige kamper i tillegg til at han har vært konstant backup, dvs fått innhopp med jevne mellomrom pga skade eller utvisning av førstekeeper. Husker ikke helt hvilken sesong jeg var i nå men tipper det er rundt 2020-22 og hans rating var så vidt passert 80 … I den samme perioden har jeg utviklet egne talenter i fleng som alle enten allerede har overgått Scuffet eller er i ferd med det. Tror jeg har fått opp 5 verdensklasse keepere, minst. Det er kjipt når det er slik og det fjerner litt av moroa. Har ihvertfall lært meg å ikke kjøpe Scuffet i andre saves Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Haha, signerte en 36 år gammel 93 rated Ronaldo fra City for £1m på 5årskontrakt. £400/uka. Sommeren 2021 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Jeg var så glad over å ha en god og engelsk stall, men nå gikk det opp for meg at startelleveren min består av 3 engelske spillere... Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Jeg vurderer å starte en ny karriere bare for å ha noe å veksle i. Det blir en ny "konseptkarriere" da det er det eneste som jeg syns gjør karrieremodusen spennende. Hva tenker dere? Alternativ A: Italiensk "catenaccio" med AC Milan Dørbolten, alt skal låses bakover. Kan ikke motstanderen score så taper du i det minste ikke. Jeg vet ikke hvor godt mann-mot-mann-forsvar funker på FIFA så det kan hende jeg markerer sone. Begge formasjoner med sweeper. Den defensive midtbanespilleren blir plassert litt bak de to sentrale, men de er ikke offensive i posisjon. Høy aggressivitet, disiplinert forsvar, tett markering på egen banehalvdel, raske kontringer i angrep. Krever solide stoppere, sweeper med god posisjonering og pasningsbrudd. Spisser og sentrale midtbanespillere (unntatt DMS) må være veldig raske. 5-3-2 ---------S----S--------- ------------------------- ----SM-DMS-SM---- VB---MS---MS---HB ----------SW----------- ------------K------------ 5-3-1-1 -----------S----------- ---------SOM--------- ---SM--DMS--SM--- VB---MS---MS---HB ---------SW----------- -----------K------------- Alternativ B: Nederlandsk "totalfotball" med Ajax Frie roller i angrep og forsvar, hurtige bevegelser, raske pasninger og ballbesittelse. Krever tekniske spillere med god spillforståelse/posisjonering og god utholdenhet. 3-5-2 ----------S---S----------- -----------SOM----------- LWB---SM--SM---RWB ------MS--MS--MS------ -------------K------------ 4-3-3 (Falsk nier) ---LV----S---HV---- ----------------------- --VSM-SM-HSM-- ---------------------- VB--MS--MS--HB ---------------------- ----------K---------- S faller tilbake i det offensive midtbaneleddet, mens LV og HV holder seg litt mer sentrert enn opprinnelig. HSM og VSM blir med fram og danner sammen S et treerledd framme på midtbanen. SM holder litt igjen og sørger for støttealternativer. Endret 10. desember 2014 av Patrick123 Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 B er sikkert mer spennende å spille. A er for spesielt interesserte. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 I is the spechul one. Ja, tror også at alt. B er mer moro, men den kan også bli mer utfordrende. Ikke nødvendigvis pga. formasjonen, men pga. FIFA. Jeg er spent på hvordan spillet takler det. I og med at du i virkeligheten er absolutt nødt til å ha smarte spillere så tror jeg FIFA henger etter 'from the get go'. Har du noen kommentarer til formasjonene? Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 For alternativ B virker 4-3-3 falsk nier som en interessant formasjon, dersom du har raske vinger med bra skudd. 3-4-3 er vel den klassiske totalfotballformasjonen, eller så kan du prøve 3-4-2-1 der de tre fremste kan alle være spisstyper, men det krever vingbacker som kan løpe mye - både opp og ned. For alternativ A trenger du gode spisser, som kan skape noe på egenhånd, samtidig som de jobber mye (tenk Tevez, Suarez, Cavani i virkeligheten). Kanskje også spillere som er gode på hode, for å utnytte dødballene du får. En annen mulighet for alternativ A er å bruke en rask spiss, som er fritatt for defensive oppgaver alene på topp. Han må kunne avslutte, og skape ting på egen hånd (typ Ronaldo). Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) 4-3-3 med falsk nier blir jo veldig Barca og tiki-taka, noe som er litt bortenfor det jeg vil ha, men det er ikke opp til meg, det må FIFA bestemme. 3-4-3 kan være spennende. Hvilke av disse hadde du sett for deg? A) LV og HV som indreløpere. LV------S-----HV -------SOM-------- VVB------------HVB -------SDM------ --MS--MS--MS B) Her blir de to kantangriperne trukket litt ned og innover og det blir to trekanter framover på banen. Da kan kanskje vingene heller være litt mer defensive vingbacker som ikke trenger å komme så veldig mye med i angrep? SDM vil ha rollen som en ryddegutt foran forsvaret og må jobbe mye. ----------S------- ----SOM--SOM--- VVB----SM----HVB --------SDM----- --MS--MS--MS-- C) Her blir trekanten på topp snudd opp-ned fra alt. B. Jeg er litt skeptisk til denne varianten siden den kan bli ganske lineær og gir ikke så mye rom såfremt ikke vingene trekker litt innover i banen. Det vil derimot gjøre at jeg blir veldig naken på kantene. ------S-----S------ -------SOM------- VVB----SM-----HVB -------SDM-------- --MS--MS--MS-- Endret 10. desember 2014 av Patrick123 Lenke til kommentar
ilPrincipino Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg hadde nok valgt alternativ A. Der har du fire spillere som i hovedsak tar av seg de offensive oppgavene. C blir nok litt smal, og alle de tre sentrale midtbanespillerne blir veldig alene. I B må de offensive midtbanespillerne kunne avslutte. Jeg er generelt skeptisk til å spille med mange playmakere og kun én avslutter, da jeg ofte sliter med å putte ballen i mål. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Har dere ikke merket en trend med at talenter som blir hentet opp etter "mai-updaten" ikke utvikler fysisk stats? Men spillere som blir hentet opp før dette utvikler både de fysisk og andre statsene? Jeg google litt rundt dette med fysisk stats på talenter og ser noen andre har også kommet fram til dette. Jeg har faktisk 2 spillere i troppen fortsatt fra min første sesong, disse ble hentet opp fra juniorstallen før jeg viste om denne mai-updaten som jeg ble tipset om tidligere i tråden. Og en av disse har utviklet sine fysiske stats fra rundt 50-60 til over 80, den andre spilleren ligger på rundt 70, ingen av disse har/hadde noe eksepsjonelt potensialet. Nå har jeg ikke brukt disse spilleren i det hele tatt pga lave ferdigheter overall, men hadde jeg gjort det hadde han nok nå 4 sesonger senere hatt mye bedre stats, spesielt de tekniske ferdighetene. Noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Ga lillebroren min en challenge siden han ble lei Dortmund-karrieren sin: Start med Shrewsbury (League 2) på Verdensklasse og vinn Premier League på 7-8 år (er ikke helt sikker hvor lang karrieremodusen er ). Mener du at karrieremodusen stopper etter 7-8 sesonger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) - Goncalvo Meirelles (17 år) SOM, 68avg - pot 77-91 Jeg har også en Meirelles (SM) i troppen (ser du har solgt ham). Han er nå 17 år og 70. Vet du hvordan jeg sjekker fornavnet hans? Kanskje samme spiller. e: Trodde funksjonen med sammenslåing av innlegg fortsatt eksisterte. Hva skjedde? Endret 30. desember 2014 av Slettet-w7DZlO15 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Ga lillebroren min en challenge siden han ble lei Dortmund-karrieren sin: Start med Shrewsbury (League 2) på Verdensklasse og vinn Premier League på 7-8 år (er ikke helt sikker hvor lang karrieremodusen er ). Mener du at karrieremodusen stopper etter 7-8 sesonger? Nei, som jeg skriver har jeg ikke peiling på hvor lang karrieremodusen varer. Derfor tok jeg bare et tall ut fra intet. Men å komme seg opp til Premier League på 8 sesonger skal vel kunne gå? 2 sesonger per liga? