Gå til innhold

FIFA 15 - Karrieretråden

Anbefalte innlegg

Kjøpte Varane når jeg startet karriæren. Nå er han 26 år og 90rated. Dritgod. Han fikk hjemlengsel, og ville tilbake til familien. Forhandlingene med Real brøt sammen, og han gikk "automatisk" til Liverpool et par dager senere for £80m. Holdt på å få 100 av real, men de ville ikke høyre enn 92, lol. Jaja, får vel kjøpe ham tilbake i sommer!

Edit: Trengte stallfyll, kjøpte Kolo Toure for 200€, Robben for m1€, og Schweinsteiger for m0,8€. De er gamle, men det var jo nesten gratis

Endret av noctua_nh-d14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planen min med fire spisser fungerer sånn "tja". Reus ble skadet i fire uker, dagen etter at han er tilbake tråkker Rooney over og er ute i seks uker. FIFA har i det minste fått fysioen til United med i spillet :p

PS: Og der var Wilson ute i tre uker med forstuet ankel. Ser ut til at jeg må gå over til 4-4-1-1 (eventuelt 4-2-3-1 siden jeg har ett tonn sentrale midtbanespillere). Og de neste kampene mine er Inter, Tottenham og Liverpool. Blæh.

Jaja, ser ut som at det blir en ilddåp for en av 16-åringene på benken. Lacazette og Reus er forresten sinnsvake å spille med, spesielt førtsnevnte!

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Er i slutten av januar-vinduet 2016 og det har vært lite action bortsett fra at en av 16-åringene er gått på lån til Arsenal. Lingard er solgt til Sunderland og Ward-Prowse er hentet inn for å anglofisere midtbanen min som har vært litt vel kontinentalsk (Mata, Herrera, Fellaini og Tiellemans).

Jeg har det litt tynt på spissplass og siden jeg ikke har noen i akademiet som tar steget i løpet av de neste 2-3 sesongene så sikret jeg meg Welbeck på en førkontrakt siden han bare hadde 6 måneder igjen av kontrakten sin i Arsenal.

Spissplassen (når sesongen er ferdig); Rooney, Reus, Lacazette, Wilson og Welbeck. Som sagt, i og med at det tar 2-3 år før noen i akademiet blir god nok til å bli regelmessig innbytter så burde det passe fint sammen med Rooneys alder. Han er 30 nå.

Ingen store overganger ellers annet enn at David Luiz gikk fra PSG til Inter og Tottenham solgte både Vertonghen og Seydou Doumbia

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Mai 2016-oppdatering! Ahrr', beware of spoilers, thar' be the post of Long John Scribbler inside! Arr!

Målet med denne karrieren var blant annet å få et så engelsk lag som mulig og få en ny "Class of '92". Nå tror jeg at jeg har klart det! Si hallo til "Class of '16!"

post-172997-0-68132300-1416775312_thumb.png

(Spillerne med en X til høyre for navnet er allerede i førstelaget, resten er "årets" akademispillere)

Av de som utmerker seg spesielt er;

- Javi Chavez (K) 88-94

- Chris Garratt (VB) 83-94

- Joseph Lee (SDM) 82-94

- Ben Dodds (SM) 84-90

- Alessandro Ceppitelli (SM) 83-94

- Jake Curtis (HM) 88-94(!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

- Danny Craig (AT) 84-90

Seaborne er litt mer usikker (han er enten MS eller HB) samtidig som potensialet hans kan svinge begge veier.

På keeperplass har jeg De Gea og Scuffet. Planen nå er å hente opp Chavez og selge Scuffet eller låne ut en (eller begge).

På venstreback har jeg Baines og Shaw, på høyre Rafael og Smalling. Dersom Garratt fungerer greit på høyre også så går han inn som en "super-sub" dersom noen er skadet eller ute av form, så han er inne.

På høyreving har jeg Di Maria og Nani (Valencia/Zaha på lån). Planen er å selge Valencia (og kanskje Nani) og hente Curtis opp.

På venstreving har jeg Januzaj, Dæhli og D'Alessandro (Zaha på lån). Planen er å selge sistnevnte og bruke Zaha som reserve på både VM og HM.

På spissplass har jeg Rooney, Reus, Lacazette, Wilson samt Welbeck som kommer gratis i juni. Danny Craig kan forhåpentligvis ta rollen til Rooney etterhvert siden han er AT. Likevel, dette er mye fordelt på 2 spissplasser.

