Gå til innhold

Kjøp av brukt pc.

Anbefalte innlegg

Ville dere betalt 4k for en et og et halvt års pc med følgende komponenter

1 x Corsair AX 1200W PSU
1 x Intel® Core i5-2500K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.3Ghz, 6MB, 95W, Boxed
1 x geforce 660 ti BOOST
1 x ASUS Maximus IV Extreme-Z, Socket-1155
1 x Corsair H100 Hydro Series CPU Kjøler
1 x OCZ RevoDrive 3 X2 SSD 240GB
1 x Cooler Master HAF XB Evo Sort
1 x Areca ARC-1680IX raid kontroller +
4x OCZ vertex SSD 30gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, samt bøter og fengsel i verste fall.

Dog, svindel er nok vell så ille, og kjøper du av tjuvradder, så er vel ikke sjansen så stor for at man faktisk får varen.

PCen i seg selv er nok verdt nærmere 12-13 000kr i nyverdig, og reeelt sett en verdi på kanskje 8000-9000kr på bruktmarkedet. Men for all del, det er en noe snodig kombinasjon av deler som kan være vanskelig å selge.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at det blir oppdaget er kanskje midt på treet, men konsekvensene er relativt sett store. Enkel risikoanalyse tilsier dermed at det er en dårlig ide.

Og så vanskelig å finne ut av det er det ikke. De som selger tyvegods er sjeldent fri for historikk fra før og er typisk i "omgangskretsen" til politiet.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å nødvendigvis finne ut at det ER tyvegods. Ja, det er mer politiets sin oppgave. Men når noe både ser og lukter som tyvegods, og handelen litt for god til å være sann, så er det som regel også det.

Men er den legitim så har selger selvsagt kvittering...

Lenke til kommentar

Slik jeg skjønner så godtar ikke posten slikt, eller innvolverer seg ikke i slike saker?

Stemmer.

de slenger på pakka så sier de beløp, så trykker du feil kode mens du åpner pakka samtidig som du spør om de kan kaste esken for deg ( grunn for å åpne)

Rekker iallefall titte ned om det er en pc eller murstein.

Får neppe lov til å boote den for å se hvordan den klokker

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd noen er så treige. På den ene butikken, så husker de meg godt, og kan selv slå av en prat, selv i andre anstendigheter enn når de er på jobb. Hilser når man går inn i butikken gjør de au.

Mens på post-i-butikk'en i nærheten, så later de til å ALDRI huske meg. Tross at jeg ofte blir ekspedert av dem 5-6 ganger i uka.

Hilser og snakker med dem, men akk nei. Må fortsatt vise legg hver gang det er rekommandert fra dx.com, og selv når jeg hadde på meg hjelm for leden dag, så ble nødt til å ta av meg hjelmen for at de skulle være sikker på at det er meg... :hm: Ikke at det bør være SÅ vanskelig, for de har knapt kunder, og er verdens mest stille butikk. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...