Gå til innhold

Skjermkortet tok kveld, trenger nytt!

mikal-sh

Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt tok kveld idag, så nå er jeg på jakt etter ett skjermkort som kan drive det meste av spill på høy grafikk, og som står i sammen med resten av PC'en uten "Bottlenecks".

Helst et Nvidia produkt (fordi jeg alltid har kjøpt Nvidia's skjermkort), må kunne ha minst 3 skjermer tilkoblet samtidig, helst ikke det dyreste på markedet.

Min PC setup:

Nåværende GPU: Nvidia Geforce GTX580 3GB

Hovedkort: Msi, husker ikke akkurat hvilket, gidder ikke finne ut. (kjøpt ca 2år siden.)

CPU: Intel i7 2600k @ 3.5 Ghz

RAM: 16GB Kingston Hyper-X

PSU: Corsair HX(?) 750W.

SSD: Samsung 750PRO 260GB

Om det er noe mer dere trenger vite så er det bare å spørre :)

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nødvendig å kjøpe ett kort til 3k? Finner man ikke billigere kort som kan drive de fleste spill på høy grafikk?

Kjøp 970, det er så mye bedre enn 770 og absolutt verdt penga.

Forresten, hvorfor sender du ikke inn skjermkortet ditt så kan du få et nytt gratis fra butikken?

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Kjøp 970, og glem at noen har nevnt 770 (det er helt meningsløst å kjøpe 770 nå).

Men igjen, hvilken leverandør(produsent) skal man velge? Ettersom kjølerne og teknologien bak kjøling varierer voldsomt fra produsent til produsent.

Har et Gainward 970 Phantom, fungerer knall, har ikke testet klokkingen enda dog.

http://www.hardware.no/artikler/test-gainward-geforce-gtx-970-phantom/163741

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å kjøpe ett kort til 3k? Finner man ikke billigere kort som kan drive de fleste spill på høy grafikk?

Forresten, hvorfor sender du ikke inn skjermkortet ditt så kan du få et nytt gratis fra butikken?

Kjøpte pcen komplett hos Komplett.no for 2-3 år siden, vet ikke om garanti osv fortsatt gjelder, og det virker bare som mye styr og pes.

Lenke til kommentar

Helst et Nvidia produkt (fordi jeg alltid har kjøpt Nvidia's skjermkort), må kunne ha minst 3 skjermer tilkoblet samtidig, helst ikke det dyreste på markedet.

Om du på noe måte er seriøs når du nevner muligheten for å koble til minst 3 stk skjermer, så stiller jeg meg spørrende til hvorfor du i det hele tatt lurer på om det er nødvendig å bruke 3k på en GPU.

Jeg ville gått for Asus STRIX eller MSI.

Du vil nok bli godt fornøyd uansett hvilket kort du velger av 970. Men de jeg har nevnt er meget stillegående og ellers gode produkter.

Lenke til kommentar

Om du på noe måte er seriøs når du nevner muligheten for å koble til minst 3 stk skjermer, så stiller jeg meg spørrende til hvorfor du i det hele tatt lurer på om det er nødvendig å bruke 3k på en GPU.

Jeg ville gått for Asus STRIX eller MSI.

Du vil nok bli godt fornøyd uansett hvilket kort du velger av 970. Men de jeg har nevnt er meget stillegående og ellers gode produkter.

Beklager hvis jeg kommer frem som litt "uvitende", jeg er ikke noe ekspert, men jeg ser på meg selv som over gjennomsnittet når det kommer til Hardware kunnskap. Eneste grunnen til at jeg nevner dette med 3x skjermer, er at jeg bruker til tider pcen på TV'en, og da vil jeg kunne bytte "source" på tven uten å måtte gå inn på skjerminnstillinger i Windows.

Tilbake til Skjermkortene, jeg har gjort litt research og har kommet frem til at som du selv sier, Asus og Msi sine kort er roligere, og har bedre "power consumption" effektivitet osv. Selv om man kanskje må betale det lille ekstra.

Ser også ut til at 780 og 780ti slår 970 kortet når det kommer til utførelse under høy-grafikk. Men igjen dyrere kort.

Endret av mikal-sh
Lenke til kommentar

Kjøpte pcen komplett hos Komplett.no for 2-3 år siden, vet ikke om garanti osv fortsatt gjelder, og det virker bare som mye styr og pes.

Du har nå 5 års reklamasjonsrett da. Bare å sende inn på siden til Komplett at du vil ha RMA på kortet så får du et nummer på det og sender det inn. Deretter et nytt kort etter en uke eller 2.

Men hvis du vil kjøpe kort til over 3 tusen uten å sjekke dette så får du værsågod.

Lenke til kommentar

Du har nå 5 års reklamasjonsrett da. Bare å sende inn på siden til Komplett at du vil ha RMA på kortet så får du et nummer på det og sender det inn. Deretter et nytt kort etter en uke eller 2.

Men hvis du vil kjøpe kort til over 3 tusen uten å sjekke dette så får du værsågod.

Nytt kort lå allerede i tankeboksen, bare at det lå en smule dårlig til økonomisk pga innkjøp av div. møbler. Men jeg skal kontakte komplett idag, og høre hva de sier. Takker for tips! :)

Lenke til kommentar

Det var i grunnen ikke dyrere, jeg betalte ingenting for at dem skulle bygge den, og jeg kalkulerte og kom frem til samme sum om jeg skulle kjøpt hver del for seg selv.

Men ja, mindre fleksibelt og mye mindre moro. Men igjen jeg hadde ikke tid til å bygge selv på tidspunktet jeg bestilte, så hvorfor gjøre det vanskeligere enn det nødvendigvis trenger å være.

Og nytt skjermkort skulle jeg ha uansett, var bare dårlig timing med tanke på økonomi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...