Gå til innhold

Clean bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal rense den bærbare maskinen min. Den har kun 1 harddisk hvor OS og alt ligger. Det jeg ønsker er egentlig maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger. Altså helst formatert med nytt windows, men har lest noe om "Factory Restore" som liksom skal fjerne alt, og innstallere, eller la windows tilbakestille seg selv.

Noen som vet hvordan dette gjøres?

Jeg ville aller helst formatere, men vet ikke hvordan jeg får formatert når dette er den eneste disken på maskinen. Det går ikke å gjøre slik som med andre harddisker når OS'et ligger på den.

Det fulgte ikke med noen recovery-disk med maskinen, men en klistrelapp under inneholder serial-key'en til OS'et, men halve koden er selvfølgelig slitt bort... :hrm:

Noen som vet hvordan jeg kan få den ren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. sørg for at du har lisensnøkkelen til windows ( står ofte på en lapp på pc'en / cd / hvor du fikk tak i)

2. Ha windows på CD / last ned ISO fil og legg på USB penn(8gb+)

3. Formater pc'en (følg en guide)

4. reinstaller windows

5. voila, 100% rent uten bloat fra fabrikk.

Lenke til kommentar

1. sørg for at du har lisensnøkkelen til windows ( står ofte på en lapp på pc'en / cd / hvor du fikk tak i)

2. Ha windows på CD / last ned ISO fil og legg på USB penn(8gb+)

3. Formater pc'en (følg en guide)

4. reinstaller windows

5. voila, 100% rent uten bloat fra fabrikk.

Som jeg prøvde å si så har jeg verken cd eller lisensnøkkelen..

Kunne kanskje prøvd meg på å legge det på en USB, men må denne være ren for alt annet? Eller kan jeg bruke en ekstern hdd?

Lenke til kommentar

Alt + f10 under boot er en vanlig kombinasjon på en del Vaio'er. Hvis ikke har de gjerne Vaio Recovery Wizard. Du må ta backup av alle dine brukerfiler før recovery, og alle egne programmer/spill må installeres på nytt etter recovery.

Your VAIO computer uses the VAIO Recovery Wizard, a fast and easy-to-use recovery utility program, to recover the
operating system, preinstalled software and drivers. You can use the VAIO Recovery Wizard to create a VAIO Recovery
Media Kit.
About the VAIO Recovery Media Kit
The VAIO Recovery Media Kit can be used to start the VAIO Recovery Wizard if your computer is unable to start normally
from the system software on your hard disk drive. You can also use the VAIO Recovery Media Kit to reclaim the portion of
your hard drive that is reserved for system recovery.
You can create your own VAIO Recovery Media Kit or purchase a kit from Sony.
You can create a kit using a single type of media or by combining media types as follows:
 One CD-R media and one or two DVD-R or DVD+R media
(Your VAIO® computer must be equipped with a DVD-RW or DVD±RW drive. CD-RW, DVD+RW, DVD-RW, 1X and 2X
speed DVD-R, and double layer DVD+R and DVD-R media are not supported.)
 Between 10 and 12 CD-R media, depending on the computer model you purchased.
(Your VAIO computer must be equipped with a CD-RW, DVD-RW, or DVD±RW drive. CD-RW media is not supported)
Before you begin creating your VAIO Recovery Media Kit:
 Close all open programs.
 Disconnect all network connections.
 Disconnect all peripheral devices.
 Plug in your AC adapter if you are using a notebook computer.
 Disable any virus protection software.
 Disable your screen saver.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...