Sentral midtbane er mitt største problem. Der har jeg Fellaini, Mata, Herrera, Tielemans, Ward-Prowse, Carrick og Fletcher (dere to, legg opp for pokker!), Powell (på lån) samt ungguttene Guera, Meirelles og Harrold. Ceppitelli, Joseph Lee og Ben Dodds har begge potensiale til å bli rundt 85. Hvem ville dere kvittet dere med?

Dere som orket å lese spoileren ser at jeg har et lite luksusproblem på midten. Har noen ett forslag til salg?

Endret av Patrick123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2015-16

- The Treble -

FCF3C871-F359-CE26-A871580BD6DC3445.jpg

Sesongen gikk over all forventning! Jeg vant ligaen foran Chelsea, City og Tottenham med Arsenal og Liverpool på femte- og sjetteplass. FA-cupen ble en tung affære da jeg møtte Chelsea i finalen og Champions League-finalen ble verre. Jeg møtte Dortmund og gikk tidlig opp til 1-0 med Reus(!) og det holdt helt til +90 da Immobile headet inn utligningen. Det stod seg helt til det 119. minutt når Lacazette kom på en kontring og satt inn 2-1.

Det var en veldig morsom finale i og med at jeg hentet Reus fra Dortmund og to dager senere kjøpte Dortmund van Persie fra meg :p

Ellers, Watford, Wolves og Villa rykket ned; ingen god sesong for V'ene, altså. Wolves og Villa rykket begge ned med 6-7 runder igjen og endte på 20 og 17 poeng, begge med kun 3 seire og Villa med smått utrolige 83 baklengsmål. Newcastle, Burnley og Blackburn rykket opp.

Andre ligaer;

Tippeligaen: Rosenborg

Serie A: Juventus

La Liga: Barcelona

Bundesliga: Bayern

Ligue 1: PSG

Europaliga: Roma

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Overgangsvinduet per 01.09.16:

INN:

- Welbeck £0 (signerte forkontrakt i januar)

UT:

- Valencia -> Dortmund £10.5mill. (31 år og har flere vingtalenter)

- Nani -> Valencia £7,5mill (Samme som over)

- Fellaini -> Stoke £10,5mill (Kunne det vært andre enn Stoke?)

- Scuffet -> Sampdoria £1,3mill. (Fikk aldri lånt ut, dessuten kom Chavez opp dra akademiet med bedre potensiale, bedre nåværende ferdigheter og var 2-3 år yngre)

- Harrold -> Norwich £900.000 (Potensiale til ca. 80 og latterlig teknisk, men 162cm, 62kg og 45 i styrke)

- Meirelles -> Bolton £775.000 (Potensiale til ca. 85, men jeg har fått bedre engelske talent inn i klubben)

- Frugoli -> Verona £375.000 (Ble aldri en hit)

- Powell -> Sunderland (lån)

- Carrick -> Borussia Mönchenglabach (lån)

- Fletcher -> Swansea (lån)

- Guerra -> Burnley (lån)

Andre:

- Benzema - Real Madrid-> PSG £46.5mill

- Balotelli - Liverpool-> Inter £16.5

- Begovic - Roma-> Liverpool £20mill

- Bony - Swansea-> Chelsea £9.5mill

- Higuain - Napoli -> Atl. Madrid £24.5

- Kompany - Man City-> Arsenal £22.5

- Gamerio - Sevilla->Liverpool £21.5

- Kaya - Galatasaray-> Juventus £21.5

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Jeg synes det er moro med talentutvikling, men er ikke kjent med Fifa sin fra før. Er det noen tips? Spesielle land jeg skal søke i, standard land som Brasil, Argentina, Nederland osv? Er sikkert også avhengig på nivået til speideren vil jeg tro om man finner supertalentene.

Har hentet opp noen til stallen min, de jeg bruker i kamper utvikler seg kun teknisk og mentalt, men de som er såkalt stallfyll utvikler seg på også på det fysiske, litt irriterende da mine beste talenter ikke gjør det. Spesielt på fart, utholdenhet og tildels styrke..

16 åring, SOM:

ZrXtaIF.jpg

Lenke til kommentar

Spania, Italia og Brasil har gitt meg mine beste spillere, samt konstant søking i England.

Bre husk å la de være i akademiet til over 1. mai fordi de får absolutt all veksten sin i attributter da. Dersom du hentet dem rett inn vil de ha typ' 55avg, men om de får være der til over den datoen vil de hoppe til høyt på sekstitallet, eller syttitallet, alt etter hvor gode de er.

Lenke til kommentar

Spania, Italia og Brasil har gitt meg mine beste spillere, samt konstant søking i England.

Bre husk å la de være i akademiet til over 1. mai fordi de får absolutt all veksten sin i attributter da. Dersom du hentet dem rett inn vil de ha typ' 55avg, men om de får være der til over den datoen vil de hoppe til høyt på sekstitallet, eller syttitallet, alt etter hvor gode de er.

EA...

Måtte bare se litt på hva dere holder på med i career mode. Kunne ikke falt meg inn å spille den game mode'en selv, var bare nysgjerrig på hvordan det er i år.

Lenke til kommentar

Januar-vinduet 2017 har vært det kjedeligste vinduet på hele karrieren min, absolutt ingenting spennende skjedde annet enn at Baines ba om å få dra (prrft, good luck, pal).

Mine overganger:

INN:

UT:

D'Alessandro -> Parma (£1mill)

Wilson -> Real Madrid (lån)

Øvrige:

Giovanni Dos Santos - Villareal-> Tottenham (£15.5mill)

Callejon - Napoli -> Bayern Munchen (£12.5mill)

Anders Lindegaard - Swansea-> Hull (forkontrakt)

Ashley Young -Villareal -> West Brom (forkontrakt)

Lenke til kommentar

Her er forresten laget mitt med startellever, innbyttere og reserver per 05.01.17 (avg. i klammer).

Leighton Baines er helt vanvittig, bare så det er sagt. Forrige sesong økte han med 3 opp til 85, nå er han 32 år og har 87! Han viser heller ingen tegn til å begynne å dale snart heller. Dæhli er jeg skuffet over, han har nesten ikke gått opp siden han kom til klubben. Jeg bruker han jevnt og trutt, men ingenting skjer. Han har jo stort potensiale så jeg antar han skyter fart senere, men jeg tenker å låne han ut neste sesong og se hva som skjer.

Startellever:

-------------------Rooney(90)----Reus(88)----------------------

Januzaj (81)-----Mata(87)-----Herrera(83)------Di Maria(88)

Baines(87)------Evans(82)-------Rojo(82)----------Rafael(81)

------------------------------De Gea(83)---------------------------

Innbyttere:

- Lacazette (82) S 25 år

- Tielemans (78) SM 19 år

- Ward-Prowse (75) SM 22 år

- Zaha (81) VM 24 år

- Dæhli (71) VM 21 år

- Jones (81) 24 år

- Shaw (77) VB 21 år

Reserver:

- Welbeck (82) S 26 år

- Craig (73) SA 17 år

- Curtis (74) HM 17 år

- Dodds (71) SM 17 år

- Ceppitelli (75) SM 17 år

- Lee (73) SDM 17

- Smalling (81) MS 27 år

- Garratt (70) VB

- Keane (77) MS 24 år

- Chavez (74) K 17 år

Ute på lån:

- Wilson (72) S 21 år (Real Madrid)

- Carrick (74) SM 35 år (Borussia Münchenglabach)

- Fletcher (72) SM 33 år (Swansea)

- Powell (76) SOM 22 år (Sunderland)

- Guera (72) SOM 17 år (Burnley)

Lenke til kommentar

Manchester united, kan legge ut bilde av stallen etter denne kampen(på fifa)

Skal nevne at det ikke er så mye United igjen på laget lenger... Har også fått mange på forhåndskontrakt(eller hva det nå heter)

post-234071-0-62490200-1417645841_thumb.png

Jeg suger i paint, så Scuffet og Baines kom ikke med på bildet. Ser vel litt av Baines? Scuffet er 81+3, og baines er 82.

Har også noen talenter ute på lån. Tielemans er 81, og Shaw 82.

Har også en veldig lovende RW(ute på lån). 20 år, 84 rated, 5* skillz, 94dribbling, 87long shots osv. Men han har et lite problem, 73 aks, og 70 top speed. Jaja, får øve meg på dribbling...

Endret av Noctua.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...