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg tror det er 15 sesonger. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Må bare dele denne videoen, den har gitt meg fornyet interesse for karrieremodus og da spesielt det å bygge opp et ungt lag. Har nettopp startet en ny save med Molde og har tenkt å teste ut det som blir sagt her. Det er en lang video så i korte trekk kan det oppsummeres slik: Alle ungdomsspillere bør promoteres før 1. mai bortsett fra følgende unntak:Keepere (her kan du velge selv) Forsvarsspillere der fart og akselerasjon ikke er så viktig, typisk for DM eller CB. Forsvarsspillere som du ser kommer til å få gode fysiske stats. Det vil ta lengre tid før deres «overall» når klimaks men de vil til gjengjeld være bedre spillere gjennom årene frem til da, enkelt og greit pga at de har en mer jevn økning i stats. Min personlige teori etter å ha sett dette er at venter man til etter mai med å promotere de så når de maksnivå på alle tekniske ferdigheter relativt fort og du får en spiller som på papiret ser veldig god ut og er verdt mye penger. Problemet er at de suger på alt av fysiske egenskaper og blir på mange måter ubrukelige til annet enn å få inn gode penger for de, men det kan jo være en taktikk i talentutviklingen din også. https://www.youtube.com/watch?v=MrrTYuKeYjE Lenke til kommentar
Halky Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Er selv noe små skuffet over at jeg ikke får brukt youth opplegget helt her i dette spillet Fikk brukt det noe i starten men, spillet har en tendens til og klikke hvis jeg går inn på ungdomslaget mitt, så den delen hos meg blir for det meste ubrukt Spiller på pc forresten Lenke til kommentar
Neymar10 Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Har akkurat vunnet sesong 1 med Ajax, og er på utkikk etter en ny midtstopper nå som jeg skal inn i CL. Jeg har solgt: Schøne, Kishna, Serero, Moisainder og spillere som ikke passer inn i laget mitt. Jeg ahr investert alle pengene fra spillersalg, på talent speidere og Ørjan Nyland. Jeg har 10 millioner igjen, som jeg skal bruke på en midstopper. Jeg har for øyeblikket bare 2 midtstoppere, og trenger en god midtstopper til, samtidig som jeg har en lovende CB, som jeg skal hente inn til a-laget før sesong 2 starter. Dette er laget mitt for øyeblikket: http://www.futhead.com/15/squads/20170558/ De fleste av spillerne har betraktelig bedre overall Endret 31. januar 2015 av Neymar10 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Fant du en? Har selv slitt med å finne gode cb's. Også liker jeg å speide selv, prøver å unngå å google de beste spillerene selv om jeg har fått noen tips fra denne tråden Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Jeg begynner en ny karriere for å få en pause fra United-karrieren. Nå blir det en "lower league management" karriere hvor jeg skal begynne i League 2 og jobbe meg oppover. Jeg har alltid gjort en slik karriere med Barnet, men siden de er rykket ned må jeg finne noe nytt. Edit: Det er bestemt, det blir Carlisle! Carlisle - http://sofifa.com/team/1480?hl=en-GB Troppen er en av de dårligste jeg har sett på FIFA, jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Jeg skal spille i en eller annen variant av enten 4-3-1-2 eller 4-1-2-1-2 (bred eller smal har jeg ikke bestemt ennå). Etter to treningskamper, 2-0 mot et lag jeg ikke vet hvem var og 2-1 mot Ålesund (hell yeah!), så har jeg merket meg fire spillere som faktisk er gode. Jeg har en god del midtbanespillere med 45-48 i stats, akkurat så jeg klarer meg med spisser og 5 forsvarsspillere. Hittil har jeg hentet Tyler Blackett på lån og prøver meg også på Bård Finne på lån. Endret 3. februar 2015 av Patrick123 Lenke til kommentar
Rbk89 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Når kommer patchen med overgangene for hele januarvinduet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå